De Hele Face-up Mikmak Voor Beginners.

Hoe je iets moet doen, hoe de materialen heten en waar je ze kan vinden.

Moderator: Café Mods

KiraWolf
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*

De Hele Face-up Mikmak Voor Beginners.

Postby KiraWolf » 10 Aug 2010 19:34

Ik heb erover nagedacht, en zal het toch maar vragen.. Ik wil misschien beginnen met face-ups. Maar wat ik PRECIES hiervoor nodig heb en dergelijk weet ik niet, ik heb het al aan Amaris gevraagd hier op het forum (bedankt nog ;) ), maar toch wil ik weten wat nou echt de basis is wat ik nodig heb.

Ik heb een klein budget, maar wil wel weten wat ik precies nodig heb om te beginnen. Ik hoef geen fancy stuff als glitters, maar bijvoorbeeld wel gloss voor de lippen en dergelijk. Zouden jullie kunnen delen, en waar je dit goedkoop kunt krijgen met redelijke kwaliteit?

Heel erg bedankt! <3

EDIT: En voor wie goede tips heeft voor practice heads, i'm open for suggestions!
Finishing: 7 outfit, 3 wig, 5 shoes, 4 eyes, 1 face, 6 acc, 1 body, 2 cap/putty.

Hexje
Hound
Hound

Postby Hexje » 10 Aug 2010 20:21

Basis pakket face up spullen:
  • MSC te koop bij Think Pink vanaf € 12,50
  • Pastels merk: Koh-I-Noor Soft Pastels te koop bij De Gruijter vanaf € 5,95
  • Acrylverf merk: Talens Amsterdam primair magenta, Titaanwit, Primair geel, oxidzwart, Primair cyaan (optioneel Gele oker, Burned sienna)
    te koop bij De kwast vanaf € 4,75
  • Penselen te koop De kwast type: Filament Penselenset 10 delig prijs: € 6,95
  • Acryl gloss type Decorfin Hobbyvernis op waterbasis te koop bij De kwast prijs: € 4,25
Totaal kosten basis paket: € 53.4 exclusief verzendkosten en doll hoofd

Tips voor oefenhoofden, kijk op DoA voor goedkope hoofden je moet ze zelf niet eens mooi vinden om te oefenen met face uppen. Ook wachten op events is een optie maar hier moet je altijd wel een extra doll kopen. Bobobie of resinsoul hoofden zijn ook niet al te prijzig en perfect om te oefenen. Kijk eens op de TP site naar de parts op voorraad daar vind je hoofden vanaf € 25 voor een puki hoofd tot € 77.50 voor de 1/3 Dollzone Mo tan

KiraWolf
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*

Postby KiraWolf » 10 Aug 2010 20:31

Wauw. Echt heel erg bedankt, hier heb ik wat aan :O. Echt heel wat aan. Ik zal het onthouden en eens gaan kijken! Thanks Hexje! <3
Finishing: 7 outfit, 3 wig, 5 shoes, 4 eyes, 1 face, 6 acc, 1 body, 2 cap/putty.

Hexje
Hound
Hound

Postby Hexje » 10 Aug 2010 20:36

Graag gedaan meis, je kan altijd een goedkoper merk kiezen als dat iets beter in je budget past ofzo ;)

Succes en vooral plezier met het face up avontuur

KiraWolf
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*

Postby KiraWolf » 10 Aug 2010 20:44

Nah ik denk dat dit al prima genoeg is. Ik en mijn vriend wilden beide ons handje proberen met face-ups. Dus we delen de kosten, delen de spullen behalve de kwastjes ;). Het hoofdje dachten we aan een wintery of summery van DOA, die zijn vaak nog redelijk geprijsd in vergelijking nietwaar? Daarbij begin ik het liefst op SD formaat, ietsje groter ^^; ..

Hexje
Hound
Hound

Postby Hexje » 10 Aug 2010 21:08

Inderdaad een MSD of SD hoofd is aan te raden om te beginnen, de event hoofden kunnen in vergelijken tegen nieuwe hoofden nog wel eens tegenvallen kwa prijzen dus ik zou heel goed prijzen vergelijken en vooral het goedkoopste hoofd kiezen wat je leuk vind xD

KiraWolf
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*

Postby KiraWolf » 10 Aug 2010 21:55

Mja kan kloppen :P. Zal ik zeker doen! xx

Ezzora
SD
SD

Postby Ezzora » 10 Aug 2010 23:39

als je een oefenhoofdje zoekt, ik heb er een in de aanbieding voor €40 inclusief verzendkosten
http://pinkhazard.fashiondoll.nl/forum/ ... php?t=4216

Amaris
Hound
Hound

Postby Amaris » 11 Aug 2010 09:42

Eens met Hexje, alleen moet ik toch even toevoegen:

Acryl Burned Sienna is geen optionele kleur, maar een must. Die kleur kun je gewoonweg niet mengen met geel, blauw en rood en is de mooiste bruintint die er verkrijgbaar is door de warme tint die het heeft.
Persoonlijk vind ik dat iedere artist die in zijn spullen behoort te hebben.
*Onze meester Rembrandt van Rijn gebruikte deze kleur tot in het oneindige ;)*

Burned Umber is ook een pracht kleur. Die is donkerder dan Sienna en zeker ook de moeite waard.

KiraWolf
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*

Postby KiraWolf » 11 Aug 2010 10:12

he zeker Amaris!! Ik heb dat zoiezo al besloten sinds jij er zo overtuigd van was! ;) Thanks, die zal ik er zeker bijhalen x3.
@ Ezzora: Bedankt, maar sorry, domuya is absoluut niet mijn ding.. :blush:

Unknown User
Hound
Hound

Postby Unknown User » 11 Aug 2010 11:24

Aan de face up dingen heb ik niks toe te voegen alleen zorg dat je goede penselen hebt. Maakt alles zoveel makkelijker :)
Benji (Soom Dia boy)
Candy ( Migidoll Jina boy)
Monroo (Migidoll Cho)
Leslie (Switch Ryun-R)
Maddox (Iplehouse Carina boy)

holyvirus
SD
SD

Postby holyvirus » 11 Aug 2010 13:48

Niet vergeten in je pakket: een remover en wonderspons, zodat je het hoofdje schoon kan maken voor je begint. (Sommige tweedehands hoofdjes hebben nog resten face-up op) Of als je de face-up eraf wilt halen om verder te oefenen.

Er zijn verschillende removers te verkrijgen: zoals de nagellakremover zonder aceton bij de kruidvat (De versie met aceton zou ik eerst even testen op de headcap)
Pure aceton is ook daar te verkrijgen, maar niet alle resin soort kan er tegen. Zeker niet de gekleurde versies. Persoonlijk raad ik het ook niet aan voor beginners.
Ik zelf gebruik een acryl brush remover, dat weer te verkrijgen is bij de art/kunst winkels. Maar is ook een stuk prijziger.

Wonderspons gebruik ik ook wel eens om te veel blush voorzichtig te verwijderen.

KiraWolf
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*

Postby KiraWolf » 11 Aug 2010 15:26

@ Soft-Poison: Nou ik hoop dat die 10 delige set die Hexje aanbeval dan goed zal zijn x3. En anders kopen we wel nieuwe. Thanks :3.

@ Holyvirus: Yup, ik was zoiezo al van plan nagelremover zonder aceton te gaan kopen ^^. Thanks voor de tip met wonderspons, die hebben we hier nog wel!! ;)

dernhelm
SD13
SD13

Postby dernhelm » 11 Aug 2010 18:09

als mengkleuren zullen ultramarijn, rode en gele oker minder snel bruin worden als bijvoorbeeld mengingen met cadmium geel / rood en kobalt.
Als je begint met schilderen kun je misschien beter kiezen voor de ultramarijn, rode en gele oker dan de "primaire" kleuren.

titaan wit is harder dan zinkwit, dekt beter maar minder mooi voor mengingen dan zinkwit. titaanwit neigt naar blauw, zinkwit naar geel als je een vergelijking wilt maken. Wees zuinig met wit, ze maakt niet alleen je rood lichter maar ook veel minder intens! rood kun je vaak beter oplichten met geel.

Voor schaduwen in de huid is groene aarde fantastisch, maar die wordt niet door alle acrylproducenten gemaakt.

aldus de klassieke academicus

Return to “Vragen en tips”