Okay,
Ik weet dat er een topic is met de kosten voor invoer/douane kosten.. Maar mijn Castle Anne Laurent werd net afgeleverd en ze vroegen €111,-
En daar schrok ik van. Want dat is ongeveer een derde van de prijs die ik heb betaald voor haar. Kan iemand me uitleggen wat er dan is fout gegaan, of is gebeurd?
Kosten..
Moderator: Café Mods
-
Starálfur
bij mijn weten is er niets fout gegaan
(helaas) poppen zijn luxe goederen en vallen onder het hoogste tarief daarnaast betaal je ook een standaard bedrag voor de douane als die je pakketje openmaakt (zelfs als de waarde echt onder de $30 valt en je dus niets zou hoeven betalen)
ik heb vaker met dit soort bedragen te kampen (tot 300 euro en meer aan toe) gehad en je moet er altijd rekening mee houden dat het kan gebeuren als je een pop buiten europa besteld.
(helaas) poppen zijn luxe goederen en vallen onder het hoogste tarief daarnaast betaal je ook een standaard bedrag voor de douane als die je pakketje openmaakt (zelfs als de waarde echt onder de $30 valt en je dus niets zou hoeven betalen)
ik heb vaker met dit soort bedragen te kampen (tot 300 euro en meer aan toe) gehad en je moet er altijd rekening mee houden dat het kan gebeuren als je een pop buiten europa besteld.
Er is hoogstwaarschijnlijk niets fout gegaan, maar staat gewoon de volledige waarde op de doos en over die waarde wordt BTW en invoerrechten gerekend. BTW is 19 %, invoerrechten 4,7. En dan nog kosten voor de administratieve afhandeling.
Ik zag dan Laurent 450 dollar kost, en reken maar na met dit rekenvoorbeeld van de douane site:
http://www.douane.nl/particulier/intern ... #P140_8027
Mijn Dark had 60 euro aan extra kosten en een waarde van 200 dollar op de doos, dus met een waarde van 450dollar komt de 111 euro aardig in de richting en is het helemaal niet zo vreemd.
Tja, dit is toch iets waar je voordat je je doll koopt rekening mee moet houden. In veel gevallen heb je geluk en zet de company een lagere waarde op de doos waardoor de kosten meervallen. Maar als de volledige waarde op de doos staat of de douane wil de rekening zien, betaal je gewoon het volle pond en dan komt er dus inderdaad ongeveer 1/3 aan kosten bij.
Lees het douane topic nog maar eens, daarin staat alles goed uit gelegd. Ik zal de link naar de douane site en het rekenvoorbeeld ook nog even posten.
Ik zag dan Laurent 450 dollar kost, en reken maar na met dit rekenvoorbeeld van de douane site:
http://www.douane.nl/particulier/intern ... #P140_8027
Mijn Dark had 60 euro aan extra kosten en een waarde van 200 dollar op de doos, dus met een waarde van 450dollar komt de 111 euro aardig in de richting en is het helemaal niet zo vreemd.
Tja, dit is toch iets waar je voordat je je doll koopt rekening mee moet houden. In veel gevallen heb je geluk en zet de company een lagere waarde op de doos waardoor de kosten meervallen. Maar als de volledige waarde op de doos staat of de douane wil de rekening zien, betaal je gewoon het volle pond en dan komt er dus inderdaad ongeveer 1/3 aan kosten bij.
Lees het douane topic nog maar eens, daarin staat alles goed uit gelegd. Ik zal de link naar de douane site en het rekenvoorbeeld ook nog even posten.
Thuis: Beryl Bella Topaz Amber Borre Lara Aurora Kaspar-Morant Jade Dark Silke Ivy Pearl Nephelin Merrissa Ragnar Chloe Rana Kenta Elise Mirwen Noelle Eliah Isa Korline Rafaela Fir Fergus Raafje Wiebel en Twan
Waiting: Duifje
Wishing: Merel Arlinde Falco Ivar Laeanne Liam Ruben en Sam (2x)
Waiting: Duifje
Wishing: Merel Arlinde Falco Ivar Laeanne Liam Ruben en Sam (2x)
- Amber-kyou
- Moderator

http://i81.photobucket.com/albums/j208/ ... 1282944089
Dat had ik, dus het klopt wel degenlijk (Ik heb zelfs qua douane op een nieuwprijs, meer betaald zie ik O.o).
Was voor een Luts Delf Lishe.
Het is soms echt vervelend, maar even doorbijten..
Veel plezier met je nieuwe dolly.
Dat had ik, dus het klopt wel degenlijk (Ik heb zelfs qua douane op een nieuwprijs, meer betaald zie ik O.o).
Was voor een Luts Delf Lishe.
Het is soms echt vervelend, maar even doorbijten..
Veel plezier met je nieuwe dolly.
Return to “FAQ en Informatie voor Beginners”