Heey,
Ik vroeg me stiekem af of dolls tegen elk weer kunnen.
Ik bedoel van vooral warmte en kou. Sneeuw en water (niet op het elastiek). Droog stoffig en vochtig.
Groetjes
Dolls en weer
Moderator: Café Mods
-
aVampireTear
- SD13

-
tha_queen_of_chaos
- Hound

Het is gewoon een soort plastic. Dus het kan overal wel tegen. Kou, water, warmte en wind zijn niet bijzonder schadelijk. Hoewel een hagelbui natuurlijk niet aan te raden is.
Vlekken kan, maar vaak met een doekje kan je het weer schoonmaken.
Alleen door warmte en zonlicht verkleurt het resin sneller.
Vlekken kan, maar vaak met een doekje kan je het weer schoonmaken.
Alleen door warmte en zonlicht verkleurt het resin sneller.
Shacking up with: Megami-limhwa luna, Kami- Soom Lazule, Akuma-Limhwa half elf, Seishin- Soom MD Sphaler
Seishin- Soom MD Sphaler
My livejournal NL BJD Forum
Seishin- Soom MD Sphaler
oh dan kan ik hier ook meteen de vraag stellen.
In een vrachtvliegtuig kan in het ruim de temperatuur dalen tot -20 (of lager).. Is dat dan niet schadelijk? Of wordt t meegestuurd met vliegtuigen met een verwarmd vracht-ruim?
en als antwoord op Bou:
Ik zet ze in de sneeuw, in regen, en heb nooit ergens last van gehad. Zelfs niet van snellere vergeling ofzo. maar dat verschilt ook per company denk ik.
In een vrachtvliegtuig kan in het ruim de temperatuur dalen tot -20 (of lager).. Is dat dan niet schadelijk? Of wordt t meegestuurd met vliegtuigen met een verwarmd vracht-ruim?
en als antwoord op Bou:
Ik zet ze in de sneeuw, in regen, en heb nooit ergens last van gehad. Zelfs niet van snellere vergeling ofzo. maar dat verschilt ook per company denk ik.
-
tha_queen_of_chaos
- Hound

In een vliegtuig kan het echt wel kouder worden als -20. Volgens mijn vader die bij Fokker gewerkt heeft, kan het oplopen tot -50.
Liggend aan de hoogte (wat weer ligt aan de afstand dat het vliegtuig vliegt)
Aangezien sommige in Nederland hun dolls al 7 jaar hebben (Vasy is volgens mij al behoorlijk oud, alleen in jaren uiteraard) zonder problemen ga ik ervan uit dat het geen problemen geeft.
Wat wellicht wel problemen op kan leveren is een snelle wisseling van temperatuur. Als je het in -20 houdt en dan in een bak warm water gooit.
Dit heb ik niet getest, en is volgens mij niet bevestigd, maar volgens de wetten der natuur en wetenschap zal dat hoogstwaarschijnlijk een breuk in het resin (kunnen) veroorzaken.
Waarom je dit alleen zou doen, zou ik niet weten.
Aangezien sommige in Nederland hun dolls al 7 jaar hebben (Vasy is volgens mij al behoorlijk oud, alleen in jaren uiteraard) zonder problemen ga ik ervan uit dat het geen problemen geeft.
Wat wellicht wel problemen op kan leveren is een snelle wisseling van temperatuur. Als je het in -20 houdt en dan in een bak warm water gooit.
Dit heb ik niet getest, en is volgens mij niet bevestigd, maar volgens de wetten der natuur en wetenschap zal dat hoogstwaarschijnlijk een breuk in het resin (kunnen) veroorzaken.
Shacking up with: Megami-limhwa luna, Kami- Soom Lazule, Akuma-Limhwa half elf, Seishin- Soom MD Sphaler
Seishin- Soom MD Sphaler
Seishin- Soom MD Sphaler
-
aVampireTear
- SD13

Jah klopt, Vasy is 5 jaar jong XD(en Sumiya bijna ook, technisch gezien is Sumi zelfs ouder maar ik heb hem sinds januari 2006). Anyway, ik heb wel eens gelezen dat resin dat scheuren/barsten door extreme kou, maar dan bedoel ik ook echt heel erg koud. Ik kan me niet precies meer herrineren hoe en wat maar volgens mij was het iets op DOA, iemand die haar doll mee had genomen in -20+hele koude wind en dat er een barst was gekomen..maar dat was laaaaang geleden want ik kan me nog herrineren dat ik door zo'n verhaal panisch Vasy aan het warm houden was toen ik hem voor het eerst meenam naar de Midwinterfair XD Idioot natuurlijk, want -10 met kleertjes aan doet niks. In die 5 jaar is er wel echt zut veranderd in het resin, je merkt dat nieuw resin beter tegen uv licht kan en anders gemaakt is, dus who knows hoeven we ons hier nu geen zorgen meer over te maken?In een vliegtuig kan het echt wel kouder worden als -20. Volgens mijn vader die bij Fokker gewerkt heeft, kan het oplopen tot -50.
Ik heb wel eens gehad, ik nam m'n Senior Delf Dion mee en het sneeuwde en het was heel koud, toen ik thuis kwam was ie echt een ijsblokje dus ik zette 'm op een warm plekje neer, met het idee, dan warmt ie wel weer op. De volgende dag was het nog steeds een ijsblokje. Geen schade verder, maar het heeft zeker anderhalve dag geduurd tot het resin weer normaal aanvoelde.
Daarnaast heb ik ook wel eens een verhaal gelezen op DOA(je leest daar nog eens wat)van iemand die haar doll in een auto had gelaten in de zomer en dat was bloedjeheet geworden en toen ze instapte en ze pakte de doll was ie zacht! Gewoon, beweegbaar, ze kon de vingertjes herpositioneren zoals je doet als je een handje in heet water houd. Raampje open en rijden en hij koelde vanzelf weer af en werd weer vast, zonder verdere schade.
Maar extreme temperaturen kunnen dus zeker wel invloed hebben op dolls, naast vergelen.
Owned by: Vasiley(CP Chiwoo), Sumiya(Volks Scarface Cecile), Saix(Dive Seimei), Kahlen(43cm Narae), Puppy(Glorydoll Louis), Dilly(Zaoll Muse), Alizée(Cerisedolls Lyse), Kitten(PukiPuki Ruby), Dagmar(Cerisedolls Ombre), Layla(Switch Huisa)
Return to “FAQ en Informatie voor Beginners”