Resinsoul vraagje.

Stel je vragen over levertijden, douane, reparaties, problemen, etc. of geef je antwoorden.
Zoek eerst of er een soortgelijke thread voor jouw vraag bestaat. In dit subforum is reageren na een lange tijd nog toegestaan.

Moderator: Café Mods

Aaralyn
SD
SD

Resinsoul vraagje.

Postby Aaralyn » 12 Dec 2010 16:53

Hallo allemaal!

Ik vind sommige resinsoul dolls echt radicaal mooi.
Alleen nu hoorde ik dus dat ze vaak niet kloppen, en er erg goedkoop uitzien?
Omdat ik nu dus mijn geld niet wil verspillen, aan dolls die er goedkoop uitzien, vroeg ik me af, wat vinden jullie nou van Resinsoul?
Wat voor ervaringen hebben jullie ermee?

Ik wil namelijk een goed overwogen besluit maken voordat ik een doll koop. Vandaar dus deze vraag. Ik wist niet goed in welk onderwerp hij hoorde, vandaar dus hier (en ik zag geen topic over Resinsoul).
Home:
Felicity (Angel Fantasy - Lilly)
Lovette (Ringdoll - Rebecca)
Damon (Dollzone - Hid)
Rosetta (Fairyland - Miyu)

Miss Kitty
MSD
MSD

Postby Miss Kitty » 12 Dec 2010 17:10

Hmm ik weet eigenlijk niet wat men met "goedkoop" bedoeld. Ikzelf vind Resinsouls erg mooi en nee niet om de prijs.
Ligt heel erg aan je eigen smaak denk ik.

Aaralyn
SD
SD

Postby Aaralyn » 12 Dec 2010 17:17

Ik vind Resinsoul zelf ook echt erg mooi. Ik hou gewoon van die hoorns en hoefjes enzo. Alleen weet ik dus mijn god niet de kwaliteit van deze dolls. Ik hoor zowel slechte als goede dingen :P Vandaar dus even dit vraagje.
En wat men met goedkoop bedoel; niet goed afgewerkt, gezichtje niet goed, dat soort dingen.
Home:
Damon (Dollzone - Hid)

Miss Kitty
MSD
MSD

Postby Miss Kitty » 12 Dec 2010 17:21

Mijn Asmodeus is een Resinsoul Long. Ikzelf vind hem geweldig. Kon geen fouten ontdekken in zijn resin. Love is ears <3 maar goed das weer wat anders haha.
Ik ben erg tevreden over het merk. Peewee heeft er zelfs twee en heb ook van haar nog geen fout woord gehoord over Resinsoul.
Nu moet ik wel eerlijk bekennen dat wij onze dolls eerst hebben kunnen bekijken voor we ze kochten.
Ik vind het ook een geweldig merk :x Vind de gezichten ook super. Tja de prijs is een leuke bijkomstigheid, al kijk ik daar niet echt naar als ik verliefd word hahaha. Dan komt hij/zij er hoe dan ook... dan maar wat langer tijd nodig om te sparen

Aaralyn
SD
SD

Postby Aaralyn » 12 Dec 2010 17:24

Ja, ik ben dus verliefd op de Resinsoul Yun elf en Ai Satyr. Maar er staan er echt een hele hoop op mijn verlanflijstje.. xD
Home:
Damon (Dollzone - Hid)

Ezzora
SD
SD

Postby Ezzora » 12 Dec 2010 18:05

oke ik ga even mijn mening geven

Ik vindt persoonlijk resinsoul er 'goedkoop' uitzien omdat ik ze 'plat' vindt. Naar mijn mening zit er niet het gevoel en soul in die andere (duurdere) merken wel hebben.
Ik heb dat zowel met de gezichtjes als met de lichamen. Naar mijn gevoel wordt er minder aandacht aan besteed (vooral in de ontwerp&sculpt fase, voordat iemand gaat mekken over seamlines oid). Het idee van "hoe eerder we ze afhebben hoe eerder ze te koop gezet kunnen worden"
Maar ik heb dit bij veel van de 'goedkopere' bedrijven, niet alleen resinsoul

dusja persoonlijk.
Ik zou zeggen: kijk of je kan meeten met iemand die een resinsoul heeft. Hou de doll vast, voel eraan, bekijk hem/haar goed. Dan kan je voor jezelf beslissen of je ze goed vindt of niet
where I'm from, we believe all sorts of things that aren't true. We call it - "history."

tha_queen_of_chaos
Hound
Hound

Postby tha_queen_of_chaos » 12 Dec 2010 18:06

Ik had een bobobie. Niet helemaal hetzelfde qua uiterlijk maar wel qua kwaliteit.
De resin was stevig en glad. Gladder als mijn andere dolls. Het was wel iets zachter naar mijn gevoel.
Resinsouls die ik gezien heb hebben wel minder details (voornamelijk op de lichamen) dan andere dolls, maar of je dat erg vind of niet ligt aan je persoonlijke voorkeur.

Het is wat goedkoper en dat is in sommige dingen te merken. Details zijn er minder en poseren ook. Daarintegen hebben ze meestal geen seamlines, verstuurt Resinsoul snel en met DHL en verpakken ze de dolls mooi.
Daarnaast uiteraard dat ze mooie dolls hebben.
Shacking up with: Megami-limhwa luna, Kami- Soom Lazule, Akuma-Limhwa half elf, Seishin- Soom MD Sphaler
Seishin- Soom MD Sphaler
My livejournal NL BJD Forum

Aaralyn
SD
SD

Postby Aaralyn » 12 Dec 2010 18:28

Bedankt voor al jullie tips en verhaaltjes :P

Ik ga denk ik idd kijken of ik kan meeten met iemand die een Resinsoul heeft, zodat ik de doll eerst zelf vast kan hebben :P
Heel erg bedankt, allemaal!
Home:
Damon (Dollzone - Hid)

dreamfairy
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*

Postby dreamfairy » 12 Dec 2010 19:19

van resinsoul vind ik alleen mei mooi wegens der oren. en hun ws vind ik ook prachtig. maar verdewr ben ik er ook niet zo over te praten. zijn veel te dun en hebben weinig detail. en vind ze niet mooi kunnen poseren. de gezicten zijn vrij plat en vind ze vaak star kijken..

dus ja niet mijn soort poppen dus.
At home:
Bambi (SM Ai), Kara (SM Galena), Ginger (SM Minette) Phoebe (BC gun) Mina (LW Happy/BC hybrid)

aVampireTear
SD13
SD13

Postby aVampireTear » 12 Dec 2010 20:03

Qua gezicht zijn er een paar resinsouls die echt ontzettend mooi gesculpt zijn, maar ook weer een hoop die uit proportie lijken het licht echt aan eigen voorkeur
----------
Image

Brigitte
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*

Postby Brigitte » 12 Dec 2010 20:20

Ik ben zelf erg tevreden over resinsoul/bobobie (zelfde castersbedrijf dus vandaar dat ik het meer als 1 bedrijf zie)
Ik heb zelf een resinsoul gehad en die heb ik verkocht omdat ik geen sd mens ben maar ik kan elk moment 3 resinsoul/bobobie lichamen/hele dolls binnen krijgen. Ik heb zelf gemerkt dat alle bedrijven hun voors en tegens hebben. het enige mindere dat ik zelf bij bobobie/resinsoul vind is hun face ups. Alle dolls krijgen dezelfde face up en ik denk dat er meer potentie in hun dolls zit met een face up die meer gebaseerd is op de sculpt zelf.

Als je resinsouls eerst even van dichtbij wil bekijken kan ik je aanraden een keer te kijken in het altelier van Think Pink die verkoopt ze en de kans bestaat dat ze er op voorraad hebben. Ook op dolliverse zou je resinsoul/bobobie dolls kunnen bekijken. Er zijn genoeg owners in Nederland. Maar ook op gewone meets zou je kunnen kijken of de dolls iets voor je zijn. Als je dat nog te eng vind omdat er te veel vreemde mensen zijn mag je ook in 2011 een middagje langs komen bij mij als ik ze binnen heb. Ik heb met bbb/rs erbij van 7 verschillende bedrijven dolls (van "goedkope" tot "dure" bedrijven) du dan kan je meteen kijken wat het verschil is qua kwaliteit.
Image

BouAlysia
YoSD
YoSD

Postby BouAlysia » 12 Dec 2010 20:59

Ik heb een SD van bobobie thuis liggen en die komt heel erg in de buurt en heb geen klachten. Ze ziet er heel mooi uit en ook zoals op de verkoopfoto. Ze is heel glad en mooi afgewerkt.

TMar
SD16
SD16

Postby TMar » 12 Dec 2010 21:13

Ik heb zelf enkele bobobies en een resinsoul en ben daar erg tevreden over. De face up is inderdaad altijd in dezelfde kleuren en dezelfde stijl, maar het is heel neutraal en kost maar 10 dollar.

Ook heb ik nog bijna niet gelezen of gehoord over kwaliteitsproblemen. Kwaliteit is dus behoorlijk constant naar mijn idee. Bij bedrijven die aan events doen, loopt de werkdruk wel eens zo hoog op dat de kwaliteit achteruit gaat en zelfs grove fouten worden gemaakt.

Bovendien, als er iets is, doen ze hun best om het voor de klant op te lossen.

Bij Bobobie/Resinsoul zijn ze in staat op bepaalde kosten te besparen en dat zijn denk ik voornamelijk arbeidskosten omdat lonen in China over het algemeen een stuk lager zijn.

Al hebben de gezichten wellicht minder detail, ik denk dat je dat met de face up goed op kan lossen als je dat een probleem vindt. Het is maar net wat je in een doll wil zien en dat kan al in de company-face up op een foto van een duur bedrijf zijn, of je maakt het zelf op een willekeurige sculpt (ik denk dat veel dolls van bekende duurdere companies al gauw op elkaar lijken als je de face up weglaat). Bovendien vind ik dat de Bobobie en Resinsoul sculpts een eigen karakter hebben maar toch veelzijdig zijn. En soms zitten daar echt unieke dingen tussen zoals de Charisma (welke andere sculpt heeft zo'n gave grijns :D)

Gisteren bij DBZ-Velena was er in ieder geval 1 Resinsoul aanwezig. Ik wilde vanavond graag de photostory posten, maar Photobucket is niet bereikbaar. Ook waren er een hoop Bobobies.

Uiteindelijk moet je gewoon voor de doll gaan die jij graag wil hebben. Ga eens langs bij Think Pink en houd er een aantal vast. :)

dreamfairy
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*

Postby dreamfairy » 12 Dec 2010 21:27

denk dat veel dolls van bekende duurdere companies al gauw op elkaar lijken als je de face up weglaat).
euhm dat s ook bij goedkopere bedrijven hoor. denk dat iedere mold/bedrijf of whatever dat heeft. denk alleen omdat mensen met duurdere poppen en dus duurdere face ups minder snel de standaard face up veranderen dan van goedkopere dolls.. al vind ik dat persoonlijk ook saai. en heb ik dat ook alleen bij dorothy (BC J-na en daar zijn dan gelukkig ook aar 50 van over de wereld).
At home:
Bambi (SM Ai), Kara (SM Galena), Ginger (SM Minette) Phoebe (BC gun) Mina (LW Happy/BC hybrid)

Snow
Sabik
Sabik

Postby Snow » 13 Dec 2010 00:40

Ik heb zelf drie resinsoul dolls gehad en al sinds het begin volg ik hun ontwikkelingen (en mensen die ook dolls van ze hebben).
Ik vind ze zeker niet 'plat', omdat hun mogelijkheden oneindig zijn. In de company foto's, tja, dat was al vastgesteld dat die bagger zijn, maar dat heeft absoluut niets te maken met de dolls zelf.
Ze hebben net nieuwe lichamen voor de MSD meisjes en jongens en die poseren naar horen zeggen erg goed.
Wat betreft de gezichten, ik heb veel dolls gehad maar ze hebben echt niet veel minder detail dan Minifee's of zo. het ligt er echt helemaal aan hoe je ze aankleed en faceupped en dergelijke.
Het resin is fantastisch. Nooit problemen mee gehad en heb zelden topics gezien waarin dingen afgebroken waren. Het resin is dik, en als je gekleurd resin neemt is het niet zo maar geverfd maar al het resin is die kleur, dus het kan makkelijk gemod worden.
Over Bobobie ben ik wat minder te spreken maar dat komt omdat de lichamen (ik heb het dan over MSD trouwens) echt niet optimaal zijn en ze ook geen moeite doen om ze te updaten. Resinsoul is daar constant mee bezig. Ook is de costumer service van Resinsoul absoluut geweldig. Meestal binnen een dag antwoord terwijl Bobobie er weken over kan doen en een half jaar terug of zo een verschrikkelijke achterstand had met het maken van dolls.
Verder over het poseren, nee het kan niet op tegen een Minifee, maar echt slecht doen ze het niet hoor. Ze worden zowiezo met dunner elastiek gestuurd en ook losser, omdat dat zorgt dat er niet te veel spanning op staat tijdens het shippen en ze niet breken (want daar heeft bobobie wel eens eerder last van gehad). als je ze hotglue sued ben je al een heel eind.
Ik vind ze er absoluut niet goedkoop uitzien. Alle naden worden gratis geschuurd. Dat kan je van bedrijven als Soom niet zeggen. Heb zelf een Souldoll gehad die met de naden me tot bloedens toe kreeg.
Als je foto's wilt zien van wat je met Resinsouls kunt doen, laat me maar weten, heb ze nog wel ergens opgeslagen.
Image

Return to “FAQ en Informatie voor Beginners”