Resinsoul vraagje.

Stel je vragen over levertijden, douane, reparaties, problemen, etc. of geef je antwoorden.
Zoek eerst of er een soortgelijke thread voor jouw vraag bestaat. In dit subforum is reageren na een lange tijd nog toegestaan.

Moderator: Café Mods

holyvirus
SD
SD

Postby holyvirus » 13 Dec 2010 00:55

Ik was zelf niet erg positief met goedkopere companies, meestal om dat er toch altijd wel wat mankeerde aan de lichamen waar ik dan uiteindelijk aan ga ergeren. Maar nu ben ik in bezit van ook een Resinsoul (Beagle) en was erg verrast hoe fijn hij eigenlijk poseert. Zelf even met de airbrush aan de gang geweest en hij ziet er al een stuk beter uit. Van de company pics had ik hem echt niet gekocht.

Voor modden vind ik ze wel een stuk minder fijn. Resinsoul/bobobie Resin is harder dan van andere bedrijven dan ik gewend ben. Met schuren kost het wat tijd om wat weg te halen en ik had fijner schuurpapier nodig om de fijne krasjes weg te halen. Dit wil zeggen dat het resin dus ook goed tegen een stootje moet kunnen ;)
Vergeleken met bv Volks resin lijkt het wel op beton. ;) (Volks daarentegen is echt een droom om te schuren. :))

Kyanara
Hound
Hound

Postby Kyanara » 13 Dec 2010 09:14

IK heb zelf een RS mei en ik ben er heel blij mee, ik vind haar gezichtje erg mooi.
Ze is heel fijn en heeft echt een uniek gezichtje, dat vind ik trouwens ook van de rest van de dolls van resinsoul, ze hebben allemaal iets heel apparts, en de hoorns en hoeven zijn eigenlijk best Cute ;)
Maar ik kan wel merken in vergelijking met mijn andere dolls dat ze erg dun is.
Wat soms met kleding en schoenen een nadeel is.
Ik heb ook van meerdere mensen gehoord dat ze hier soms erg veel last van hebben.
En hier en daar zou er misschien iet of wat meer aan details gewerkt kunnen worden, en een iets betere afwerking ( mijn mei heeft 2 veschillende ogen vormen, maar dit valt bijna niet op.)
Qua posteren heb ik er eigenlijk nooit zo heel veel problemen mee. Ze heeft wel haar limitaties ( ik zeg daarop welke doll heeft die niet ;)), maar ik vind er best mee te werken.

Maar als ik de pluspunten van mijn doll met de minpunten vergelijk vind ik resinsoul helemaal geen slechte dolls leveren.
En ik kan ook echt oprecht zeggen dat ik mijn resinsoul doll helemaal geweldig vind en haar nooit weg zou doen.
~Time for tea and Muffins~

tha_queen_of_chaos
Hound
Hound

Postby tha_queen_of_chaos » 13 Dec 2010 09:21

Ik denk dat het ook heel erg ligt aan wat je met je dolls doet.

Een resinsoul met een mooie face-up. Ogen die goed erin zitten, pruik dat netjes gekamd en gestyled is, kleding dat mooi afgewerkt en past en wat werk erin steken om het beter te laten poseren
Is al veel mooier dan een volks of Soom MD met een 'vingerverf' face-up. Ogen die te groot zijn en slecht erin zitten, pruik dat alle kanten op gaat en kleding dat lelijk gemaakt is en niet afgewerkt.
Shacking up with: Megami-limhwa luna, Kami- Soom Lazule, Akuma-Limhwa half elf, Seishin- Soom MD Sphaler
Seishin- Soom MD Sphaler
My livejournal NL BJD Forum

TMar
SD16
SD16

Postby TMar » 13 Dec 2010 19:10

Over Bobobie ben ik wat minder te spreken maar dat komt omdat de lichamen (ik heb het dan over MSD trouwens) echt niet optimaal zijn en ze ook geen moeite doen om ze te updaten. Resinsoul is daar constant mee bezig. Ook is de costumer service van Resinsoul absoluut geweldig. Meestal binnen een dag antwoord terwijl Bobobie er weken over kan doen en een half jaar terug of zo een verschrikkelijke achterstand had met het maken van dolls.
Customer service van Bobobie is afhankelijk van de drukte met verwerking van orders. Dennis antwoordt wel, maar soms moet je hem even poken en het kan zijn dat hij er niet aan toe komt. Ik ben dat onderhand gewend van Bobobie en ik accepteer het omdat ze naar mijn ervaring altijd goed werk hebben geleverd. Bobobie en RS komen uit hetzelfde bedrijf, maar RS is zeg maar het A-merk en Bobobie het B-merk met minder opsmuk maar wel goed. Via Bobobie kun je overigens een behoorlijk aantal RS sculpts kopen. Het is ook mogelijk een Bobobie sculpt met RS lichaam te bestellen als je dat maar aangeeft. Zo heb ik al enkele Weylins met RS Gang-lichaam gespot en een rode Charisma demon met RS Ai-lichaam. Die was erg gaaf :D

Als je een RS bestelt, krijg je er een mooie en handige doll carrier bij en dat is best handig :).
Last edited by TMar on 13 Dec 2010 19:13, edited 1 time in total.

Snow
Sabik
Sabik

Postby Snow » 13 Dec 2010 19:13

Het komt niet uit hetzelfde bedrijf, bobobie cast alleen voor Resinsoul, en dat doen ze los van hun eigen dolls want Resinsoul levert meestal sneller dan bobobie.
En sorry, maar als je iemand meerdere keren moet mailen voordat je antwoord krijgt... vind ik dat geen goede costumer service. Heb er al meerder mensen over gehoord.
Image

TMar
SD16
SD16

Postby TMar » 13 Dec 2010 19:24

Ik zit daar niet mee in geval van BBB. Het is daar geregeld gewoon erg druk en er is naar mijn idee bijvoorbeeld maar 1 face-up medewerker. Mijn eerste BJD was vertraagd omdat zijn kind in het ziekenhuis lag. Dat is al vervelend genoeg, maar met die 1-kindpolitiek is het natuurlijk extra ingrijpend als de ziekte ernstig is. Werd op het forum uitgelegd als reden dat er vertraging was toen ik vroeg naar de status.
Verder zitten er ook een paar niet-chinese doll owners als moderators op het forum die veel vragen omtrent de dolls kunnen beantwoorden, ook om het schoon te houden.
Meestal wordt er vlot geantwoord, maar soms schiet dat er bij in. Blijft natuurlijk een verbeterpunt, ben ik met je eens.

Return to “FAQ en Informatie voor Beginners”