Pullip?

Hoe je iets moet doen, hoe de materialen heten en waar je ze kan vinden.

Moderator: Café Mods

PrincessYaartje
Tiny
Tiny

Pullip?

Postby PrincessYaartje » 28 Dec 2010 19:44

Is een Pullip nu heel anders dan een BJD? Zijn ook wel erg Cute hoor

http://hellokittyminutiae.blogspot.com/ ... ullip.html

Wil deze wel heel graag hebben haha, wat kost nu zoiets?
"Als je waagt, groeit je moed. Als je aarzelt, groeit je vrees. (Gandhi)"

tha_queen_of_chaos
Hound
Hound

Postby tha_queen_of_chaos » 28 Dec 2010 21:52

Ik heb geen verstand van pullips, maar het is geen ABJD.

Pullips hebben niet de aestetic van BJD's. Geen Ball joints en zijn niet van resin.
Op forums zoals DoA en meeste BJD forums zijn ze dan ook Off Topic.
Hier niet, en hoeveel veel leden naast BJD ook pullips/blythe's/enzo hebben worden deze weinig/niet gespammed.
Shacking up with: Megami-limhwa luna, Kami- Soom Lazule, Akuma-Limhwa half elf, Seishin- Soom MD Sphaler
Seishin- Soom MD Sphaler
My livejournal NL BJD Forum

Peewee
YoSD
YoSD

Postby Peewee » 28 Dec 2010 22:11

Pullips hebben meer het lichaamgrote van een barbie, ze passen ook barbiekleren of dat van bratz, dus ze zijn wel goedkoper te kleden.
ze kunnen wel alles bwegen, armen benen voeten etc, en hun ogen kunnen bewegen van links naar rechts en andersom en ze kunnen dicht en open, door een mechanisme achterop hun hoofd.
op ebay staan er wel een paar.die jij zoekt.
hier nog een site, geen idee of ze erbij zit
http://pullipstyle.com/pullipstyle/index.php?cPath=21

PrincessYaartje
Tiny
Tiny

Postby PrincessYaartje » 28 Dec 2010 22:27

leukkk dankjewel, vind ze erg schattig!

@Chaos, gespammed? wat bedoel je daarmee? :blush:

teenage-angel
SD16
SD16

Postby teenage-angel » 28 Dec 2010 23:41

dat wordt mij bedoeld dat je op dit forum weinig of niks over pullips hoort, alleen dat sommige mensen ze hebben, er wordt meer gedaan met BJD's dan met pullips gezien de beperkte bewegings mogelijkheden
Thuis: Dawn, Luna, Firiel, Rose , Gabriel, Eve, Suzette, Sarah, Honey, Alice, Mio, Shayla, Nina, Beryl, Lizzie, Lotte, Cloud Strife, Aerith Gainsborough

Angels Design:
http:// angels-designs.deviantart. com (spaties verwijderen)

PrincessYaartje
Tiny
Tiny

Postby PrincessYaartje » 29 Dec 2010 00:27

Aha dankjewel, jullie jargon leer ik vast nog wel ;)

raafje
Hound
Hound

Postby raafje » 29 Dec 2010 09:52

Spammen is niet zo zeer een BJD term maar een forum term, hoewel het in de BJD wereld wel een iets positiever lading heeft. Het betekent gewoon dat je vaak en veel je doll laat zien of er over praat op het forum. Dat wordt hier met Pullips niet of nauwelijks gedaan. Daar heb je dan ook de Pullip forums voor.
er wordt meer gedaan met BJD's dan met pullips gezien de beperkte bewegings mogelijkheden
Dat klopt niet echt.;)

Pullips zijn net zo bewegelijk als BJDS, en je kunt ze ook net zo goed laten poseren als BJDs. Het enige verschil is, omdat Pullips een groter hoofd hebben, ze niet los kunnen staan. Dat vraag een andere poseertechniek als je bijvoorbeeld foto's wilt nemen van je Pullip. Echter, doordat pullips een groter hoofd hebben wordt vaak een muur gebruikt waar het hoofd dan onopvallend tegen aan steunt. Neem je de foto onder de juist hoek dan valt dat helemaal niet op en is het dus ook net of ze los staan. Pullip owners zijn wat dat betreft dus ook heel creatief.

Misschien een leuk voorbeeldje. Ik was laatst op bezoek bij mijn pullipvriendin en had Aurora en Borre mee en mijn eigen pullips.. Dus ja, wij spelen met elkaars dolls. En zij vooral met mijn Borre. Op een gegeven moment zegt mijn vriendin: "Goh, ik moet er toch wel aan wennen dat hij gewoon los kan staan en dat ik niet iets hoeft te gebruiken waar hij tegen aan kan leunen."
Ikke: "Dat heb ik nu andersom. Ik wil je Pullips steeds los laten staan, maar dat gaat natuurlijk niet."

Je zag het ook aan haar manier van spelen met Borre dat ze gewend was aan een andere manier van poseren. Maar hoe ze met Borre en Aurora omging was echt ontzettend creatief. Ze heeft zelfs nog een klein foto verhaaltje gemaakt met mijn BJD's en haar Pullips.

De kwaliteit van de dolls is wel anders, ook omdat het materiaal anders is.. Customizen kan ook prima met een pullip en veel owners doen dat ook. Een pullip rewiggen is echter wel een heel ander karweitje en veel meer werk dan een andere wig op een BJD. Idem voor het veranderen van de ogen, nieuwe face up, of mods uitvoeren. De pullip lichamen zijn toch wel erg matig van kwaliteit. Veel owners zetten het hoofd dan ook over op een Obitsu lichaam. Ook niet zo eenvoudig als bij een BJD hoofdje verwisselen.

Bij pullips is de Face up ook belangrijkers. Terwijl je bij BJDs verschillende headmolds hebt en daarmee al heel sterk je personage kan neer zetten, heb je dat bij pullips niet. Er is maar een headmold, en daardoor wordt de face up belangrijker om je doll meer 'personality' te geven.

Als je dus een pullip koopt en je haar niet wilt customizen, let dan ook vooral goed op de face up.

Pullips owners maken ook veel kleding zelf, maken ook veel foto's en foto stories van hun dolls en spelen er vooral veel mee. Heel veel pullip owners maken complete soapseries en vervolgverhalen met hun fotostories.

Wat ik zelf een heel leuk aspect vind van pullips is dat veel owners naast het customizen en kleding maken van hun dolls vaak een heel poppenhuis maken en inrichten. En daar gaat vaak heel veel

Mijn pullipvriendin bijvoorbeeld heeft een hele boekenkast ingericht en aangekleed als poppenhuis voor haar pullips. Echt geweldig om te zien als je bij haar de woonkamer binnen komt. Dat poppenhuis is ook de setting voor haar fotoverhalen. Ze heeft al jaren een serie lopen van fotoverhalen.

Ik heb zelf drie Pullips en ik moet zeggen dat het wel heel anders is dan BJDs, maar niet meer of minder. Ik kan van van beide enorm genieten. Wel vind ik pullips iets speelbaarder dan mijn grote BJDs. Ze zijn gewoon, doordat ze Barbie formaat zijn, gewoon veel handzamer en je kan ook veel makkerlijker aan spulletjes komen. Maar dat zelfde voel ik ook voor mijn kleinere maatjes BJD, met mijn YoSD heb ik dat bijvoorbeeld ook.

En ik vind het zelf bijvoorbeeld leuker om voor Pullips kleding te maken, dan voor mijn BJDS, omdat het gewoon allemaal zo lekker klein is. Dat neem je bijvoorbeeld wat makkelijk mee in de trein om te doen. Ik zie mezelf nog niet Beryl mee nemen en dan passen en meten om de jurk goed te krijgen.

Ik heb mijn Pullips nog niet gecustomized omdat ik het nog niet zo goed durf. Het is toch wat lastiger dan met een BJD. Verder ben ik bezig met het ontwerp een poppenhuis voor mijn drie Pullips meisjes.

Oh, nog iets wat je niet zo gauw terug vind in de pullip wereld (of minder) en wel weer erg veel in de BJD scene. Het fantasy aspect. In de BJD wereld zie je echt veel meer fantasy gerelateerde dollkarakters. En het yaoi aspect, dat heb ik eigenlijk nog helemaal niet gezien in de pullips wereld.

Nou...raafje heeft al wel weer genoeg gebabbeld :blush:
Thuis: Beryl Bella Topaz Amber Borre Lara Aurora Kaspar-Morant Jade Dark Silke Ivy Pearl Nephelin Merrissa Ragnar Chloe Rana Kenta Elise Mirwen Noelle Eliah Isa Korline Rafaela Fir Fergus Raafje Wiebel en Twan
Waiting: Duifje
Wishing: Merel Arlinde Falco Ivar Laeanne Liam Ruben en Sam (2x)

BlackDragon
Sabik
Sabik

Postby BlackDragon » 29 Dec 2010 22:57

Ook Marcia en ik hebben een paar Pullips, we durven er alleen niet zo veel mee te doen, daar de gewrichtjes erg kwetsbaar zijn en ze snel af kunnen breken. Zelfs al een keer meegemaakt dat er een stuk uit de doos kwam.

Wat sommige mensen in het buitenland doen is het lijfje vervangen door een volks lijf of een obitsu lijf, deze zijn wat steviger en kunnen tegen een stootje.

Met BJD kunnen we ons echt uitleven en de andere dolls die wij hebben staan gewoon mooi te zijn in een vitrine.
"Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. and Today is a gift"

Himegyarudoll
MSD
MSD

Postby Himegyarudoll » 28 Jun 2012 20:19

Het is zeker een pullip volgens mij was ze zelf te koop bij http://www.shimmeringmagic.com

Yuuki
YoSD
YoSD

Postby Yuuki » 28 Jun 2012 20:40

De pullip uit je link is Pullip Hello Kitty en ik kan me bijna niet voorstellen dat shimmering magic haar nog heeft. Ze is al een wat oudere doll en veel uitverkocht. Hier is ook nog leuke site met veel keus http://www.pullipstyle.com/pullipstyle/ wel engelse site. Maar ook hier is ze uitverkocht ( zag dat link al was genoemd ;) )

En het klopt, de handjes van pullip zijn breekbaar of soms kapot aankomt :) maar goed dit kan ook gebeuren bij een bjd doll. Pullip lichaam is alleen wat gemakkelijker te vervangen door een obitsu lichaam die ze ook meer beweeg/poseer mogelijkheden geeft.

Er was laatst ook een bjd doll uitgekomen met een groot hoofd vergelijkbaar met Pullip, en ook deze kon niet staan.
De pullip community is vergelijkbaar met bjd communicty; mooie foto, zelf gemaakte kleding, face up die worden gemaakt.

Vind jammer dat soms wat neerbuigend gedaan worden over deze dolls in vergelijking met bjd. Het zijn twee verschillende soorten dolls :) pullip dolls worden niet gemaakt om een kopie te zijn van een bjd doll.
Je ziet wel veel mensen die eerst Pullips verzamelen overstappen naar een bjd :) of allebei de dolls hebben.

Return to “Vragen en tips”