Eerste face up

Voor in-progress topics, vragen, kritiek en om je werk te showen.

Moderator: Café Mods

MagicalYume
SD16
SD16

Eerste face up

Postby MagicalYume » 05 Sep 2012 16:56

Hallo allemaal :D

Ik heb na 3 dagen eraan te werken mn eerste face up af op een doll. Ik heb weleens geoefend op een soort oefenhoofdje maar dat werk toch een beetje anders. Was niet van resin en de face up kwam er ook niet echt meer goed vanaf.

Door veel naar Youtube filmpjes te kijken kreeg ik toch heel erg de neiging om het een keer zelf te proberen.

Ik had zelf nog wel een vraagje. Ik heb bij de ogen acrylverf gebruikt alleen is dit moeilijk bij te werken. Iemand suggesties met wat voor spul ik dit bijwerken kan? Ik heb geprobeerd met water, zeep, alcohol maar werkt allemaal niet echt super.

http://i587.photobucket.com/albums/ss31 ... C_1312.jpg

Bedankt voor het kijken ^^ En graag heel veel kritiek :)[/url]
Last edited by MagicalYume on 05 Sep 2012 18:54, edited 1 time in total.
Image

Lavender-Traces
SD16
SD16

Postby Lavender-Traces » 05 Sep 2012 17:19

Heb even de Url aangepast... deze werkt wel. Je kan beter deze in je post zetten:
http://i587.photobucket.com/albums/ss31 ... C_1312.jpg

Verder kan ik je helaas niet met tips helpen. Wel vind ik de wenkbrauwen mooi gelukt!
There are some things you give up as teen ..
.. and there are some things you can't help but keep

MagicalYume
SD16
SD16

Postby MagicalYume » 05 Sep 2012 18:55

Oke als het klopt werkt ie nu wel :) Bedankt!
Image

LunarReverie
Sabik
Sabik

Postby LunarReverie » 05 Sep 2012 23:52

Ik zal proberen je goede kritiek te geven, maar vat het alsjeblieft wel op als aardig bedoeld ^_^

* wenkbrauwen: mooie, redelijk natuurlijke vorm. Op het eerste gezicht lijkt de linker iets voller aan de binnenkant dan de rechter. Voor zover ik kan zien heb je individuele haartes geschilderd, dat geeft een mooi resultaat.
* ogen: de eyeliner (zwart) mag nog wel in een iets strakkere lijn aan de onderkant van het oog. Je kunt dit bereiken door je penseel een beetje dwars op de oogrand te zetten en dan rustig van de ene naar de andere kant te trekken.
De oogschaduw met verf is redelijk hard om te zien en voelt niet heel natuurlijk aan, waarschijnlijk door iets te dikke verf. Ik zou zelf airbrush of pastel aantraden hiervoor, maar misschien dat heel erg verdunde verf ook zou kunnen werken.
* lippen: de blushing ziit er zo te zien netjes op. Om de lippen iets levendiger te rkijgen, zou je ook verschillende tinten pastel over elkaar heen kunnen doen, desnoods op verschillende lagen sealer.
* overall: de zwarte eyeliner bij de lichtbruine wenkbrauwen komt voor mij een beetje hard over, mijn aandacht wordt direct naar de ogen getrokken. Dat is uiteraard meer smaak gerelateerd dan iets wat per definitie goed of fout is.
Misschien kun je met verschillende tinten pastel ook nog huidskleur kunnen blushen? Dus iets op de wangen/jukbeenderen/oren/oogholtes, etc. Uiteraard hoef je niet slechts 1 kleur te gebruiken en de precieze tinten hangen af van je smaak, maar terracotta en lichtroze zouden goede keuzes kunnen zijn. Ik kan het niet heel goed zien,maar volgens mij zit er wel iets van schadud in de binnenste hoeken van de oogholtes (onder), of niet?

Ik hoop dat je hier iets aan hebt :)

MagicalYume
SD16
SD16

Postby MagicalYume » 06 Sep 2012 11:17

@PinkHazard Heel erg bedankt voor de tips! Zelf had ik nog niet aan dat soort dingen gedacht :) Ik had de oogschaduw geprobeerd met pastel maar bleef niet zo goed plakken. Dit kan komen omdat ik misschien te weinig op mn kwastje had en misschien wat fijner poeder maken.

Heb je eventueel nog tips hoe ik acrylverf bij kan werken?
Heel erg bedankt in ieder geval ik heb er veel aan!! <3
Image

Return to “Face-ups, Mods, Doll Art, etc.”