Gestringen iplehouse EID

Vraag om advies over het stylen van je doll, welke mold je het beste aan kan schaffen, etc.
Vragen over reparaties, problemen, levertijden, etc. horen in het FAQ forum.
Vragen over face-ups, Mr. Super Clear, etc. horen in het Face-ups, Mods, Doll Art, etc. forum.

Moderator: Café Mods

yasmina-chan
SD13
SD13

Gestringen iplehouse EID

Postby yasmina-chan » 21 Jan 2013 06:04

Kan iemand me helpen ! Hoe moet ik mijn iplehouse EID restringen? Ik heb wel een boekje bij haar gekregen maar word er niet veel wijzer van .
@ Home: to many dolls to write here

thefirstnl
Hound
Hound

Postby thefirstnl » 21 Jan 2013 06:51

Heb jij weleens zelf ge-restringt? Of is het de eerste keer?

yasmina-chan
SD13
SD13

Postby yasmina-chan » 21 Jan 2013 07:27

T is de eerste keer
@ Home: to many dolls to write here

Kayren
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*

Postby Kayren » 21 Jan 2013 07:49

Okay uitleg vanuit de trein:

Zorg dat alle goede delen van het lijf bij elkaar liggen. Linker been delen dus bij elkaar enzo. Dis voorkomt dat ze straks slecht poseert doordat je dingen door elkaar haalt.
Leg de delen zo neer dat je het idee krijgt van de doll.

Begin met het elastiek van de armen. Van binnenuit die lus door de armgaten in de borst halen zodat de knoop in het midden van de borst zit. Vandaar uit armstukjes eaan zetten.

Pak het elastiek. Dit is, als het goed is 1 grote lus. Vouw deze dubbel zodat je twee lussen krijgt. Het midden van de grote lus komt boven, de knoop moet dan ongeveer halverwege het borstdeel komen. Let hierop, de knoop is niet handig als die in de nek zit.

Trek het midden van de grote lus door de nek en doe daar de s-haak. Nu heb je het begin en vandaar uit is het gewoon opbouwen. Zorg wel dat de twee lussen dezelfde maat hebben. Beendelen erop, klaar.

Gebruik een lintje als je geen stringpuller hebt en potloden om elastiek op zn plek te houden als je bezig bent.

Ik weet niks van Iplehouse maar dit is basic restringen dus misschien kan je er wat mee.

(Sorry voor spelfouten. Mn vingers zijn bevroren)
..:I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition:..

@Home:
Yuriel {Obitsu Gretel 1/3} | Castiel {Cherish Doll Chubby}

@Wishlist:
Dean {Luts TDF Mytyl / Kai}

thefirstnl
Hound
Hound

Postby thefirstnl » 21 Jan 2013 14:58

MAAAAR, het is een EID. Ik heb er ook een en die heeft een haakse bocht in haar schoudergewricht. Niet echt iets voor een beginner. Dat is echt gefriemel met draadjes en lusjes. Daar helpt bv een Stringpuller niet veel omdat die nou maar geen haakse bocht kan maken. Dus misschien toch iemand zoeken in je buurt die wel eens ge-restingt heeft?

Return to “Doll Advies”