doll yellowing

Hoe je iets moet doen, hoe de materialen heten en waar je ze kan vinden.

Moderator: Café Mods

Giegel
SD13
SD13

doll yellowing

Postby Giegel » 21 Jan 2013 12:27

hoi,

mijn doll is vergeeld nu wilde ik haar weer wit maken (oorspronkelijke kleur)
hoe kan ik dit het beste doen, heb al geprobeerd met schuren maar dit helpt daar niet tegen, en ik ben bang dat als ik teveel schuur ik de vorm verander.

als het niet kan dan houdt het op.
ik hoor het graag
Ga je mee verdwalen???? Ik weet de weg!!!!
home:ivy,avelin,willow,sterre,soo,calla,shadow,rose,dimitri,ysabeau,ariel,eucalipta,galadriel,toothles,,galena,sia,abby,madeleine,iggy,eva,nux,siean,alice,chloe,marthe,chabaneau enz.

Kayren
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*

Postby Kayren » 21 Jan 2013 12:40

Ik heb gehoord dat mensen t ook wel eens met soda doen.. iig dat las ik ergens op DoA..
..:I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition:..

@Home:
Yuriel {Obitsu Gretel 1/3} | Castiel {Cherish Doll Chubby}

@Wishlist:
Dean {Luts TDF Mytyl / Kai}

Snow
Sabik
Sabik

Postby Snow » 21 Jan 2013 14:19

Ik heb zelf dit een keer geprobeerd: http://www.denofangels.com/forums/showt ... ench-Resin
En dat werkte redelijk goed.
Ik moet er wel bij zeggen dat je een doll niet naar de oorspronkelijke kleur terug kan krijgen. Vergelen is een chemisch proces dat volgens mij onomkeerbaar is.

Ik heb ergens gelezen dat tandpasta er over heen wrijven ook kan helpen maar daar heb ik verder geen info over.
Image

allanieew
MSD
MSD

Postby allanieew » 21 Jan 2013 15:12

tandpasta is een schuurmiddel dus in principe een zelfde werking als schuurpapier maar dan iets subtieler.
soda werkt wel maar volgens recentelijke discussies zou de vergeling daarna harder en sneller terug komen.
ik heb meer ervaring met schuren en dan hoef je er maar een heel klein beetje af te halen dat veranderd niks aan de vorm
het resultaat kan heftig zijn

voor
http://i122.photobucket.com/albums/o246 ... 007030.jpg

na
http://i122.photobucket.com/albums/o246 ... oek182.jpg

oh ja er is ook nog een vorm van puistjes creme die zou werken maar ook een speciaal doll reinigings product, maar daarvoor gelden dezelfde regels als voor de soda het werkt en goed maar waarschijnlijk maar voor kort

Giegel
SD13
SD13

Postby Giegel » 21 Jan 2013 15:25

ik had al een voetje geschuurd, maar merkte dat het resin er toch wel snel van sleet, en dan had ik heel fijn schuurpapier gebruikt. en dat ik het naast het andee voetje hield maakte het geen verschil.
Ga je mee verdwalen???? Ik weet de weg!!!!
home:ivy,avelin,willow,sterre,soo,calla,shadow,rose,dimitri,ysabeau,ariel,eucalipta,galadriel,toothles,,galena,sia,abby,madeleine,iggy,eva,nux,siean,alice,chloe,marthe,chabaneau enz.

Yera
Hound
Hound

Postby Yera » 24 Jan 2013 17:29

In een gerelateerd maar tegelijkertijd compleet tegenover gestelde vraag.
Weet iemand ook hoe je yellowing kan bevorderen? Naast het bekende in het (zon)licht zetten?
Ik wil graag namelijk het lichaam dat ik voor mijn floating head gekocht heb iets laten vergelen zodat de resin match beter is (het hoofd heeft een mooie en dure face up die ik niet wil verwijderen om wille van opschuren). Heeft iemand hier ideeen voor?
What we can see is limited, what we can create is endless
www.dolliverse.com

-All your MSD are belong to uss-

Return to “Vragen en tips”