Hoi, ik heb een idee voor een pruikje, welke lang en zwart moet zijn, maar met witblonde uiteinden,, heeft iemand een idee hoe ik dit het beste zou kunnen aanpakken?
En weet iemand of dit mogelijk is met een Monique of JpopDolls pruikje, want zou t liefst zulk een pruikje hiervoor hebben.
De wit(blonde) stukken moeten echt alleen aan de uiteinden zijn, dus nieuwe stukken in n bestaand pruikje zetten werkt niet...
Heeft iemand al eens stukken van een pruikje gekleurd of wat dan ook? Wie heeft tips, advies, ideeën?
Alvast heel erg bedankt!!
Uiteinden pruikje blonderen?
Moderator: Café Mods
-
HystericalParoxysm
- Tiny

Ik denk dat een witte pruik plus kleurstof beter zou werken, tenzij u gebruik een mohair pruik (die kan geverfd met bleek voor menselijk haar, maar een licht kleur tot beginnen, en verven de zwart en witte/blond beide beter zou zijn). Pruiken uit synthetische vezels bent heel moeilijk of onmogelijk te bleken.
Ik denk dat zowel echt zwart als echt wit erg lastig te verfen zijn op een synthetisch pruikje, maar misschien zou je wel een wit pruikje kunnen halen en Dylon textielverf in zwart (kijk op de verpakking of het geschikt is voor synthetische materialen). Dan zou je het pruikje kunnen "dipdyen", oftewel onderdompelen tot waar je het zwart wil hebben, terwijl je de witte uiteindes vasthoudt. Of het werkt weet ik niet, en ik denk dat het risico op vlekken groot is.
Misschien kun je kijken naar andere bedrijven dan Monique, die custom orders aannemen voor pruikjes? Ik weet dat Formydoll in ieder gevaldeze pruik aanbiedt als preorder in iedere gewenste kleurcombinatie. Maar misschien is dat niet het goede model.
Volgens mij kon je bij Happy Camille ook custom pruiken laten maken, sowieso weet ik dat ze wel gradient pruiken verkopen, maar ik weet geen details
Misschien kun je kijken naar andere bedrijven dan Monique, die custom orders aannemen voor pruikjes? Ik weet dat Formydoll in ieder gevaldeze pruik aanbiedt als preorder in iedere gewenste kleurcombinatie. Maar misschien is dat niet het goede model.
Volgens mij kon je bij Happy Camille ook custom pruiken laten maken, sowieso weet ik dat ze wel gradient pruiken verkopen, maar ik weet geen details
Shesha (Sugarble), Mori (Luts KD) Pipsqueek (DC Ada), Skye (Sm RSoD Sakura), Coille-Mor (RS Dan), Nemo (FL pp Cupid 2.2), Eirawen (Cherishdoll Sl. Lani), Greer (Sm Grit), Lavender (Sm Afi O.E.), Cocoa (Sm Afi R.), Ukkie (FL Puki Pukisha), Malina (FL pp Sugar), Riona (RS Mei), Miyuki (Obitsu 27cm)
Dankje voor je reactie. Ik heb er ook over zitten denken om te vragen of JpopDolls custom pruikjes maakt, of n uitzondering zou willen maken, want die werken met hetzelfde materiaal als Monique, en dat soort haar vind ik wel heel fijn. En hun maken zelf ook allerlij aparte kleurcombi's en kapsels. Monique heeft geen witte pruikjes, en t hoeft niet exact wit te zijn, maar wel licht, de uiteinden. Dus, n witte verven, is n no-go. En idd, heb geen zin in vlekken, ookal hebben al mn dolls wigcaps... De pruik van For My Doll, is idd niet de stijl die ik zoek..
Wat is gradient?
Nogmaals bedankt voor het meedenken!
Wat is gradient?
Nogmaals bedankt voor het meedenken!
gradient = verloop
dus niet zwart-wit maar zwart-donkergrijs-grijs-lichtgrijs-wit
Oh en ik heb gehoord dat for my doll bijna alle pruiken wel als spitwig kan maken, dus mogelijk kunnen ze ook een ander model maken met een gradient (moet je even mailen naar ze)
dus niet zwart-wit maar zwart-donkergrijs-grijs-lichtgrijs-wit
Oh en ik heb gehoord dat for my doll bijna alle pruiken wel als spitwig kan maken, dus mogelijk kunnen ze ook een ander model maken met een gradient (moet je even mailen naar ze)
where I'm from, we believe all sorts of things that aren't true. We call it - "history."