envelop open spullen weg...

Stel je vragen over levertijden, douane, reparaties, problemen, etc. of geef je antwoorden.
Zoek eerst of er een soortgelijke thread voor jouw vraag bestaat. In dit subforum is reageren na een lange tijd nog toegestaan.

Moderator: Café Mods

Moonzzz
SD
SD

envelop open spullen weg...

Postby Moonzzz » 14 Mar 2013 16:59

ik weet niet zeker of dit hiet hoort, maar ik wilde het toch even snel vragen.

Ik heb een paar spulletjes gekocht op dit forum en de communicatie liep goed en lekker vlot.
Het pakketje was ook snel verzonden. Gisteren is het dus op de post gegaan en vandaag kreeg ik het al binnen. Helaas was de envelop opengegaan onderweg en zijn de spullen er uit gevallen.

Ik had een paar schoentjes, een broek en een paar ogen gekocht.
de schoenen heb ik, maar de broek en de ogen zijn verdwenen.

Mijn moeder was thuis toen het bezorgd werd om ongeveer 15:00u en zag al dat de postbode een beetje zat te klunzen met de post en ze liep er snel naar toe om het aan te nemen. Zij wist alleen niet wat er allemaal in het pakketje hoorde te zitten, anders was ze er wel achteraan gegaan zelf zat ik nog op school anders was ik het zelf wel gaan doen.

Ik weet nu dus niet zo goed wat ik moet doen..
De verkoopster heb ik al een pm gestuurd en ik hoop dat ze zo snel mogelijk reageert, maar misschien kan ik al wat doen.

kunnen jullie mij helpen?
Live your life as crazy as it is.

dollhof.boards.net

Have: Nulei (ResinSoul Ya), Izumi (Doll Love Yoyo)
Wanna: Loongsoul MengLi of Xinlan, Luts Senior Delf Mia, Dollzone jake, Minifee Chloe

Kayren
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*

Postby Kayren » 14 Mar 2013 17:09

PostNL bellen. Uitleggen, vragen of er sowieso nagegaan kan worden of het toevallig in de wagen van de postbode is blijven liggen, of misschien in het sorteercentrum losse dingen zijn gevonden. Mss kan je op die manier iig wat terug krijgen.
..:I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition:..

@Home:
Yuriel {Obitsu Gretel 1/3} | Castiel {Cherish Doll Chubby}

@Wishlist:
Dean {Luts TDF Mytyl / Kai}

Moonzzz
SD
SD

Postby Moonzzz » 14 Mar 2013 17:15

ik kan het proberen, weet wel uit ervaring dat het bellen erg ingewikkeld is enzeuw, maar ik kan het wel proberen.

dollhof.boards.net

Wanna: Loongsoul MengLi of Xinlan, Luts Senior Delf Mia, Dollzone jake, Minifee Chloe

BlackDragon
Sabik
Sabik

Postby BlackDragon » 14 Mar 2013 18:05

aleen als het verzekerd (aangetekend) is verzonden kan de verkoper de PostNL aansprakelijk stellen voor de zoekgeraakte spullen, er moet dan wel een foto gemaakt worden van de envelop en hoe deze aan kwam als bewijs.
"Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. and Today is a gift"

Mirrixor
Tiny
Tiny

Postby Mirrixor » 14 Mar 2013 20:45

Ik zou ook niet weten wat je nog echt kunt doen, want het bedrijf is zo groot dat er een kleine kans is dat het nog goed terecht komt. Het enige advies dat ik kan geven is dat je enveloppen altijd dicht moet plakken met een extra plakbandje, want je kunt gewoonweg niet vertrouwen op het plaksel van de enveloppen zelf.
Ik hoop dat het nog goed komt, maar ik ben ook bang van niet...

Moonzzz
SD
SD

Postby Moonzzz » 14 Mar 2013 21:39

ja dat plakband had ik zelf ook gedaan, ik vertrouw het daar sowieso nooit echt, heb al wel vaker een kapotte envelop door de bus gehad, maar gelukkig miste er toen niks.

Ik heb ze gebeld op 17:45u en ze heeft mijn gegevens en die van de verkoper opgeschreven en ook een aantekening gemaakt waardoor ze de bezorgers gaan aanspreken, omdat ze normaal het pakketje herinpakken en er een excuus brief bij doen en dat is niet gebeurt, maar ja ik heb liever mijn spullen dan een stomme excuus brief.
Nou moet dus de verkoper een formulier aanvragen waarin ze aangeeft wat er mist en dan gaan ze kijken op de afdeling waar de gevonden voorwerpen komen of het nog terecht komt.
want die mevrouw aan de telefoon dacht dat het tijdens het sorteren gebeurt moest zijn. Maarja de envelop was open dus het kan er ook tijdens het vervoeren uitgevallen zijn.. dus ik hoop dat dat daar ook terecht komt..

ik vind het gewoon heel slordig en baal er gewoon van dat ik straks mijn geld kwijt ben aan niks.. en ik heb al niet zo veel meer..

dollhof.boards.net

raafje
Hound
Hound

Postby raafje » 14 Mar 2013 22:13

Heeft de verkoper het in een open envelop gestuurd of is de envelop open gescheurd? Wat voor envelop was het eigenlijk?
Thuis: Beryl Bella Topaz Amber Borre Lara Aurora Kaspar-Morant Jade Dark Silke Ivy Pearl Nephelin Merrissa Ragnar Chloe Rana Kenta Elise Mirwen Noelle Eliah Isa Korline Rafaela Fir Fergus Raafje Wiebel en Twan
Waiting: Duifje
Wishing: Merel Arlinde Falco Ivar Laeanne Liam Ruben en Sam (2x)

Moonzzz
SD
SD

Postby Moonzzz » 15 Mar 2013 02:35

het was een soort envelop waar bubble wrap in had kunnen zitten, maar dat zat er niet in, hij sloot verder als een nogmale envelop. Hij was volgens mij wel dichtgeplakt maar zag er uit alsof hij heel netjes opengescheurt was. het flapje wat je dichtplakt stond weer open.

dollhof.boards.net

Kayren
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*

Postby Kayren » 15 Mar 2013 09:40

Een bubblewrap envelop gaat vaak dicht met de plakrand, maar zodra de envelop een nat wordt werkt die plakrand vaak niet meer. Dat is het nadeel van die dingen. Het beste kan een verkoper er voor de zekerheid nog plakband of tape over het flapje doen.

Ik hoop voor je dat er spullen gevonden worden.
..:I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition:..

@Home:
Yuriel {Obitsu Gretel 1/3} | Castiel {Cherish Doll Chubby}

@Wishlist:
Dean {Luts TDF Mytyl / Kai}

Pete
SD
SD

Postby Pete » 21 Mar 2013 19:03

Hey Mooonz,

hopelijk heb je inmiddels contact met het postkantoor en de postbode! Ik had naar aanleiding van je verhaal op Internet gekeken naar hoe het zit met aansprakelijkheid. En dat zit als volgt:

- Koop je bij een bedrijf? Dan is het bedrijf verantwoordelijk voor het verzenden van je pakje. Als het pakje vermist raakt moet een bedrijf je terugbetalen of gratis een nieuw product opsturen. Daarna is het de taak van het bedrijf om het vervolgens bij TNT Post of een ander postbedrijf aan te vechten.

- Koop je als particulier bij een particulier? Dan moet je van te voren duidelijk vragen naar afspraken over aansprakelijkheid:
--- Staat er in de verkoop-thread niets over aansprakelijkheid? Dan is de verkoper bij wet verplicht om jou terug te betalen. Echter:
--- Staat er in de verkoop-thread iets als 'risico verzenden is voor koper'? Dan ga je automatisch ermee akkoord dat jij als koper verantwoordelijk wordt. En ja, dat gaat inderdaad zo makkelijk met een regeltje tekst op een BJD forum ;p Dus let er goed op.
--- Spreek je samen iets anders af (bijvoorbeeld 50/50)? Dan is die afspraak voor de wet een 'contract' en moeten koper en verkoper zich eraan houden.

Je kunt een persoon aanklagen die weigert je terug te betalen terwijl er in de verkoopthread niets over aansprakelijkheid heeft gestaan. In de praktijk is dat helaas vaak: slechte feedback achterlaten x'D

Bron: http://blog.iusmentis.com/2012/03/12/wi ... e-verkoop/

En zoals Blackdragon al zei kan de verkoper PostNL alleen verantwoordelijk houden als iets aangetekend is verstuurd. Aangetekend is dus echt de meest veilige methode van verzenden.

FlowerGirl
SD
SD

Postby FlowerGirl » 09 Apr 2013 01:58

ik had laatst een pruikje via MP besteld, de envelop kwam hier ook open aan... terwijl ze er nog extra plakband op had gedaan! heel vaag... maar ik had het geluk dat het pruikje goed klem zat in de envelop, dus er niet is uitgevallen! :) maar heel vaag, en de envelop zelf dicht geplakt en nog eens plakband er over en nog hélemaal open... die postbedrijven van tegenwoordig!!! :angry:
DLL Fay (Fay) LTF Bisou(Bisou)IMPL CoCo (Coco) LTF Flora (Flora) LTF Leah (Leah) MNF Chloe (Harley) DZ Melin (Dakota) Luts Ani (Brooklyn)MK Miri (?), Snowy & Pinky (Jut & Jul)
*on its way: nobody*
•-:¦:-•*Wishes a ??? for my Birthday*•-:¦:-•

Return to “FAQ en Informatie voor Beginners”