Pearl-ex Powders en MSC

Hoe je iets moet doen, hoe de materialen heten en waar je ze kan vinden.

Moderator: Café Mods

Saoera
MSD
MSD

Pearl-ex Powders en MSC

Postby Saoera » 05 Sep 2013 17:34

Soms gebruik ik Pear-ex Powders in face-ups.
Maar de enigste manier waarop ik de glitter van de pearl ex powders behoud is als ik het door glos heen meng.
Als ik het als blushing of oogschaduw o.i.d. gebruik en vervolgens met MSC seal dan blijft de kleur van het poeder maar de glitters verdwijnen.

Weet iemand hoe je dit kan voorkomen en alsnog de glitter van het poeder zichtbaar kan laten zonder glos te gebruiken?
Image

Image

LunarReverie
Sabik
Sabik

Postby LunarReverie » 05 Sep 2013 19:52

Ik gebruik geen Pearl Ex maar glitterpoeder van Hujoo en Luts, maar ik heb gemerkt dat als ik het als allerlaaste laag vrij heftig aanbreng en dan dun seal met MSC, je nog iets van dat glitter ziet.

Het wordt altijd iets matter, maar als je genoeg glitter toevoegd zie je misschien nog wel resultaat.

Ik ben benieuwd naar andere tips, dit zijn mij persoonlijke bevindingen met een ander product, misschien niet helemaal vergelijkbaar.

ShuriTigerH
Sabik
Sabik

Postby ShuriTigerH » 06 Sep 2013 13:19

Ik zat net toevallig over glitter te lezen op DoA en daar werd gezegd dat je ofwel flink veel glitterpoeder moet aanbrengen om het glittereffet te behouden na het sealen, of (voor lippen en oogleden en zo) het poeder door (matte) gloss mengen en dan de gloss aanbrengen, dan zou je mooie glitter moeten krijgen.

Ik wil zelf ook iets shimmery blushen (meer iriserend eigenlijk) dus ik ben benieuwd want andere mensen nog voor tips hebben.

Little Lost Pixie
SD
SD

Postby Little Lost Pixie » 06 Sep 2013 13:40

Geen glitterpoeder, maar verf met een glittertje erin: Ik had een aantal van m'n acrylverfjes die ik nog niet op dolls gebruikt had meegenomen naar Cynthevla toen we haar Feya Luny (MNF Dark Elf Soo) gingen face-uppen. Zowel mijn gunmetal van Citadel als m'n blauwe parelmoer-acrylverf van de Xenos hebben glittertjes (nou ja, metallic glans en parelmoershimmer) in de verf, dus ik weet niet aan welke ervan het lag, maar een mengsel van die twee heeft nog een behoorlijke shimmer door twee lagen MSD heen.
@home: Ace (DZ Hid/Akagidoll Tann), Tommi (AE Peppermint), Vixy (DFA Fox), Lucius (Moon House Aaron), Gabe (IMPL Doll Xavier), Aria (IMPL Doll Akasha head/RS), Eisheth (DZ Pandora-2/DM Judith), Simsala (DZ Coney), Kyan (Soom Namu), Olivia (MA), Koneko (DM Catish Reaa/Mirodoll), Zai (Unoa Lusis/RS)

Hexje
Hound
Hound

Postby Hexje » 07 Sep 2013 21:35

Ruim aanzetten en licht sealen is de beste optie. Er is altijd glitter verlies, eventueel zou je het wat kunnen opbouwen door meerderen seal en glitter lagen te gebruiken

Saoera
MSD
MSD

Postby Saoera » 16 Sep 2013 02:08

Bedankt voor de reacties allemaal ;]
Volgende keer de laatste seal laag licht aanbrengen dan maar!
Ik ga het zeker proberen.
Image

Image

Return to “Vragen en tips”