Vraagje over vergeling

Stel je vragen over levertijden, douane, reparaties, problemen, etc. of geef je antwoorden.
Zoek eerst of er een soortgelijke thread voor jouw vraag bestaat. In dit subforum is reageren na een lange tijd nog toegestaan.

Moderator: Café Mods

ShuriTigerH
Sabik
Sabik

Vraagje over vergeling

Postby ShuriTigerH » 29 Dec 2008 17:34

ik heb dus een Unoss op layaway en haar gezichtje is wat vergeeld op de foto's. Nu is het een oude doll (2000 of 2001), maar haar lijfje is zo te zien niet verkleurd. Haar handjes wel. Hoofd, handjes en buste (waar ik geen foto's van heb) zijn gefaceupt/geblushed (en dat gaat eraf:P). Kan iemand mij zo zeggen of het alleen de sealer is die vuil is of iets anders? De doll is alleen gebruikt als kledingmodel en heeft nooit in direct zonlicht gezeten (en wat de eerste owner er tussen 2000 en 2001 mee heeft gedaan weet ik niet).

Image

Image

Image

Alvast bedankt voor de hulp!

Wish
MSD
MSD

Postby Wish » 29 Dec 2008 17:46

Niet dat ik er enorm veel ervaring mee heb maar mij lijken het gewoon vegen die wat vuil zijn... Het lijkt (op mijn laptop) dat ze wat ongelijkmatig verkleurd zijn en dat komt denkik gewoon door een veeg of ergens wat water?

ShuriTigerH
Sabik
Sabik

Postby ShuriTigerH » 29 Dec 2008 17:55

Ja, ze is in elk geval vies ja. Dat heb je wel eens met tweedehands dolls. Ik heb de verkoopster gevraagd of ze wou controleren of het de sealer is maar die wil de faceup (die haar zus heeft gedaan, en ik heb het hart niet om te zeggen dat-ie eraf gaat) niet verpesten door haar neusje schoon te poetsen. Misschien doet ze het alsnog (gewoon langs de rand bij de headcap of zo, dat zou niks moeten verpesten)..

LunarReverie
Sabik
Sabik

Postby LunarReverie » 29 Dec 2008 18:21

Zo te zien is het inderdaad alleen de sealer, waarschijnlijk de oude MSC UV Cut, die vergeelde verschrikkelijk.
Natuurlijk kun je pech hebben, maar aangezien alleen de beschilderde delen echt vergeeld zijn, het je goede kans dat het wel meevalt.

ShuriTigerH
Sabik
Sabik

Postby ShuriTigerH » 29 Dec 2008 18:25

Dat denk ik ook, bedankt. Ik dacht dat alleen Testors zo verschrikkelijk vies werd...

Muh, ik wil haar hier zodat ik haar kan schoonmaken! Als de resin ook vergeeld is, helpt een beetje schuren dan? Ze is niet WS, dus ik ga niet proberen haar in een peroxidebadje te stoppen of zo (al schijnt dat wel te werken van wat ik er op DoA van heb gelezen) >.>

LunarReverie
Sabik
Sabik

Postby LunarReverie » 29 Dec 2008 18:31

ik weet het eerlijk gezegd niet, maar Allanieew had ook een best gele volks, haar Ceanna. Volgens mij was het bij haar ook de sealer, maar je zou haar kunnen vragen wat hielp.

VelvetBat
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*

Postby VelvetBat » 29 Dec 2008 18:44

Ik denk ook dat het aan de sealer zit, omdat het er wat vlekkerig uitziet.
En op Den of Angels heb ik ooit gelezen dat als je je doll licht opschuurt, je ook de oude kleur (gedeeltelijk?) terugkrijgt.
Image
Mijn website over mijn dolls: I Live Your Dream

ShuriTigerH
Sabik
Sabik

Postby ShuriTigerH » 29 Dec 2008 23:51

Bedankt allebei!

Nou, van de verkoopster word ik ook niet wijzer. Ze zei dat haar zus heeft geprobeerd de Unoss van hun moeder, die helemaal geel is, schoon te poetsen en dat bleek de resin te zijn. Dus ze gaat ervanuit dat dat bij deze ook wel zo zal zijn:/ Ik geloof er niks van. Maar we zullen het uiteindelijk wel zien. Ze zou me nog foto's van de bodyblushing sturen, als daar ook alleen maar bij het geblushte stuk verkleuring is, dan weet ik zeker dat het de sealer is.

allanieew
MSD
MSD

Postby allanieew » 30 Dec 2008 01:04

ceana was idd heel geel en dat was niet alleen de sealer rommelt in haar photobucket opzoek naar vergelijkings foto's.

toen: in deze foto is het heel duidelijk te zien
Image
en net na haar schuurbeurt
Image

ik heb ceana toen dus opgeschuurt zoals je kunt lezen en ze knapte er erg van op gewoon met een hele fijne grit geschuurd en het was eigenlijk maar een heel dun geel laagje en daaronder zat weer een mooi normaal kleurtje.
(en ceana heb ik in 2003 gekocht maar ze komt ook ergens uit 2001 of daaroor want ze heeft nog geen metalen volks plaatje in haar hoofd en die zijn ze vanaf 2002 gaan gebruiken dus al het bij die van mij is gelukt moet dat bij jou ook kunnen)

floor

ShuriTigerH
Sabik
Sabik

Postby ShuriTigerH » 30 Dec 2008 14:38

Dank je^^. Ja, schuren moet wel helpen. Maar Ceana was inderdaad overal geel zo te zien, Reina niet, dus ik ga er toch vanuit dat het vooral de sealer is. Een heel klein beetje geel vind ik niet erg. Ik vind het wel typisch dat het op de foto's zo overduidelijk te zien is (op mijn monitor tenminste) en dat de verkoopster blijkbaar een vergrootglas nodig had om te controleren of het inderdaad geel was O.o Oh well.

Return to “FAQ en Informatie voor Beginners”