Sweet addiction forum

Stel je vragen over levertijden, douane, reparaties, problemen, etc. of geef je antwoorden.
Zoek eerst of er een soortgelijke thread voor jouw vraag bestaat. In dit subforum is reageren na een lange tijd nog toegestaan.

Moderator: Café Mods

Gyakutenno
Tiny
Tiny

Sweet addiction forum

Postby Gyakutenno » 05 Sep 2009 16:30

(Ik hoop dat dit de goede plek voor een vraag als deze is. :blush: )

Ik ben al een tijdje op zoek naar een luts summer event '08 head, en nou vond ik na wat gegoogel eentje die te koop aangeboden werd op het forum van sweet addiction. Ik heb me geregistreerd zodat ik op het topic kon reageren, maar toen ik de volgende dag weer eventjes op het forum keek had ik een ip ban en kon ik geen enkele pagina meer bekijken. :oops: Ik heb contact gezocht met de moderator via het contactformulier maar ik heb nog geen antwoord ontvangen.

Aangezien die ip ban mij best wel een beetje dwars zit, vroeg ik me af of er hier misschien leden zijn die ook lid zijn van het sweet addiction forum? Komt dit vaker voor? Of is het forum toevallig besloten en kom je er niet zomaar op/heb je een uitnodiging nodig oid?

Alvast bedankt. ;)

muisje
MSD
MSD

Postby muisje » 05 Sep 2009 17:21

Volgens mij moet die IPban een foutje zijn, tenzij je je heel erg op Sweet Addiction misdragen hebt. Ik zou gewoon afwachten op reactie van de adminitrator, maar houd er wel rekening mee dat zij erg druk is en dat het mogelijk even kan duren voordat je een reactie krijgt. Als je over een paar dagen nog geen antwoord hebt, kan je nog een mailtje sturen.

Ik denk dat je op Ebay ook een goede kans maakt op een Luts event head en anders is er altijd nog DoA.
www.dewdrops.nl <-- Voor tekenaars, schrijvers, fotografen en andere creatievelingen.

Gyakutenno
Tiny
Tiny

Postby Gyakutenno » 05 Sep 2009 19:47

Dankje voor de opheldering. Ik zal het nog even afwachten. :)

Ik ben al heel lang op zoek naar zo'n event hoofdje, en ik ben het maar 1 keer tegen gekomen op ebay. Ik ben helaas toen zwaar overboden, dat is het nadeel van ebay. DoA is inderdaad ook nog een optie, maar dan zit je weer met douane kosten als het uit het buitenland komt. Het leek me juist wel makkelijk zo via een Nederlandse verkoper. :D

dreamfairy
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*

Postby dreamfairy » 05 Sep 2009 20:05

als het van een particulair iemand komt, heb je nooit last van douane kosten zover ik weet hoor..
At home:
Bambi (SM Ai), Kara (SM Galena), Ginger (SM Minette) Phoebe (BC gun) Mina (LW Happy/BC hybrid)

Ezzora
SD
SD

Postby Ezzora » 05 Sep 2009 20:40

als het van een particulair iemand komt, heb je nooit last van douane kosten zover ik weet hoor..
is niet waar
ik kreeg een mooie rekening van 150 euro voor mijn Musedoll Clio, die in een doos zat die door de vorige eigenaresse was gemaakt, volledig dicht ge-duct-taped
dus particulier, maar wel kosten

het is wel zo dat ze van een particulier eerder geloven dat iets een kado is en gift erop zetten heeft dan net iets meer weging, al is dat weinig

dreamfairy
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*

Postby dreamfairy » 05 Sep 2009 20:46

ow euhm dat wist ik niet :S echt stom dan zeg jezus =/
At home:
Bambi (SM Ai), Kara (SM Galena), Ginger (SM Minette) Phoebe (BC gun) Mina (LW Happy/BC hybrid)

muisje
MSD
MSD

Postby muisje » 06 Sep 2009 12:17

Ook over pakketen van particulieren moeten douanekosten betaald worden.

Sweet Addiction is overigens "internationaal" gegaan, dus het percentage Nederlanders dat daar spullen verkoopt zal in de toekomst afnemen. Ik denk dat je meer kans maakt als je op DoA aangeeft dat je het liefst van iemand koopt die in de EU woont, want dan heb je niets te maken met importbelastingen.
www.dewdrops.nl <-- Voor tekenaars, schrijvers, fotografen en andere creatievelingen.

raafje
Hound
Hound

Postby raafje » 06 Sep 2009 12:26

Ook over pakketen van particulieren moeten douanekosten betaald worden.
De vrijstelling bij gift is echter wat hoger dan bij geen gift. 45 euro om 22 euro. Bij kleine verzendingen (zo rond die waarde) kan het dus wel prettig zijn om even te vragen of de verzender een waarde van onder de 45 euro en gift bij zet.

Ik heb dat ook gevraagd bij een transactie van DoA. De totale zat net boven die 45, dus iets lager mag van mij dan wel op de doos met gift.
Thuis: Beryl Bella Topaz Amber Borre Lara Aurora Kaspar-Morant Jade Dark Silke Ivy Pearl Nephelin Merrissa Ragnar Chloe Rana Kenta Elise Mirwen Noelle Eliah Isa Korline Rafaela Fir Fergus Raafje Wiebel en Twan
Waiting: Duifje
Wishing: Merel Arlinde Falco Ivar Laeanne Liam Ruben en Sam (2x)

muisje
MSD
MSD

Postby muisje » 07 Sep 2009 10:29

De vrijstelling bij gift is echter wat hoger dan bij geen gift. 45 euro om 22 euro. Bij kleine verzendingen (zo rond die waarde) kan het dus wel prettig zijn om even te vragen of de verzender een waarde van onder de 45 euro en gift bij zet.
Dat is inderdaad waar en met een hoofdje kan je nog doen alsof het zoveel waard is. Dan moet de verzender het ook okay vinden en als je pakketje kwijt raakt en alleen de lagere waarde vergoed wordt, dan moet je ook de verantwoordelijkheid daarvoor willen nemen.
Maar ik denk dat je een redelijke kans maakt om zo'n event hoofdje te vinden bij een verkoper die in de EU zit. Het duurt alleen misschien even voordat je er een vindt.

Return to “FAQ en Informatie voor Beginners”