Doll customize?

Stel je vragen over levertijden, douane, reparaties, problemen, etc. of geef je antwoorden.
Zoek eerst of er een soortgelijke thread voor jouw vraag bestaat. In dit subforum is reageren na een lange tijd nog toegestaan.

Moderator: Café Mods

Lolita-Lorelei
MSD
MSD

Doll customize?

Postby Lolita-Lorelei » 12 Nov 2009 14:52

Ik wil als ik mijn eerste doll ga kopen,hem een beetje customize
dus een andere pruik en misschien ook ogen
maar mijn probleem is: ik weet niet hoe ik dat moet doen :cry:
ik weet nog niet zoveel van dolls :leave:

BlackDragon
Sabik
Sabik

Postby BlackDragon » 12 Nov 2009 15:14

pruikjes koop je los, dus dat is geen probleem. Als je een Doll met face-up koopt, moet je heel voorzichtig zijn als je de ogen verwisselt, anders beschadigen de wimpers.
Het wisselen zelf is eenvoudig, headcap eraf, putty lospeuteren waar de ogen mee geplakt zitten, putty rollen tot het weer zacht is, in twee stukjes verdelen, om de nieuwe ogen rollen en de ogen in het hoofd plaatsen.

Kom maar eens langs op een beurs waar wij staan of in de winkel in Nijmegen, dan laten we je alles zien.

Roeleines
SD
SD

Postby Roeleines » 12 Nov 2009 15:19

Zeker aan te raden even bij de dames van Think Pink, in Nijmegen, langs te gaan. ;3

En misschien kun je wat guides op het internet opzoeken. Is wel vaak in het Engels.

En ondertussen heb ik zelf ook iets nieuws geleerd. ;D

Veel succes met het ontdekken van de wonderen van Dolls. :D
Last edited by Roeleines on 12 Nov 2009 15:20, edited 1 time in total.

Lolita-Lorelei
MSD
MSD

Postby Lolita-Lorelei » 12 Nov 2009 15:19

ty,maar hoe verwissel je een pruik

Roeleines
SD
SD

Postby Roeleines » 12 Nov 2009 15:21

Makkelijk, je plukt hem er zo van af en je doet je nieuw pruik erop. Het is hooguit even frutten om hem netjes te krijgen. Ze zitten niet vast gemaakt met lijm, haakjes of iets dergelijks. Ze zitten er gewoon los op.

(Ik weet dat ik niet kan uitleggen, dus sorry als het niet helemaal duidelijk is. :oops: )

VelvetBat
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*

Postby VelvetBat » 12 Nov 2009 16:26

Pruikjes hebben aan de binnenkant een soort kapje die je heel makkelijk over het hoofd heen schuift. Vergelijk het zoals het opzetten van een pet.

En verder raad ik je vooral met klem aan: doe het gewoon! Wees niet bang, ga gelijk de eerste dag dat je je doll hebt aan alles peuteren en loshalen. Dus de pruik, de ogen, en het beste is ook om je pop uit elkaar te halen en in elkaar te zetten.
Zo leer je namelijk je pop te kennen en ben je over de eerste angst heen van het restringen en al dat soort zaken. En dat scheelt een hele hoop gedoe hoor, als je zonder angst gewoon een pop kunt restringen wanneer je merkt dat het elastiek niet goed is.

En verder wat Roeleines zegt, ga lekker eens langs bij Think Pink en/of zoek veel informatie op het internet op.
Image
Mijn website over mijn dolls: I Live Your Dream

Lolita-Lorelei
MSD
MSD

Postby Lolita-Lorelei » 12 Nov 2009 17:58

ty voor alle hulp alleen ik denk dat als ik eindelijk een doll ebdat ik het niet durf om hem helemaal uit elkaar te halen omdat ik ook niet weet hoe dat allemaal zit met dat elestiek enz.

Starálfur

Postby Starálfur » 12 Nov 2009 18:18

Je kan altijd vragen aan de dames van Think Pink of een andere BJDliefhebber of die je willen helpen ^^ Dan weet je zeker dat je doll uiteindelijk ook weer terug in elkaar komt :P

Hexje
Hound
Hound

Postby Hexje » 12 Nov 2009 19:06

Ik heb even op you tube gezocht en een heel mooi duidelijk filmpje gevonden. Over het wisselen van ogen en je ziet meteen hoe het pruikje eraf gaat.

http://www.youtube.com/watch?v=lwvUC2X_bwI

Return to “FAQ en Informatie voor Beginners”