Eye putty: UHU patafix

Stel je vragen over levertijden, douane, reparaties, problemen, etc. of geef je antwoorden.
Zoek eerst of er een soortgelijke thread voor jouw vraag bestaat. In dit subforum is reageren na een lange tijd nog toegestaan.

Moderator: Café Mods

*Kazuki*
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*

Eye putty: UHU patafix

Postby *Kazuki* » 25 Dec 2009 16:15

Hey hey
Ikke heb een vraagje.
Mijn moeder vond een soort van posterbuddy's van het merk UHU patafix (frans geloof ik). nou vrog ik mij af of een van jullie weet of je dit als eye putty voor de dolloogjes kunt gebruiken. dit staat er op de achterkant:
uhu patafix zijn afneembare herbruikbare hechtpads voor het snel en schoon bevestigen,fixeren en versieren van kleine voorwerpen op bijna alle materialen zoals b.v. hout, gips, glas, metaal, kunstof, porselein enz. Ideaal voor witte en transparante oppervlakken. Balangrijk: Niet geschikt voor materialen of poreuze ondergronden. Op sommige ondergronden kan uhu patafix een vettige vlek achterlaten; deze kan o.a. met wasbenzine verwijderd worden. Voor gebruik altijd even uitproberen.

Ik wist het niet zeker dus ik denk ik vraag het even :)
Alvast bedankt.
Think about today, because tomorrow is to far away and yesterday has past away.
Image
@Home: Amarantha (Resinsoul Dan)

Draiki
SD13
SD13

Postby Draiki » 25 Dec 2009 17:36

Als het vettige vlekken achterlaat denk ik dat er iets van olie in zit. Dat kan in de resin trekken volgens mij en is dus niet geschikt als eye putty.
Maar dit verschilt misschien per resin en het soort vettigheid wat in de posterbuddy's zit? Je kan een stukje in de headcap plakken en na een weekje kijken of het vlekken maakt?
Ik heb er niet zo veel verstand van misschien reageerd er nog iemand die er meer van af weer:D

Ezzora
SD
SD

Postby Ezzora » 25 Dec 2009 17:49

het verschild per soort posterbuddy of er wel of niet olie in zit

ik raad aan te kijken of je de ingredientenlijst kan vinden, als je die niet kan vinden zou ik het niet gebruiken(tenzij iemand er ervaring mee heeft en weet wat het na een tijd doet)
en als ze al waarschuwen dat het vettige vlekken kan achterlaten dan zou ik het niet op je doll gebruiken

*Kazuki*
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*

Postby *Kazuki* » 25 Dec 2009 18:07

Thanks allebij! Er staat geen ingredienten lijst op. Dus voor de zekerheid toch maar niet gaan gebruiken >.<
mocht er nog iemand zijn die er ervaring mee heeft hoor ik het graag.
Maar bij twijfel in dit geval niet doen :x
Image

Fénicia
MSD
MSD

Postby Fénicia » 25 Dec 2009 19:49

Er is een doll-company die diezelfde putty verkoop als putty om oogjesvast te zetten, dus denk ik wel dat die geschikt is.

*Kazuki*
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*

Postby *Kazuki* » 26 Dec 2009 13:45

Oke, Thanks . Hmm ik kijk wel even als ze er is. mischien dat ik het aandurf een klein beetje in de headcap te proberen ;)
Image

Return to “FAQ en Informatie voor Beginners”