Oké ik ben nog aan het regelen maar mogelijk kan ik een hoofdje zonder face-up krijgen. Ik wilde zelf de face-up proberen te doen en weet wel ongeveer waar ik de verschillende artikelen kan vinden.
Ik zoek nog een fineliner type kwastje. Als het kan in een winkel in rotterdam. Ik heb ze gezien op het net maar heb dus geen idee hoe zo'n geval heet of waar ik eraan kan komen. De hobby winkel op het eiland heeft ze niet helaas en pipos op zuidplein had ook weinig.
Ook moet ik MSC spray hebben maar kan ze bij think pink niet vinden.
Verder zou ik nog willen weten of de verf die ik thuis heb leggen wel goed is. Het is namelijk wel acryl verf maar ik heb er geen verstand van dus vandaar
Acryl verf is van heel onbekend merk en is voor acryl schilderijen. Is deze goed en zo niet welk merk zou het beste zijn?
Pastel? Ja ik heb dus nog nooit met pastel verf of die krijt dingen gewerkt. Welke moet ik gebruiken en moet je die nat maken of gebruik je het als een soort van poeder?
Waar te vinden (Face up benodigdheden)
Moderator: Café Mods
-
kimichan84
- Hound

Waar te vinden (Face up benodigdheden)
Mijn nieuw forum! http://www.kimsabjdforum.proboards.com
in rotterdam centrum zitten in ieder geval Harolds en Van Beek, beide hebben veel schilder spullen(en pastel)
ze zitten voorbij de markt bij de bieb/station blaak, weg van de winkelstraat
http://www.vanbeekart.nl/easyorder.b2c/index?b2c=bka
http://www.harolds.nl/
pipoos zou ik afraden, zijn vaak veels te duur in vergelijking met andere winkels
eventueel kan je bij de gamesworkshop langsgaan voor kwasten
ze zitten voorbij de markt bij de bieb/station blaak, weg van de winkelstraat
http://www.vanbeekart.nl/easyorder.b2c/index?b2c=bka
http://www.harolds.nl/
pipoos zou ik afraden, zijn vaak veels te duur in vergelijking met andere winkels
eventueel kan je bij de gamesworkshop langsgaan voor kwasten
- LunarReverie
- Sabik

Geen idee welk penseel je bedoelt helaas :(
MSC komt als het goed is deze week weer binnen, we hebben nu wel MSC UV Cut op voorraad.
Het merk acryl verf betekent vooral hoe pigment echt de verf meestal is. Het is wel het handigst als je verf op waterbasis gebruikt, dit is het makkelijkst weer te verwijderen als je een foutje maakt. Je kunt het even proberen met de verf die je al hebt, verdun deze totdat hij lekker 'glijdt' en probeer het op je headcap uit zou ik zeggen, daar haal je het makkelijk weer af.
Pastel: gebruik soft pastels, geen pastel op oliebasis.
Ik gebruik het droog, breng het bijvoorbeeld met een make-up kwastje aan om het goed te verdelen als je blush wilt. Meng een aantal kleuren of tonen voor het mooiste effect, dan krijg je een zachter en dieper effect.
Verder kun je een gum gebruiken om de pastel weg te halen of een stukje cleaning block/ balbo power pad/ wonderspons droog (schuurt wel en adem het residu niet in, het verstuift en dat is niet goed voor je).
Verder begin je je face-up bij voorkeur door je hoofd goed schoon te maken met afwasmiddel (er zit vaak nog lossingsmiddel op het resin).
Dan goed laten drogen en coaten met een paar laagjes sealer voordat je begint met de face-up. Tussen de verschillende laagjes van je face-up kun je sealen als je ergens heel tevreden over bent.
MSC komt als het goed is deze week weer binnen, we hebben nu wel MSC UV Cut op voorraad.
Het merk acryl verf betekent vooral hoe pigment echt de verf meestal is. Het is wel het handigst als je verf op waterbasis gebruikt, dit is het makkelijkst weer te verwijderen als je een foutje maakt. Je kunt het even proberen met de verf die je al hebt, verdun deze totdat hij lekker 'glijdt' en probeer het op je headcap uit zou ik zeggen, daar haal je het makkelijk weer af.
Pastel: gebruik soft pastels, geen pastel op oliebasis.
Ik gebruik het droog, breng het bijvoorbeeld met een make-up kwastje aan om het goed te verdelen als je blush wilt. Meng een aantal kleuren of tonen voor het mooiste effect, dan krijg je een zachter en dieper effect.
Verder kun je een gum gebruiken om de pastel weg te halen of een stukje cleaning block/ balbo power pad/ wonderspons droog (schuurt wel en adem het residu niet in, het verstuift en dat is niet goed voor je).
Verder begin je je face-up bij voorkeur door je hoofd goed schoon te maken met afwasmiddel (er zit vaak nog lossingsmiddel op het resin).
Dan goed laten drogen en coaten met een paar laagjes sealer voordat je begint met de face-up. Tussen de verschillende laagjes van je face-up kun je sealen als je ergens heel tevreden over bent.
-
kimichan84
- Hound

Die sealer is de msc toch? Zo verwarrend allemaal.
Mijn nieuw forum! http://www.kimsabjdforum.proboards.com
-
BlackDragon
- Sabik

Volgens mij is er een Games Workshop in Rotterdam. Zij verkopen miniaturen voor tabletop wargames die je zelf moet beschilderen. Je kunt daar ook penselen kopen. De kleinste is een extra fine detail brush. Daarmee kun je volgens mij zelfs wimpers op een realpuki zetten! Success!
I'm not stupid. My brain gets there in the end. It just takes the long way round.
Is er iemand bekend met Faber Castell kleurpodloden? Ik heb in een grijs verleden voor m'n studie (Fysische Geografie om mooie kaarten te maken) een doos van deze podloden aangeschaft en heb nog niet kunnen achterhalen of deze podloden mogelijk olie of vetten bevatten. Anders zijn deze mooi te gebruiken voor face ups. Het gaat om de Künstlerfarbstifte. Verder heb ik ook een doos kleurpodloden van Evora liggen.
Qua penselen, ik heb de Da Vinci 10/0 en die werkt echt heel fijn, vooral voor de hele precieze dingen, ze zullen 'm wel hebben bij Harolds..verder vind ik qua pastel Unison het fijnst werken, ze zijn wel vrij duur maar het zijn huge stukken pastel en ze hebben veel pigment dus je doet heel lang met 1 krijtje, vooral praktisch voor kleuren die je altijd wel gebruikt. Rembrandt is ook een fijn merk pastel. Ik gebruik zelf eigenlijk nooit acryl verf, maar van die kleine tubetjes Winsor&Newton aquarel verf, die kun je vrij donker houden als je er heel weinig water bij doet en heel licht maken met meer water, ik vind het wat zachter en natuurlijk dan echt acryl, maar dat hangt natuurlijk ook af van wat voor soort face-up je wil doen.
Owned by: Vasiley(CP Chiwoo), Sumiya(Volks Scarface Cecile), Saix(Dive Seimei), Kahlen(43cm Narae), Puppy(Glorydoll Louis), Dilly(Zaoll Muse), Alizée(Cerisedolls Lyse), Kitten(PukiPuki Ruby), Dagmar(Cerisedolls Ombre), Layla(Switch Huisa)
niet doen, het bindmiddel in kleurpotloden is vaak op een oliebasis (in tegenstelling tot pastelpotloden e.d. die arabische gom daarvoor gebruiken) ik zou er dus niet op gokken dat het bij die van faber-castell anders is.Is er iemand bekend met Faber Castell kleurpodloden? Ik heb in een grijs verleden voor m'n studie (Fysische Geografie om mooie kaarten te maken) een doos van deze podloden aangeschaft en heb nog niet kunnen achterhalen of deze podloden mogelijk olie of vetten bevatten. Anders zijn deze mooi te gebruiken voor face ups. Het gaat om de Künstlerfarbstifte. Verder heb ik ook een doos kleurpodloden van Evora liggen.
floor
Return to “FAQ en Informatie voor Beginners”