tan of geen tan( bruine kleur) ?

Stel je vragen over levertijden, douane, reparaties, problemen, etc. of geef je antwoorden.
Zoek eerst of er een soortgelijke thread voor jouw vraag bestaat. In dit subforum is reageren na een lange tijd nog toegestaan.

Moderator: Café Mods

clovera
MSD
MSD

tan of geen tan( bruine kleur) ?

Postby clovera » 17 Mar 2010 14:22

Ik heb een vraagje over wel of niet een pop kopen met een tan.
volgens mij heb ik op dit forum gelezen dat de tan eraf kan gaan..maar hoelang duurt dat dan of is dat een fabeltje??

heeft iemand daar ervaring mee?

valt het dan tegen zo'n BJD die een tan heeft? want ik heb er nog geen in het echt gezien.

Ik vraag dit omdat Cosmo van Dollzone in het bruin er mooier uitziet
8) .
at home Dean (DZ Chen), Grace (DZ Orlando), Clovera, Sam (SD Osu), Shoyo en Zilong

LunarReverie
Sabik
Sabik

Postby LunarReverie » 17 Mar 2010 15:19

Voor zover ik weet kan tan er niet af, maar het vergeelt wel, net als andere kleuren resin.
Verder moet je het over het algemeen niet schuren, omdat er dan lichtere plekken kunnen ontstaan omdat het procedé om tan te kleuren anders is dan bijv. met normal skin.
Heel soms worden poppen al met witte plekken geleverd, ik verwacht dat dat komt doordat de company de naden wel geschuurd heeft.,

De laatste tijd is de tan van Dollzone erg netjes, we hebben een boel Christmas babies in tan skin en die zien er niet wit uit.

Door een face-up ziet het hoofd er al snel iets witter uit dan de rest van het lijf, dat komt door de sealer.

Amaris
Hound
Hound

Postby Amaris » 17 Mar 2010 15:47

Dan nog een vraag over tan dolls.
Sommige vergelen niet, maar die worden groen?
Hoe komt dit dan?

tha_queen_of_chaos
Hound
Hound

Postby tha_queen_of_chaos » 17 Mar 2010 17:44

Vergelen is een chemisch proces waarbij de kleurstoffen in het resin reageren met andere stoffen. Hoe precies dit werkt heb ik geen idee van, veel te veel chemisch gekakkel.

Of dolls lichter, donkerder, geel of groen worden ligt aan de stoffen die gebruikt zijn.
Shacking up with: Megami-limhwa luna, Kami- Soom Lazule, Akuma-Limhwa half elf, Seishin- Soom MD Sphaler
Seishin- Soom MD Sphaler
My livejournal NL BJD Forum

Raou
MSD
MSD

Postby Raou » 17 Mar 2010 20:03

Een tan gaat er niet af, tenzij je schuurt. Er zijn een paar companies die hun dolls door en door tannen zodat je wel kunt schuren maar dat zijn er niet zoveel en die tans zijn meestal niet zo donker(volgens mij is Narindoll tan er zo eentje, maar pin me er niet op vast). Het kan gebeuren dat er slijtplekjes komen bij de joints, die zijn dan meestal lichtbruin of wittig. Ik heb een tijdje een tan doll gehad(Volks Irvin), en die is altijd in goeie conditie gebleven, ook van de owner die 'm nu heeft weet ik niks van vergeling/vergroening of witte plekjes. Maar ik denk dat de kwaliteit van de tan ook van company tot company verschilt dus je hebt het meeste aan de ervaringen van mensen met een tan Dollzone..
Owned by: Vasiley(CP Chiwoo), Sumiya(Volks Scarface Cecile), Saix(Dive Seimei), Kahlen(43cm Narae), Puppy(Glorydoll Louis), Dilly(Zaoll Muse), Alizée(Cerisedolls Lyse), Kitten(PukiPuki Ruby), Dagmar(Cerisedolls Ombre), Layla(Switch Huisa)

Ezzora
SD
SD

Postby Ezzora » 17 Mar 2010 20:55

de reden dat tan dolls groen worden en niet geel is vanwege de kleursamenstelling
rood is de eerste kleur die verdwijnt
bij een normal skin wordt het geel omdat er weinig blauw in het mengsel zit, bij tan moet de kleur donkerder worden dus komt er ook blauw bij, dus als het rood wegtrekt zie je alleen het geel en het blauw terug

altans zo heb ik het begrepen

clovera
MSD
MSD

bedankt voor jullie snelle reacties!

Postby clovera » 18 Mar 2010 13:46

het heeft wel geholpen om een beslissing te kunnen maken...
maar ben nog altijd in tweestrijd.. 8)

kan maar één keer Cosmo kopen...! :cheers:
at home Dean (DZ Chen), Grace (DZ Orlando), Clovera, Sam (SD Osu), Shoyo en Zilong

Return to “FAQ en Informatie voor Beginners”