Doll kleuren

Hoe je iets moet doen, hoe de materialen heten en waar je ze kan vinden.

Moderator: Café Mods

TMar
SD16
SD16

Doll kleuren

Postby TMar » 29 Apr 2010 21:33

Hoi,

Ik kwam op DOA een draad van een project tegen waarin een doll is veranderd in Anubis, een Egyptische god uit de oudheid. Nu is dat lichaam helemaal zwart gekleurd en dat is wellicht ook een idee voor een drow elf (zolang er geen producent is van pikzwarte elven).

Voorbeeld hier:
Image

Welk product is hier eigenlijk het beste voor te gebruiken en hoe slijtvast is dat dan?

Snow
Sabik
Sabik

Postby Snow » 29 Apr 2010 21:57

Wat ze in amerika gebruiken is RIT dye, maar hoorde dat Dylon ook goed werkt.
Maar je zult altijd wel slijtage hebben.
Image

TMar
SD16
SD16

Postby TMar » 29 Apr 2010 22:13

Het wordt toch veel gebruikt en dan zal idd enige slijtage geaccepteerd moeten worden. Ben toch benieuwd of het mogelijk is de resin voor het gieten al zo te kleuren. Zijn volgens mij niet veel companies die dit doen, maar Bobobie heeft een stuk of 8 kleuren. Wel blijkt donkerbruin lastig te zijn.

Snow
Sabik
Sabik

Postby Snow » 29 Apr 2010 22:22

Klopt, bobobie/resinsoul hebben gewoon gekleurd resin, en lijkt idd of iedereen moeite heeft met donker bruin.
Wat je kan doen is op DOA zoeken naar "drow", want er zijn wel meerdere mensen die hun dolls zwart hebben geverfd. Misschien kan je het aan hun vragen :)
Image

TMar
SD16
SD16

Postby TMar » 29 Apr 2010 22:42

Heb er idd een gezien. Ik denk als ik er mee ga experimenteren, dan met een niet al te dure 2e hands of een BBB Weylin (leuke sculpt, kalme blik).

Uiteindelijk zal buitenkant verven wel de enige oplossing zijn met het juiste beoogde resultaat. Heb net DOA zitten browsen en heel vaak worden lila bobobies opgevoerd als drow, evenals darktan elfjes. Ziet er heel leuk uit, maar een drow hoort zwart met wit haar te zijn. Anders zijn het dark elves.

FrankenMar
Hound
Hound

Postby FrankenMar » 30 Apr 2010 14:51

Als ik iets stoms zeg, bij voorbaar mijn excuses.

Ik ben zelf ook aan het denken om een doll zwart te maken (doll, die ik nog niet heb) en het wordt ook geen drow. (ik ga mn D&D characters nog niet in dollvorm maken)

Ik zat zelf te denken aan matzwarte autolak (spuitbus action 2 euro) Ik heb deze lak al voor verschillende projecten gebruikt en ik ben nog geen nadelen tegengekomen.

EDIT: die Anubis is echt supervet!
"Be yourself. Those who matter don't mind and those who mind don't matter"

Biggy
MSD
MSD

Postby Biggy » 30 Apr 2010 15:22

Het wordt toch veel gebruikt en dan zal idd enige slijtage geaccepteerd moeten worden. Ben toch benieuwd of het mogelijk is de resin voor het gieten al zo te kleuren. Zijn volgens mij niet veel companies die dit doen, maar Bobobie heeft een stuk of 8 kleuren. Wel blijkt donkerbruin lastig te zijn.
Elfdoll heeft in ieder geval hun Catsy in zwart uitgebracht, dus het is mogelijk om zwart resin te gieten.

Ezzora
SD
SD

Postby Ezzora » 30 Apr 2010 15:22

Klopt, bobobie/resinsoul hebben gewoon gekleurd resin, en lijkt idd of iedereen moeite heeft met donker bruin.
de reden dat de meeste bedrijven geen donkere kleuren hebben is omdat de kans dat het mislukt veel groter is, hoe donkerder de kleur hoe makkelijker je kan zien dat de kleur niet egaal is
ik geloof dat maar 1 op de 10 enigsinds bruikbaar is, dat zijn dan 9 casts die je verspild heb, en omdat de markt toch goed is voor normal skin e.d. waarom zou je dan extra resin verspillen met een extra kleur die niet zo populair gaat zijn als de andere

overigens, als je een doll kleurt met iets als rit o.i.d. dan zal het niet zo snel slijten omdat de kleur echt in het resin trekt
als je airbrushed of op een andere manier erop gaat verven kan je het beter niet doen, dat gaat bladeren en slijten als je er ook maar raar naar kijkt, je ziet het al met body blush e.d.

Return to “Vragen en tips”