Andere bedrijven dan TNT voor verzenden naar buitenland

Stel je vragen over levertijden, douane, reparaties, problemen, etc. of geef je antwoorden.
Zoek eerst of er een soortgelijke thread voor jouw vraag bestaat. In dit subforum is reageren na een lange tijd nog toegestaan.

Moderator: Café Mods

Ezzora
SD
SD

Andere bedrijven dan TNT voor verzenden naar buitenland

Postby Ezzora » 04 Jun 2010 21:14

oke
de TNT is nogal ***
als je pakjes buiten europa verstuurd kan je maar tot max 146 euro verzekerd (feit, staat op de site) hebben, en de tracking werkt meestal niet(mijn ervaring)

weet iemand een andere betaalbare optie om mee naar Amerika te verzenden? want ik heb waarschijnlijk een amerikaanse koper en ik wil gewoon zeker weten dat er geen betere optie is dan TNT
(graag ook iets wat zich niet alleen in the middle of nowhere op een totaal onbereikbaar en afgelegen hutje op de hei bevind)

holyvirus
SD
SD

Postby holyvirus » 04 Jun 2010 22:45

Ik heb daar ook naar gekeken en ik kwam voor buitenland dan alleen bij UPS, DHL of Fedex uit. Het zijn wel weer dure verzendingen, maar je kan wel voor hoge bedragen verzekeren en tracking werkt altijd.

Bij UPS halen ze het paket op bij de deur. Dus geen gezeur met gesleep naar een postdepot. Bij de rest weet ik niet, maar is vast mogelijk dat de andere twee dat ook aanbieden.

TNT blijft helaas het goedkoopste om te verzenden naar buitenland :/

Wish
MSD
MSD

Postby Wish » 05 Jun 2010 10:24

Kunnen jullie niet met EMS verzenden? Bij ons is EMS-taxipost gewoon een dienst van de post.

Heeft misschien te maken dat TNT zelf een grote pakjesverzendingsbedrijf is ...

Ezzora
SD
SD

Postby Ezzora » 05 Jun 2010 11:06

Nederland heeft helaas geen EMS

alles wat via EMS binnenkomt veranderd naar TNT

ik kan ook nergens prijzen van DHL, UPS of Fedex vinden
bij DHL en UPS heb ik zo'n "bereken kosten" ding geprobeerd maar wat die doen weet ik ook niet gezien ze willen dat ik meer dan 150 euro aan verzendkosten betaal

holyvirus
SD
SD

Postby holyvirus » 05 Jun 2010 12:34

TNT heeft wel een soort EMS. TNT Express. Het is alleen gericht op het zakelijk mail, vandaar dat het ook niet ziet op de consumenten site.

Op de UPS site hebben ze wel PDF bestandjes met al hun tarieven in. Het is wel even goed zoeken, want echt overzichtelijk is het inderdaad niet. :/

Ezzora
SD
SD

Postby Ezzora » 07 Jun 2010 12:33

Ik heb niets kunnen vinden op de UPS site
als iemand nog kan helpen zou ik dat op prijs stellen, want ik heb nu al twee mogelijke kopers gehad die uiteindelijk toch maar niet wouden kopen en ik vermoed dat het met de verzendwijze te maken heeft (vindt je het gek als er maar tot maximaal de helft van het bedrag verzekerd kan worden en dan ook nog met slechte tracking)

ShuriTigerH
Sabik
Sabik

Postby ShuriTigerH » 25 Oct 2010 17:10

Ik heb net een doll naar de VS gestuurd en heb gelijk even geinformeerd naar de mogelijkheid om via EMS te verzenden omdat ik een beetje moe word van te lage verzekerde waardes en trackingnummers die het maar tot de EU-grens doen. Mij werd verteld dat je wel losse pakketten via EMS naar het buitenland kunt sturen (gewoon via postkantoor/TNT), maar dat kost je voor een pakket tot 10 kilo wel 102,30(!) euro aan verzendkosten en dat is nog zonder verzekering of wat dan ook. Ik kan het dus helaas niet aanraden :angry: .

Return to “FAQ en Informatie voor Beginners”