dollars

Stel je vragen over levertijden, douane, reparaties, problemen, etc. of geef je antwoorden.
Zoek eerst of er een soortgelijke thread voor jouw vraag bestaat. In dit subforum is reageren na een lange tijd nog toegestaan.

Moderator: Café Mods

Lolita-Lorelei
MSD
MSD

dollars

Postby Lolita-Lorelei » 20 Jun 2010 09:47

hi, misschien een dom vraagje,maar op websites als SOOM moet je in dollars betalen,kun je ook gewoon in euros betalen?

Mittebam
SD16
SD16

Postby Mittebam » 20 Jun 2010 10:10

Over het algemeen staat het alleen in dollars aangegeven. Als je betaalt via paypal, rekent paypal zelf het bedrag om, dus wordt er een bedrag in euro's omgezet in dollars, volgens hun eigen wisselkoers. Oftewel, er verdwijnen euro's van je paypal of bankrekening die gelijkstaan aan de hoeveelheid dollars die je moet betalen. Nou liggen de wisselkoersen van paypal iets hoger dan de standaar geloof ik, maar dat scheelt niet veel.
Wil je weten hoeveel euro je ongeveer kwijt gaat zijn, dan is google je vriend! Google op 300 dollar in euro (of wat het bedrag ook maar is), dan geeft google aan hoeveel dat in euro zou zijn :)
Shesha (Sugarble), Mori (Luts KD) Pipsqueek (DC Ada), Skye (Sm RSoD Sakura), Coille-Mor (RS Dan), Nemo (FL pp Cupid 2.2), Eirawen (Cherishdoll Sl. Lani), Greer (Sm Grit), Lavender (Sm Afi O.E.), Cocoa (Sm Afi R.), Ukkie (FL Puki Pukisha), Malina (FL pp Sugar), Riona (RS Mei), Miyuki (Obitsu 27cm)

Ezzora
SD
SD

Postby Ezzora » 20 Jun 2010 11:49

het is niet dat de koersen van paypal hoger liggen, de koersen die je over het algemeen over al kan vinden liggen lager
de meeste koersen die je kan vinden zijn namelijk de bank koersen, die alleen voor banken onderling gelden
als consument krijg je die koersen dus zoiezo niet

maar je kan bij paypal ook gewoon van tevoren kijken hoeveel het ongeveer gaat kosten, moet je even kijken op de site maar de koersen zijn te vinden

VelvetBat
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*

Postby VelvetBat » 20 Jun 2010 16:33

Je kan ook op paypal kijken wat de huidige koers is om te gaan naar de pagna voor geld over te maken naar een andere paypalrekening, en nog geen email adres in te voeren en wel het bedrag die je wil omrekenen.

Verder on topic: Bij Soom moet je inderdaad gewoon met dollars betalen, maar zoals hierboven ook al is genoemd, wordt het in euro's van je rekening afgeschreven omdat paypal het omrekent.

Als je echt daadwerkelijk euro's naar Soom stuurt dan denk ik wel dat ze het accepteren, maar dat is niet de bedoeling.
Image
Mijn website over mijn dolls: I Live Your Dream

Lolita-Lorelei
MSD
MSD

Postby Lolita-Lorelei » 20 Jun 2010 18:33

ty allemaal, maar ik heb geen paypal,dus daar moet ik dan eerst achteran gaan

raafje
Hound
Hound

Postby raafje » 20 Jun 2010 18:59

Als je echt daadwerkelijk euro's naar Soom stuurt dan denk ik wel dat ze het accepteren, maar dat is niet de bedoeling.
Ja, dat doen ze ook. Ik ben ooit zo stom geweest om een layaway termijn in euro's te betalen. Alleen moet je er dan weer bij Soom informeren om te weten welke omrekening er dan achter zit om te weten of de betaling nu volledig was of niet.
Thuis: Beryl Bella Topaz Amber Borre Lara Aurora Kaspar-Morant Jade Dark Silke Ivy Pearl Nephelin Merrissa Ragnar Chloe Rana Kenta Elise Mirwen Noelle Eliah Isa Korline Rafaela Fir Fergus Raafje Wiebel en Twan
Waiting: Duifje
Wishing: Merel Arlinde Falco Ivar Laeanne Liam Ruben en Sam (2x)

TMar
SD16
SD16

Postby TMar » 22 Jun 2010 18:38

En paypal is heel veilig en het gaat snel. Ik kan zeker aanraden paypal te gaan gebruiken.

Return to “FAQ en Informatie voor Beginners”