waarschuwing en wat vragen (opgelost :D)

Stel je vragen over levertijden, douane, reparaties, problemen, etc. of geef je antwoorden.
Zoek eerst of er een soortgelijke thread voor jouw vraag bestaat. In dit subforum is reageren na een lange tijd nog toegestaan.

Moderator: Café Mods

Rooziej
SD13
SD13

waarschuwing en wat vragen (opgelost :D)

Postby Rooziej » 29 Jul 2010 17:16

Hoi allemaal,

Gisteren toen ik bij een vriendin was wilde ik het hoofd van Isamu wat schoon maken, omdat er allemaal zwarte vegen opzaten. natuurlijk nergens een wonderspons te vinden, vandaag gevraagd bij de blokker enzo...
anyway, gisteren dat gedaan met de gewone groene zeep in pot! ging redelijk goed, op 1 klein stukje beschermingslaag na, wat er met een beetje krabben afging. (als je niet krabt, en gewoon tevreden bent met een klein dun half onzichtbaar streepje wat je over houd, dan kun je het prima gebruiken).

maar! ik gebruikte vanmorgen de vloeibare variant. met glycerine. natuurlijk had ik moeten weten dat die citroen geur iets bijtends zou moeten zijn, maar ik dacht, een klein beetje, en goed verdunt, dan kan dat geen kwaad.

Gebruik het alsjeblieft niet!
ik heb het geprobeerd en ik heb nu een stuk van ongeveer 1 bij 1 cm zonder beschermlaag! (het zit gelukkig onder zijn pruik)
Image

oke, en dan nu mijn vragen.
vraag 1: kan ik die plek weer opnieuw laten sealen? of hoe dat heet :p en kan ik dat zelf doen, of moet ik dat laten doen?

vraag 2: Usagi heeft ook opeens zo'n streep midden op zijn gezicht, iemand een andere tip om dat weg te krijgen? want wil niet zo'n ravage als bij Isamu. en ja, ik heb gezocht naar een wondersponsje, iemand een optie waar die te koop zijn? blokker hier heeft ze niet meer namelijk.

vraag 3: Usagi heeft ook 1 kant dat zijn wimpers los gelaten heeft, kan ik deze zelf weer vastzetten en zo ja, waar mee?

dankjullie voor de tijd, en het beantwoorden van de vragen bij voorbaat :)

[edit]

nieuwe foto van het hoofd van Isamu na de (vochtige) wonderspons behandeling, een heel stuk beter! :D bedankt allemaal :D

Image
Last edited by Rooziej on 30 Jul 2010 17:03, edited 2 times in total.
@ Home:
Isamu
Usagi
Yaora
Joshua
Rikugou
Haru-Hanako
Enma
AiYumeko
Coming:

holyvirus
SD
SD

Postby holyvirus » 29 Jul 2010 17:32

Vraag 1: Je kan het weer opnieuw sealen, maar de kleurverschil zal er wel blijven. Sealer wordt door de tijd smerig/geler/verkleurd. Maar als het onder de pruik zit, dan is er verder toch niks aan de hand ;)

Vraag2: Ik haal wonderspons bij de kruidvat, maar ook gezien bij Euroland. Volgens mij te verkrijgen bij elk soort kruideniers winkel en misschien ook wel bij de (kleine) supermarkt. Edit: streep kan je ook proberen te verwijderen met een vochtig tissue/zachte doek. Geen natte wonderspons, want daarmee verwijder je de sealer mee.

Vraag 3: Met kinderlijm (of lijm zonder aceton, dus niet de alleslijmer of secondelijm) kan je voorzichtig met behulp van een sateprikkertje de wimper terug lijmen.
Last edited by holyvirus on 29 Jul 2010 17:38, edited 1 time in total.

ShuriTigerH
Sabik
Sabik

Postby ShuriTigerH » 29 Jul 2010 17:36

Wondersponsjes kun je bij de Kruidvat krijgen en wimpers kun je vastzetten met gewone kinderlijm (geen secondelijm of zo, da's te sterk en werkt op het resin). Je kunt zover ik weet een nieuw laagje sealer (Mister Super Clear ofwel MSC, verkrijgbaar in spuitbus bij ThinkPink in de winkel) over het oude spuiten, maar je blijft wel kleurverschil houden omdat je met de sealer ook de blushing en eventuele verkleuring van de sealer zelf hebt weggehaald. Bovendien is de sealer mat en kun je met een spuitbus niet op 1 klein plekje richten dus alles krijgt een nieuw laagje, ook de delen die mooi geglosst zijn (lippen, oogleden, wat er dan ook glanzend hoort te zijn). Je kunt proberen het sealerloze stukje bij te (laten) blushen zodat het weer dezelfde kleur wordt als de rest, maar het is moeilijk om precies dezelfde kleur te krijgen. Als het streepje je niet irriteert, gewoon zo laten, en anders zal toch de hele faceup een keer overnieuw moeten als je een echt goed resultaat wilt. Succes!

EDIT: woeps, HV was sneller:P

Rooziej
SD13
SD13

Postby Rooziej » 29 Jul 2010 17:37

dankjewel voor je reply ^^
ik ga morgen naar de kruidvat om te vragen voor een wondersponsje. en die kinderlijm is gewoon die hobbylijm die kleine kinderen gebruiken voor het knutselen?

dat sealer smerig wordt, daar kwam ik achter, Isamu's gezicht heeft een beetje zwarte laag op zijn hoofd, ook onder zijn pruik, maar dat kan ook komen door het aanraken enzo. anyway, kan ik dat spul ergens kopen? of kan ik het beter laten doen?

thanks ^^
@ Home:
Isamu
Usagi
Yaora
Joshua
Rikugou
Haru-Hanako
Enma
AiYumeko
Coming:

Rooziej
SD13
SD13

Postby Rooziej » 29 Jul 2010 18:58

Wondersponsjes kun je bij de Kruidvat krijgen en wimpers kun je vastzetten met gewone kinderlijm (geen secondelijm of zo, da's te sterk en werkt op het resin). Je kunt zover ik weet een nieuw laagje sealer (Mister Super Clear ofwel MSC, verkrijgbaar in spuitbus bij ThinkPink in de winkel) over het oude spuiten, maar je blijft wel kleurverschil houden omdat je met de sealer ook de blushing en eventuele verkleuring van de sealer zelf hebt weggehaald. Bovendien is de sealer mat en kun je met een spuitbus niet op 1 klein plekje richten dus alles krijgt een nieuw laagje, ook de delen die mooi geglosst zijn (lippen, oogleden, wat er dan ook glanzend hoort te zijn). Je kunt proberen het sealerloze stukje bij te (laten) blushen zodat het weer dezelfde kleur wordt als de rest, maar het is moeilijk om precies dezelfde kleur te krijgen. Als het streepje je niet irriteert, gewoon zo laten, en anders zal toch de hele faceup een keer overnieuw moeten als je een echt goed resultaat wilt. Succes!

EDIT: woeps, HV was sneller:P
ik had jouw reply nog niet eens gezien! sorry! maar heel erg bedankt, ik was al op zoek naar MSC, maar dan ga ik even richting TP daarvoor :D dankjewel :D
@ Home:
Isamu
Usagi
Yaora
Joshua
Rikugou
Haru-Hanako
Enma
AiYumeko
Coming:

tha_queen_of_chaos
Hound
Hound

Postby tha_queen_of_chaos » 30 Jul 2010 05:51

Ik zou ook gaan kijken wat die strepen veroorzaakt, want als het zo'n streep is als op de foto ziet dat er wel ernstig uit.
Met wonderspons zal het er wel afgaan, maar te vaak het gezicht schoonmaken met de wonderspons en je gaat ook door de MSC laag heen omdat wonderspons schuurt (heel licht en minimaal, maar langdurig en intensief gebruik kan beschadigingen leveren)
Shacking up with: Megami-limhwa luna, Kami- Soom Lazule, Akuma-Limhwa half elf, Seishin- Soom MD Sphaler
Seishin- Soom MD Sphaler
My livejournal NL BJD Forum

Rooziej
SD13
SD13

Postby Rooziej » 30 Jul 2010 09:02

ik ben niet van plan om de wonderspons vaak te gebruiken, maar ik wil graag wel van die strepen af, het stoort me eigenlijk best wel.

ik heb ook geen idee waar de strepen allemaal vandaan komen, het ene moment is het er niet, de andere moment wel! bedenk me echt net iets: zou het van mijn zwarte nagellak kunnen zijn?

bij Isamu is het echt vooral op zijn hoofd, en Usagi heeft alleen opeens die op z'n wang. (die is niet zo grof als die op de foto, maar wel goed zichtbaar). ik kijk er vandaag nog even naar, en ik ga een wonderspons zoeken :)

bedankt voor de tip ^^
@ Home:
Isamu
Usagi
Yaora
Joshua
Rikugou
Haru-Hanako
Enma
AiYumeko
Coming:

ShuriTigerH
Sabik
Sabik

Postby ShuriTigerH » 30 Jul 2010 10:06

Zwarte nagellak, dat zou nog best wel eens kunnen ja O.o

Rooziej
SD13
SD13

Postby Rooziej » 30 Jul 2010 10:15

aangezien ik meestal mijn nagels wel gelakt heb, en zowiezo altijd 1 hand zwart, en die strepen echt vanuit het niets komen, zou het dat misschien idd wel kunnen zijn nu ik er zelf over nadenk. ik zal er dus in het vervolg zelf ook beter op gaan letten :)
@ Home:
Isamu
Usagi
Yaora
Joshua
Rikugou
Haru-Hanako
Enma
AiYumeko
Coming:

Brigitte
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*

Postby Brigitte » 30 Jul 2010 12:08

Het kan zeker van nagellak komen. Ik droeg vroeger altijd nagellak en ontdekte met regelmaat gekleurde strepen op mijn dolls. Ik heb tot nu toe dat ongeacht welke kleur nagellak ik op had, er altijd die kleur strepen op mijn dolls verschenen.
Image

tha_queen_of_chaos
Hound
Hound

Postby tha_queen_of_chaos » 30 Jul 2010 14:14

nagellak geeft inderdaad snel af. En zou ik ook zeker niet aanraden als je met je dolls bezig gaat, want nagellak kan soms lastig zijn te verwijderen waardoor ik al 1 keer genoodzaakt was om een hele face-up te verwijderen omdat zonder nagellak remover het niet eraf ging.(was een slechte eigen face-up maar toch)
Shacking up with: Megami-limhwa luna, Kami- Soom Lazule, Akuma-Limhwa half elf, Seishin- Soom MD Sphaler
Seishin- Soom MD Sphaler
My livejournal NL BJD Forum

*Kazuki*
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*

Postby *Kazuki* » 30 Jul 2010 15:57

Zou heeel goed van je nagelak kunnen komen ;) Heb het zelf namelijk ook gehad. Je hoeft er maar heel lichtjes langs te komen en er zit al een streep. Bij mij werkte de wonderspons super op die strepen ;)
Think about today, because tomorrow is to far away and yesterday has past away.
Image
@Home: Amarantha (Resinsoul Dan)

Rooziej
SD13
SD13

Postby Rooziej » 30 Jul 2010 17:01

oke, fijn om te weten dat het idd van de nagellak kan komen, bedankt iedereen :D

ik heb er idd even op gelet, en ik zag ook vandaag wat dunne rode streepjes, en ik heb ook rode nagellak op vandaag! met de wonderspons is het aardig goed verwijderd. een droge werkte niet zo, maar een vochtige wel. ga zeker opletten als ik nagellak op heb en met de jonges bezig ga, of ik doe misschien een handschoentje aan.

in elk geval, kleine Usagi is weer helemaal schoon (zonder beschadiging, yay! :D), en bij Isamu is een hele verbetering te zien, de strepen zijn nu bijna weg.

bedankt voor de tijd allemaal, en voor het beantwoorden van mijn vragen. het wondersponsje heeft nu een vast plekje in het mandje bij de jongens :D
@ Home:
Isamu
Usagi
Yaora
Joshua
Rikugou
Haru-Hanako
Enma
AiYumeko
Coming:

Return to “FAQ en Informatie voor Beginners”