Making a match - The hybrid skintone problems
Moderator: Café Mods
Making a match - The hybrid skintone problems
Men neme een Beauty White Luts hoofd uit 2002, die uiteraard niet wit te noemen is, meer geel.
Men neme een white skin lichaam van AOD, die prachtig wit is en aardig in proportie.
Men heeft een probleem.
De vraag: Hoe krijg je een betere match bij hybrids?
Ik weet dat er mensen zijn die hun dolls in de zon leggen voor 'controlled yellowing'.
Maar... zijn er ook andere methodes?
Eventueel om het hoofdje lichter te maken, dat zou mijn voorkeur hebben.
Verlichten kan met aceton, alcohol en veel geduld met weken enzo.
Maar!
Dit werkt alleen als het hoofd vergeelt is.
Mijn Yder hoofd is door en door geel, dus al zo vanaf de company.
Dan werkt het whitenen niet meer, omdat er geen lichtere toon onder de vergeling zit.
Dus! Kom maar op met de brainstorm-ideeen XD
Zelf zat ik te denken aan het hoofd geheel blushen met witte pastel, maar ik betwijfel of dit veel uitmaakt.
Men neme een white skin lichaam van AOD, die prachtig wit is en aardig in proportie.
Men heeft een probleem.
De vraag: Hoe krijg je een betere match bij hybrids?
Ik weet dat er mensen zijn die hun dolls in de zon leggen voor 'controlled yellowing'.
Maar... zijn er ook andere methodes?
Eventueel om het hoofdje lichter te maken, dat zou mijn voorkeur hebben.
Verlichten kan met aceton, alcohol en veel geduld met weken enzo.
Maar!
Dit werkt alleen als het hoofd vergeelt is.
Mijn Yder hoofd is door en door geel, dus al zo vanaf de company.
Dan werkt het whitenen niet meer, omdat er geen lichtere toon onder de vergeling zit.
Dus! Kom maar op met de brainstorm-ideeen XD
Zelf zat ik te denken aan het hoofd geheel blushen met witte pastel, maar ik betwijfel of dit veel uitmaakt.
In alcohol/aceton weken??? Dat klinkt niet goed, nooit resin in dat soort dingen laten weken, gevaar voor verkleuring en het wordt er zacht van, las ik in horrorverhalen.
Een aantal lagen witte pastel schijnt heel goed te werken, ik heb een keer gezien dat een normal skin hoofdje op deze manier bij een spierwitte whiteskin paste! Airbrush kan ook werken ja. Met textielverf kan het in ieder geval Niet, want daarmee kun je alleen donkerder verven.
Een aantal lagen witte pastel schijnt heel goed te werken, ik heb een keer gezien dat een normal skin hoofdje op deze manier bij een spierwitte whiteskin paste! Airbrush kan ook werken ja. Met textielverf kan het in ieder geval Niet, want daarmee kun je alleen donkerder verven.
At Home: Fable (CD Om), Kurt (RS Gang), Trevor (DZ Reiko boy)
een wit die goed egaal dekt, das nog best lastig.
Ik denk dat het resultaat het meest egaal wordt met airbrush idd. Maar ik heb er zelf nooit mee gewerkt. Het lijkt me dat een nevel altijd egaler is als een laag die je met een penseel/wattenstaaf whatever op zet.
Ik weet alleen niet wat de mogelijkheden zijn in verf voor airbrush en wat voor effect die hebben op je resin. het is iig niet goed voor je gezondheid dus wees alsjeblieft voorzichtig.
Misschien dat een basecoat van warhammer wit en daarna opkleuren naar je lichte huidtoon met pastel een optie is. Ook zelf niet geprobeerd op resin, maar dekt fantastisch op kunststof en metaal.
Ik zou het gewoon uitproberen op iets wat op je kast ligt te verstoffen.
Offuh, lekker een laag msc opspuiten in de badkamer na het douchen
Ik denk dat het resultaat het meest egaal wordt met airbrush idd. Maar ik heb er zelf nooit mee gewerkt. Het lijkt me dat een nevel altijd egaler is als een laag die je met een penseel/wattenstaaf whatever op zet.
Ik weet alleen niet wat de mogelijkheden zijn in verf voor airbrush en wat voor effect die hebben op je resin. het is iig niet goed voor je gezondheid dus wees alsjeblieft voorzichtig.
Misschien dat een basecoat van warhammer wit en daarna opkleuren naar je lichte huidtoon met pastel een optie is. Ook zelf niet geprobeerd op resin, maar dekt fantastisch op kunststof en metaal.
Ik zou het gewoon uitproberen op iets wat op je kast ligt te verstoffen.
Offuh, lekker een laag msc opspuiten in de badkamer na het douchen
Het weken in alcohol en scrubben met aceton is getest door mensen op DOA, dus is veilig.
link:
http://www.denofangels.com/forums/showt ... -yellowing
Dus eventueel voor mensen die vergeelde dolls hebben is het een idee.
Een vriendin van mij heeft toevallig net een airbrush gekocht, ik ga er eens mee vogelen.
Verder ga ik dan ook maar eens testen wat wit pastel kan uitrichten.
Airbrush of pastel, either way eerst MSC dus dan kan ik mooi eerst pastel uitproberen en dan eventuee,l als het niet voldoende heeft gedekt, de airbrush.
Ben benieuwd, I'll keep everyone posted
link:
http://www.denofangels.com/forums/showt ... -yellowing
Dus eventueel voor mensen die vergeelde dolls hebben is het een idee.
Een vriendin van mij heeft toevallig net een airbrush gekocht, ik ga er eens mee vogelen.
Verder ga ik dan ook maar eens testen wat wit pastel kan uitrichten.
Airbrush of pastel, either way eerst MSC dus dan kan ik mooi eerst pastel uitproberen en dan eventuee,l als het niet voldoende heeft gedekt, de airbrush.
Ben benieuwd, I'll keep everyone posted
Ik heb het geprobeerd het bleken in aceton en zelfs met alcohol en wonderspons. Het test object werd er niet witter op. In aceton word resin op den duur inderdaad zacht, maar als je het afspoelt met water en een tijdje laat rusten is het zo weer hard. Deukje die eventueel zijn ontstaan kan met heet water weer "ontdeukt" worden.
Over het match blushen: Ik heb zowel met pastel als met airbrush gedaan. Persoonlijk vind ik met de airbrush het mooist en ook het snelst
en ik denk ook een stuk makkelijker omdat je het wit wilt hebben. Met pastel moet je toch wel een aardige laag overheen voordat je alles hebt bedekt. Met pastel is het veel handiger als je iets donkerde of bij wilt kleuren. Mijn voorbeeld is natuurlijk Noach met zijn enorme witte kop, die uiteindelijk zacht roze moest worden. Heeft me wel een heledag blushen gekost XD
Maar als je eenmaal de airbrush hebt, wil je niks anders
(Voor de airbrush gebruik ik golden [met een beetje etacs voor de huidskleur]. Zover vlekt de verf niet en is het ook makkelijk weer af te krijgen. Behalve bij mijn resinsoul beagle bleef de verf wel zitten, maar met alcohol en wonderspons was tie weer schoon. Op langer termijn moet ik nog ondervinden.)
Over het match blushen: Ik heb zowel met pastel als met airbrush gedaan. Persoonlijk vind ik met de airbrush het mooist en ook het snelst
Maar als je eenmaal de airbrush hebt, wil je niks anders
(Voor de airbrush gebruik ik golden [met een beetje etacs voor de huidskleur]. Zover vlekt de verf niet en is het ook makkelijk weer af te krijgen. Behalve bij mijn resinsoul beagle bleef de verf wel zitten, maar met alcohol en wonderspons was tie weer schoon. Op langer termijn moet ik nog ondervinden.)
Ok, met enige vertraging, hier de uitkomst:
Airbrush: Failure. De verf verstopte de airbrush, dus dat werkte niet (zelfs de airbrush zelf, dus eerst op zoek naar andere verf)
Maar!
Pastel werkte perfect
Ik heb met twee lagen wit (licht gemengd met roze) pastel het hoofd VELE malen lichter gekregen, en daadwerkelijk gematched met het witte lichaam van AOD.
De theorie:
3 lagen MSC zoals gebruikelijk met face-ups.
Met een grote brush een aardige hoeveelheid wit pastel poeder eroverheen smeren en dan nogmaals sealen.
Dit herhalen met eventueel een gemengde kleur erdoorheen en tadaaaa!

Verschil is duidelijk zichtbaar, non?
Airbrush: Failure. De verf verstopte de airbrush, dus dat werkte niet (zelfs de airbrush zelf, dus eerst op zoek naar andere verf)
Maar!
Pastel werkte perfect
Ik heb met twee lagen wit (licht gemengd met roze) pastel het hoofd VELE malen lichter gekregen, en daadwerkelijk gematched met het witte lichaam van AOD.
De theorie:
3 lagen MSC zoals gebruikelijk met face-ups.
Met een grote brush een aardige hoeveelheid wit pastel poeder eroverheen smeren en dan nogmaals sealen.
Dit herhalen met eventueel een gemengde kleur erdoorheen en tadaaaa!

Verschil is duidelijk zichtbaar, non?
- Amber-kyou
- Moderator

Er zijn mensen die weken delen in bakingsoda, en nog iets. Dat blijkt ook witter te maken.
http://www.denofangels.com/forums/showt ... aking+soda
Alleen dat is op french resin..
http://www.denofangels.com/forums/showt ... aking+soda
Alleen dat is op french resin..