Pruik verzorging

Stel je vragen over levertijden, douane, reparaties, problemen, etc. of geef je antwoorden.
Zoek eerst of er een soortgelijke thread voor jouw vraag bestaat. In dit subforum is reageren na een lange tijd nog toegestaan.

Moderator: Café Mods

LunarReverie
Sabik
Sabik

Pruik verzorging

Postby LunarReverie » 21 Feb 2008 17:35

Borstelen:
Ik heb zo'n leuke en handige tip gekregen: om je pruik te borstelen, gebruik een tandenborstel. Dit is met name handig voor foto's, want de meeste losse haartjes worden dan ook mooi plat gepoetst.

Opbergen:
Opbergen doe ik meestal in een sluitzakje met een bolletje vloeipapier in de pruik om de vorm te bewaren. Voor sommige pruiken is het toch handiger om ze in een doosje te bewaren (bijv. heel bolle pruiken) of op een pruiken standaard.

Heeft iemand nog andere tips?

Fénicia
MSD
MSD

Postby Fénicia » 21 Feb 2008 19:08

Voor het wassen van pruiken (van jou dolls en van jezelf) kun je die shamppoo gebruiken die men op hotel heeft (gewoon die flesjes meenemen, nadat je uit de kamer vertrekt of ze per dag verstoppen, zodat het kamermeisje je iedere dag een nieuwe geeft :twisted:). Ook baby-shampoo of gewoon milde shampoo zijn geschikt. ;)

schoenveter
SD16
SD16

Postby schoenveter » 21 Feb 2008 19:44

Hotelshampoo? Is dat uberhaupt iets anders dan wat ik thuis heb?

dreamfairy
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*

Postby dreamfairy » 21 Feb 2008 20:58

die zijn vaaak van minder kwaliteit en minder geurig en sterk kwa zeep enzo XD een hotel gaat heus niet shampoo kopen van adrelon en loreal :P

teminnste dit denk ik
At home:
Bambi (SM Ai), Kara (SM Galena), Ginger (SM Minette) Phoebe (BC gun) Mina (LW Happy/BC hybrid)

Hexje
Hound
Hound

Postby Hexje » 21 Feb 2008 21:15

Quana haar pruik heb ik tot op heden 2 maal geborsteld.
Dit heb ik gedaan met een gewoon kappers kammetje en heel voorzichtig alle knopen eruit halen.
En omdat ze krulletjes heeft heb ik deze met water in model gebracht, op de een of andere manier bleef het zo beter bij elkaar.
Ieder lokje heb ik appart behandeld met water en het borsteltje, hier kruipt wel heel veel tijd in maar het resultaat is wel super.

schoenveter
SD16
SD16

Postby schoenveter » 21 Feb 2008 21:52

die zijn vaaak van minder kwaliteit en minder geurig en sterk kwa zeep enzo XD een hotel gaat heus niet shampoo kopen van adrelon en loreal :P

teminnste dit denk ik
Ah ok? dan neem ik aan dat mijn hippieshampoo ook wel werkt =P (compleet natuurlijk etc.)

allanieew
MSD
MSD

Postby allanieew » 21 Feb 2008 22:27

het beste is (maar eerlijk gezegd heb ik dat geloof ik van marcia gehoord) om shampoo zonder extra reutemeteut erin te gebruiken (dus geen extra verzorgend en weet ik veel wat voor een termen er allemaal op die flessen staan) het haar 'leeft' niet dus dat heb je allemaal niet nodig.

om weerbarstige krullen te stylen in mijn eigen pijpekrullenpruik (die ik met carnaval draag) gebruik ik ook nog wel eens van die stylingfoam dat breng ik aan op het natte haar en wacht totdat het opgedroogd is, dan borstel ik het haar weer los, om het 's avonds na het dragen weer nat te spuiten de krullen 'schieten' dan weer mooi in model, aan het eind van de carnaval was ik de pruik goed uit laat hem drogen en doe hem weer terug in het netje en zakje en dat gaat nu al 3 jaar goed en die pruik blijft er uit zien alsof het mijn eigen haar is (althans dat commentaar krijg ik vaak :) alsof dat geloofwaardig is hardstikke blond met lange pijpekrullen ;) )

bij caelan kreeg ik ook van die wig spray die werkt perfect of fly away hairs. ook adviseert volks een houten borstel te gebruiken met grove punten (bolletjes aan het eind) volgens mij beschadig je er de pruik minder mee, maar zeker weten doe ik dat niet.

floor

psychopatti
YoSD
YoSD

Postby psychopatti » 12 Mar 2008 23:28

Als je een pruikje hebt die helemaal in de knoop zit, of zoals vroeger bij mishandelde barbies, helemaal touwig, dan kun je dat vaak best weer mooi krijgen met speciale spray die je bij een goede kapper kan kopen om hair-extensions te verzorgen.
Ik heb ook wel eens gehoord dat siliconenspray goed werkt op synthetisch haar. Dat zit in een spuitbus en kun je kopen bij de benzinepomp of garage. is een soort smeermiddel. (of de dure variant is van die spray om latex kleding mee te verzorgen. dat is hetzelfde spul)
Ik heb dit zelf nog niet geprobeerd btw....
All you dyslexics, sell your soul to Santa!

Return to “FAQ en Informatie voor Beginners”