Kleding geeft af!!! HELP

Hoe je iets moet doen, hoe de materialen heten en waar je ze kan vinden.

Moderator: Café Mods

Ooarashi
Tiny
Tiny

Kleding geeft af!!! HELP

Postby Ooarashi » 25 Feb 2011 09:09

Hy iedereen, mijn eerste doll is woensdag aangekomen, is een LUTS IDO en hij is echt PRACHTIG!!

ik heb een spijkerbroek voor hem gemaakt en trek vandaag zijn broek uit voor het heupgewricht te laten zien en ik zie her en der blauwe vlekken, randen....
De spijkerbroek geeft af!!!!

Nu twee vragen:
1.Hoe krijg ik die vlekken van me doll af??
2.hoe zorg ik er voor dat me spijkerbroek niet meer afgeeft??

please help me :oops: ik ben radeloos...

Greetz ooarashi

tha_queen_of_chaos
Hound
Hound

Postby tha_queen_of_chaos » 25 Feb 2011 09:20

1.
Met een wondersponsje (bij kruidvat te halen). Gewoon droog eroverheen gaan, en anders nat. Je kan het ook eerst proberen met een normaal nat doekje.

2.
Kleding kan je beter eerst even wassen. Dan gaat het meeste overtollige kleurstoffen er al vanaf. Als het daarna nog steeds afgeeft, raad ik je aan om die broek niet meer aan te trekken bij je doll.
Shacking up with: Megami-limhwa luna, Kami- Soom Lazule, Akuma-Limhwa half elf, Seishin- Soom MD Sphaler
Seishin- Soom MD Sphaler
My livejournal NL BJD Forum

Ezzora
SD
SD

Postby Ezzora » 25 Feb 2011 09:23

eraf krijgen:
water+zeep
of
wonderspons

als dat niet werkt kan je nagellak remover proberen

ik wou eerst proberen met wat water met ene klein beetje zeep
als dat niet lukt met wonderspons(verkrijgbaar bij de kruitvat, maar omdat die licht schuren vanwege de chemische stoffen erin zou ik die pas als optie twee proberen)

die broek kan je even wassen, als het kan eerst in een badje van water+azijn, daarna nog even nawassen met kleding wasmiddel
dat zou het ergste moeten tegenhouden, maar er zijn stoffen die ongeacht hoe vaak je ze wast nog zullen afgeven
where I'm from, we believe all sorts of things that aren't true. We call it - "history."

marijke
SD16
SD16

Postby marijke » 25 Feb 2011 19:30

Mocht die broek nu blijven afgeven, kun je er misschien nog een lichtgekleurde legging onderdoen, zodat die de kleurtjes 'opvangt'

Puppit
SD13
SD13

Postby Puppit » 26 Feb 2011 21:43

Ik ga met Marijke mee wat betreft het voorkomen van vlekken: even de broek flikt wassne, en als je doll er erg gevoelig voor blijft (hangt zowel van de broek als het plastic van je doll af) kun je een soort bodysuit voor de zoeken. Ik weet dat ze er voor bijvoorbeeld Blythe en Hujoo zijn, omdat hun plastic gevoelig is voor donkere kleding... Voor grotere poppen zou ik het niet zeker weten, maar je kunt even zoeken en anders zelf iets fiksen van een panty.
I am a teller or stories, and a weaver of dreams. I can dance, sing, and in the right weather I can stand on my head.

teenage-angel
SD16
SD16

Postby teenage-angel » 26 Feb 2011 23:38

beste puppit,

bjd's zijn niet van plastic gemaakt maar van een vorm van kunst hars.

beste Ooarashi,

je kan inderdaad het beste eerst je doll schoon maken met zeep en werkt dat niet kun je een wondersponsje nemen, deze zijn voor 1 euro te koop bij think pink , raad je aan deze te gebruiken en niet de andere schuur sponsjes gezien die teveel schuren, deze zijn gevuld met zeep. de sponsjes moeten van wit schuim zijn. het kan zijn dat het gewoon blijven afgeven, in principe is dat niet zo heel erg je zal alleen je doll wat meer moeten schoonmaken.

even een tip:
- zwarte kleding en jeans geven eigenlijk bijna altijd af.
- ook enkele zwarte pruiken geven af, voornamelijke de wig caps

bij deze sluit ik dit topic, er staat hier alles in wat je moet weten
Thuis: Dawn, Luna, Firiel, Rose , Gabriel, Eve, Suzette, Sarah, Honey, Alice, Mio, Shayla, Nina, Beryl, Lizzie, Lotte, Cloud Strife, Aerith Gainsborough

Angels Design:
http:// angels-designs.deviantart. com (spaties verwijderen)

Return to “Vragen en tips”