Xenos Verf

Hoe je iets moet doen, hoe de materialen heten en waar je ze kan vinden.

Moderator: Café Mods

Chii483

Xenos Verf

Postby Chii483 » 27 Apr 2011 20:18

Heeii,

Ik wil graag gaan oefenen met face-up.
Ik heb hiervoor de verf gevonden van de Xenos, Acrylverf.

Heeft iemand ervaring met deze verf?

Greetz,
Danicha ;)

Snow
Sabik
Sabik

Postby Snow » 27 Apr 2011 21:23

De verf van de Xenox wisselt erg van kwaliteit. En over het algemeen is het niet bijster goed. Doordat tijdens het opslaan de verf op verkeerde temperatuur word gehouden treed er een soort van chemische reactie op die zorgt dat de verf klonterig word (uit eigen ervaring).
Het is wel lekker goedkoop, maar de verf van bijvoorbeeld de Action is al beter.
Image

Chii483

Postby Chii483 » 27 Apr 2011 21:29

Oké, maar die mijn tante had van de action stond op dat er 'minaral oil' in zat. En daar word je hier overal voor gewaarschuwd...

Dark
YoSD
YoSD

Postby Dark » 27 Apr 2011 21:35

Ervaring leert dat je beter even kan doorsparen en meteeen kwaliteits verf kopen, omdat die verf ten eerste gemakkelijker is om mee te werken, ten tweede het resultaat van je werk daardoor eerder en meer voldoening geeft en tenlaatste en als belangrijkste het eindresultaat wordt gewoon mooier en blijft ook mooier.

het is net als met bijvoorbeeld een mp3 speler kopen, je kan wel liedjes luisteren op de goedkoopste, maar een kwaliteits merk mp3 heeft een mooier en beter geluid, er kunnen meer songs op opgeslagen worden en hij werkt een stuk gebruikersvriendelijker.

Ik hoop dat je wat aan mijn uitleg hebt ;)
Ik heb geen Doll nodig m'n poppetje leeft al met me samen.

Chii483

Postby Chii483 » 27 Apr 2011 21:39

Ik wil alleen even kijken of ik het wel leuk vind, straks koop ik allemaal duur spul en denk ik van gats, dit is niets voor mij..

Snow
Sabik
Sabik

Postby Snow » 27 Apr 2011 21:46

Ga je naar Dolliverse (5 juni)? Daar worden altijd wel faceup workshops gegeven (weet niet door wie dit jaar). Hoef je ook geen verf of andere spullen aan te schaffen ^^
Image

Dark
YoSD
YoSD

Postby Dark » 27 Apr 2011 21:52

Ja dat is inderdaad wel een punt, maar als je zelf al een teken/ schilder liefhebber bent komt die verf toch wel van pas ook al gebruik je die niet voor je dollies, misschien heb je zelfs al watergedragen verf van een redelijke kwaliteit in je bezit, dan kan je die best ook voor je face-up probeersels gebruiken.
Ik heb geen Doll nodig m'n poppetje leeft al met me samen.

Chii483

Postby Chii483 » 28 Apr 2011 07:42

@Snow: Nee, ben nogal blut haha. Heb alleen volgende week die 20 euro voor jou en dan is mn rekening weer leeg haha.

@Dark: Ik kan ook die van de action proberen anders.

Return to “Vragen en tips”