Geen Import kosten?

Stel je vragen over levertijden, douane, reparaties, problemen, etc. of geef je antwoorden.
Zoek eerst of er een soortgelijke thread voor jouw vraag bestaat. In dit subforum is reageren na een lange tijd nog toegestaan.

Moderator: Café Mods

Ryuuseii
MSD
MSD

Geen Import kosten?

Postby Ryuuseii » 26 May 2011 09:01

Ik vroeg me af, bij de echte main websites van de BJDs, zeg maar Luts (bijvoorbeeld) enzo, als je daar besteld....hoe zit het dan met import kosten?

Okay laat ik het anders vragen...

Waar weten jullie van dat je geen import kosten of andere problemen mee krijgt als je een BJD en/of andere dingen erbij koopt...???

Alvast heel erg bedankt voor de moeite~!!

BlackDragon
Sabik
Sabik

Postby BlackDragon » 26 May 2011 10:33

In principe moet je overal betalen voor de importkosten bij de douane in Nederland.
Een heel enkele keer kun je mazzel hebben dat je zending niet gecontroleerd wordt, maar deze kans wordt steeds kleiner omdat de douanediensten in Nederland strengere controles uitoefenen op ge-importeerde goederen.

Ga gewoon ervan uit dat je 19% BTW moet betalen over het hele bedrag incl verzendkosten, 17,- administratiekosten en dan nog wat kosten die onder leges vallen van ongeveer 8- 10% over het hele bedrag.
Bij elkaar dus zo'n 30% wat erbij komt.
"Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. and Today is a gift"

teenage-angel
SD16
SD16

Postby teenage-angel » 26 May 2011 10:36

Als je spullen buiten europa koopt heb je eigenlijk altijd douane kosten, door jou genoemd import kosten.

Als je binnen Europa koopt heb je tot ongeveer 250 euro geen douane/invoerrechten. Alles wat je over de douane moet weten staat in het topic douane onder faqs

Als je helemaal geen kosten wilt moet je bestellen bij ThinkPink in Nederland, dan heb je geen van de bovengenoemde kosten
Thuis: Dawn, Luna, Firiel, Rose , Gabriel, Eve, Suzette, Sarah, Honey, Alice, Mio, Shayla, Nina, Beryl, Lizzie, Lotte, Cloud Strife, Aerith Gainsborough

Angels Design:
http:// angels-designs.deviantart. com (spaties verwijderen)

Pete
SD
SD

Postby Pete » 26 May 2011 10:40

Als je tweedehands dolls koopt heb je meer kans om geen importkosten te hoeven te betalen, mits je een doll uit eigen land of uit een ander EU land koopt ;) En als je bij een Nederlands bedrijf besteld (Think Pink, Triskel etc.) nemen zij de importkosten voor hun rekening. Daardoor is de doll wel duurder dan rechtstreeks uit Azië, maar kom je niet voor verassingen te staan.

Van de dolls die ik heb gekocht heb ik eenmaal douanekosten moeten betalen (in 2007), dit was 70 euro voor een zending van 250 euro, dus inderdaad ongeveer 30%.

Return to “FAQ en Informatie voor Beginners”