Tips voor foto's resizen naar 500 pixels.

Stel je vragen over levertijden, douane, reparaties, problemen, etc. of geef je antwoorden.
Zoek eerst of er een soortgelijke thread voor jouw vraag bestaat. In dit subforum is reageren na een lange tijd nog toegestaan.

Moderator: Café Mods

holyvirus
SD
SD

Tips voor foto's resizen naar 500 pixels.

Postby holyvirus » 17 Jun 2011 23:07

Nu het forum de 500 pixel groot voor foto's regel heeft ingevoerd, heb ik wat tips om de foto's te resizen.

Mocht je ook tips hebben voor andere fotobewerkingsprogramma's of image uploadsites, zet ze gerust hier neer.

Ik heb een paar voor photoshop, photobucket en FlickR

Bij photoshop (dit is CS3, weet niet of Elements ze ook heeft) is er een handig trucje voor als je heel veel foto's gelijk wilt resizen. En het probleem met de verticale foto's, dat ze niet mee resizen, is ook gelijk opgelost.

Je gaat naar File -> Scripts -> Image processor

Vul dan de gewenste lengte of hoogte in. Dus als ik 500 pixels lang of hoog wil, vul ik beiden velden (met het paarse vierkant aangegeven) 500 in. Photoshop pakt de grootste lengte en past het in verhouding aan. Erg handig voor de verticale foto's. Vergeet niet om "resize to fit" aan te vinken. Dit werkt ook alleen met Jpeg.
Image

Photobucket: is er eigenlijk alleen de handmatige manier. De bulkuploader heeft ook een automatische resize optie, maar helaas niet voor 500 pixels. Als je op de foto klikt, kom je op de pagina van de foto zelf en daarboven zit een menu als je met je muis over heen beweegd. Kies resize -> other options en je wordt naar de bewerkings programma gebracht van photobucket. De rest spreekt wel vanzelf. Resizen in photobucket gaat wel de kwaliteit van de foto wat achteruit. Maar op 500 pixels maakt dat ook weer niet zo veel uit.

Image

FlickR: biedt gelijk al verschillende formaten van je foto aan, eenmaal geupload. Ook op de pagina van de foto zelf, klik je op de pijl (zie foto onder). In het menu heb je keuze in verschillende groten en je krijgt gelijk de bijpassende link. Dit is nog de meest simpelste manier.

Image

Ik hoop dat het nuttig was en veel resize plezier :)

Moonzzz
SD
SD

Postby Moonzzz » 17 Jun 2011 23:30

goede tips!!

het kan ook via tinypic.
daar kan je bij het uploaden al de maat kiezen die je wilt.

maar er zitten ook veel nadelen aan die site.
dus moet je maar even kijken of dat wat is..
Live your life as crazy as it is.

dollhof.boards.net

Have: Nulei (ResinSoul Ya), Izumi (Doll Love Yoyo)
Wanna: Loongsoul MengLi of Xinlan, Luts Senior Delf Mia, Dollzone jake, Minifee Chloe

Kayren
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*

Postby Kayren » 18 Jun 2011 00:06

Kan ook via paint, maar dan moet je foto voor foto doen, net als bij photobucket.

Iig:

CTRL+W (voor de makkelijkheid, anders gewoon op Formaat Wijzigen klikken) en dan invoeren 19%

Liggende foto's worden dan 487px breed.

Dit is makkelijk en snel te doen, ik doe het altijd zo. :P
..:I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition:..

@Home:
Yuriel {Obitsu Gretel 1/3} | Castiel {Cherish Doll Chubby}

@Wishlist:
Dean {Luts TDF Mytyl / Kai}

Snow
Sabik
Sabik

Postby Snow » 18 Jun 2011 00:15

Kayren, het hangt af van hoe groot je foto in het begin is om dat te laten werken :B
Mijn foto's zijn bijvoorbeeld 3888 (of zo) pixels breed maar dan heb ik het ook op de hoogste kwaliteit staan. Niet elke camera schiet hetzelfde formaat foto's.
Image

Chii483

Postby Chii483 » 18 Jun 2011 11:13

Ik upload altijd eerst mijn foto's op hyves, die verkleint ze automatisch.
Dan rechtermuis knop, eigenschappen en de link die je dan ziet kopiëren :)

Dan is die dus ook klein genoeg :D

Kayren
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*

Postby Kayren » 18 Jun 2011 11:30

Kayren, het hangt af van hoe groot je foto in het begin is om dat te laten werken :B
Mijn foto's zijn bijvoorbeeld 3888 (of zo) pixels breed maar dan heb ik het ook op de hoogste kwaliteit staan. Niet elke camera schiet hetzelfde formaat foto's.
Ah ja das waar.

dan, via paint ---> Formaat Wijzigen ---> Pixels ---> 500px
..:I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition:..

@Home:
Yuriel {Obitsu Gretel 1/3} | Castiel {Cherish Doll Chubby}

@Wishlist:
Dean {Luts TDF Mytyl / Kai}

Pete
SD
SD

Postby Pete » 18 Jun 2011 11:51

De oudere versies van Paint (en de meeste online uploaders zoals Photobucket, Tinypic etc.) halen wel de kwaliteit van de foto's zwaar naar beneden. Dus als je dat bezwaarlijk vind kun je beter een ander programma gebruiken.

FairyMilliner
YoSD
YoSD

Postby FairyMilliner » 19 Jun 2011 18:43

Ik vind zelf dit programma heel prettig als je even snel iets wilt bewerken (scherper maken, kleur aanpassen, formaat, etc.)

http://www.irfanview.com/

Het is gratis voor particulieren. :) Ik kan er zelf helaas niets meer mee, want het werkt niet op mijn Mac, maar op mijn laptop heb ik het wel staan.

Return to “FAQ en Informatie voor Beginners”