Mocht je ook tips hebben voor andere fotobewerkingsprogramma's of image uploadsites, zet ze gerust hier neer.
Ik heb een paar voor photoshop, photobucket en FlickR
Bij photoshop (dit is CS3, weet niet of Elements ze ook heeft) is er een handig trucje voor als je heel veel foto's gelijk wilt resizen. En het probleem met de verticale foto's, dat ze niet mee resizen, is ook gelijk opgelost.
Je gaat naar File -> Scripts -> Image processor
Vul dan de gewenste lengte of hoogte in. Dus als ik 500 pixels lang of hoog wil, vul ik beiden velden (met het paarse vierkant aangegeven) 500 in. Photoshop pakt de grootste lengte en past het in verhouding aan. Erg handig voor de verticale foto's. Vergeet niet om "resize to fit" aan te vinken. Dit werkt ook alleen met Jpeg.
Photobucket: is er eigenlijk alleen de handmatige manier. De bulkuploader heeft ook een automatische resize optie, maar helaas niet voor 500 pixels. Als je op de foto klikt, kom je op de pagina van de foto zelf en daarboven zit een menu als je met je muis over heen beweegd. Kies resize -> other options en je wordt naar de bewerkings programma gebracht van photobucket. De rest spreekt wel vanzelf. Resizen in photobucket gaat wel de kwaliteit van de foto wat achteruit. Maar op 500 pixels maakt dat ook weer niet zo veel uit.

FlickR: biedt gelijk al verschillende formaten van je foto aan, eenmaal geupload. Ook op de pagina van de foto zelf, klik je op de pijl (zie foto onder). In het menu heb je keuze in verschillende groten en je krijgt gelijk de bijpassende link. Dit is nog de meest simpelste manier.

Ik hoop dat het nuttig was en veel resize plezier