Pruik verkleinen

Hoe je iets moet doen, hoe de materialen heten en waar je ze kan vinden.

Moderator: Café Mods

Chii483

Pruik verkleinen

Postby Chii483 » 26 Jun 2011 18:04

Heej!

Ik heb een super mooie SD pruikje gezien maar heb zelf alleen een MSD..
Hoe verklein ik dit pruikje tot MSD formaat?

Amber-kyou
Moderator
Moderator

Postby Amber-kyou » 26 Jun 2011 23:32

Licht eraan wat voor pruik het is, is het een mohair pruik is het mogenlijk; dan keer je hem binnenstebuiten en stik je met de hand langs de naden, mm voor mm,, en dan passen. Knip niks weg, anders krijg je kale plekken!

Een fiber pruik?
Dit is wel mogenlijk, maar zal niet mooi zijn.. aangezien de weftcap dan nogsteeds te groot is (je verkleint alleen de omtrek aan de onderkant.. en niet de hele pruik).. lijkt ze een bol hoofd te hebben.

Verkleinen word bedoeld met een aantal mm of 1 cm, niet een SD pruik naar MSD, deze blijft te groot!

Sigune
YoSD
YoSD

Postby Sigune » 27 Jun 2011 14:42

Verkleinen word bedoeld met een aantal mm of 1 cm, niet een SD pruik naar MSD, deze blijft te groot!
*sniff*

Ik zit met hetzelfde probleem - mijn droompruik bestaat in 6/7 en 8/9, terwijl ik een 7/8 nodig heb. Nu had ik gehoopt dat daar misschien een mouw aan te passen was, maar - niet dus?

:leave:

Hexje
Hound
Hound

Postby Hexje » 27 Jun 2011 18:37

Er is wel een mouw aan te passen, als je een pruik hebt maat 8-9 kun je hem iets verkleinen door aan de achterkant het een stukje in te nemen zonder iets weg te knippen ook kan je er een extra stukje elastiek inzetten zodat het enige rek heeft.
Maar het beste is om te kijken welke pruik het beste past, verkleinen is meestal wel mogelijk, vergroten niet.

Return to “Vragen en tips”