Mohair kleuren - tutorial yay! ;D

Hoe je iets moet doen, hoe de materialen heten en waar je ze kan vinden.

Moderator: Café Mods

Amber-kyou
Moderator
Moderator

Mohair kleuren - tutorial yay! ;D

Postby Amber-kyou » 14 Jul 2011 01:18

Ik kan niet slapen, en dat na een zeer vermoeide dag.
Dus hierbij; kijken of ik 10 foto's in een tut krijg..

Caution: Deze methode heb ik nog nooit eerder gezien, of uitgeprobeerd. er is geen garantie dat dit niet zal afgeven.. ik weet het zelf namelijk ook nog niet. Ik ga er zelf voor de zekerheid een stuk plak fliceline in strijken.
Ja verklaar me voor gek, maar ik heb toch geprobeerd.
Jullie worden op de hoogte gehouden qua afgeven, ik ga dit namelijk testen of spare parts!

Wat heb je nodig:
Permanente haarkleuring (euroland, etc. etc.) ik heb hier 2.50 (yay:D) voor betaald.
Zachte baby shampoo.
Handdoek 2x (deze moeten oud zijn, dit is voor drogen en bescherming van je eigen kleding)
(lopend) Water
Evt. handschoenen mocht dit niet bij je kleuring zitten

Nou.. lets begin.

Image
Dit is het pakketje dat ik gekocht heb bij euroland voor 2.50, simpel.. 01, wich is black. Het kleine zakje gebruiken we niet.. zit olie in.

Image
Dit is wat we op het moment zullen gebruiken.. we gaan de heel mooi bruin gekleurde pruik kleuren, ik gebruik hem nooit dus moet hij eraan geloven.

Image
Open de dop van het flesje, en die van de tube en doe dit er HELEMAAL in.

Image
And then shake it like a polaroid picture!
Shake, shake, shake totdat alles 'bruin' gekleurd is. (geen zorgen, dit word later zwart, de enzymen in de verf werken op dit moment nog niet..)

Image
Hanndoek voor drogen en om men geweldige niet zo nieuwe kleding te beschermen, verf en handschoenen.. handschoenen zijn belangrijk.. anders loop je 2 weken met zwarte klauwen (ik heb een zwarte nagel op 't moment though, er zat een scheur in de handschoen! >.<)

Ik kon geen foto's maken van het kleuren, omdat anders de kamera zwart had geweest, maar zo ziet het eruit:
Image

Zorg ervoor dat je alles goed kleurt, en ook plukken aan de kant duwen, mohair is dikker dan je denkt! ;)
Wacht 30-40 min, wassen, wassen, shampoo'en, wassen, en gooi eventueel als het erbij zit de 'fixer' erin, check eventueel op olie! wassen, wassen and did I mention, wassen? Was totdat je er gek van word! Was met lauwwarm water, en 1 of 2 keer met milde baby shampoo.

Leg de pruik daarna op een handdoek, en wikkel hem in, en laat hem zo liggen.
Check na een uur; zitten er vlekken op de handdoek? Was, en shampoo nog een keer.

Ik heb mijn pruik ook in wc-papier gemummy'd, dit werkte ook vrij goed.

Have fun, and BRB
Morgen komen er foto's van het eindresultaat (wat erg veelbelovend is!) en een update of het afgeeft of niet.

Continue

Na een nacht op een spare face-up hoofd, geeft 't toch op kleine plekjes af, dus heb ik besloten en plak fliceline in te strijken (dit is te krijgen bij de stoffenwinkel, en is om in kleding te strijken ter versteveging). Dit leek me wat tegen het afgeven, de huid geeft namelijk af.. en niet de haren zelf.

Zo ziet 't eruit:
Image
Ik heb kleine stroken geknipt, de pruik binnenste buiten gekeerd, en deze met spelden op de pruik gespeld, gestreken en het overige voorzichtig weggeknipt.

Image

En dit is de pruik op Amber:
Image
Zoals je kan zien ben ik een klein stukje vergeten (lees: mohair is dikker dan ik dacht!) ik noem 't uitgroei :P
Het is een prachtige diepzwarte kleur, met een bruine gloed in zonlicht.
Last edited by Amber-kyou on 14 Jul 2011 14:38, edited 1 time in total.

Kyanara
Hound
Hound

Postby Kyanara » 14 Jul 2011 10:47

Ben erg benieuwd naar het eindresultaat.
T zou erg handig zijn als dit perfect zou werken ;)
~Time for tea and Muffins~

Amber-kyou
Moderator
Moderator

Postby Amber-kyou » 14 Jul 2011 13:34

Na een nacht op een spare hoofd ben ik ervan uit dat 't lichtelijk afgeeft..
Ik raad daarom aan en alsnog plak fliceline in te strijken.. update vanmiddag.

Return to “Vragen en tips”