M'n eerste doll halen bij Think Pink of Ebay?

Stel je vragen over levertijden, douane, reparaties, problemen, etc. of geef je antwoorden.
Zoek eerst of er een soortgelijke thread voor jouw vraag bestaat. In dit subforum is reageren na een lange tijd nog toegestaan.

Moderator: Café Mods

Raichi
SD
SD

M'n eerste doll halen bij Think Pink of Ebay?

Postby Raichi » 05 Sep 2011 15:06

Zoals sommige van jullie al weten wou ik graag en Dollzone Luke BJD kopen :)
Ik wou hem graag naakt, zonder face up, double jointed en normaal geel van huid.

Bij think pink heb ik hem waarschijnlijk pas een maand na Dolliverse binnen, en is hij 175 euro. Daar komen wel nog verzend kosten bij, wat wel mee valt aangezien het binnen Nederland verstuurd word.

Ik was verder gaan kijken naar anderen winkels om te zien of hij nog in stock was, dat ik hem toch nog vóór Dolliverse misschien kon kopen voor ongeveer dezelfde prijs.

Nu vond ik een mooie aanbieding, eigenlijk helemaal zoals ik hem wou op ebay maar dan met normaal roze huid in plaats van normaal geel. Maarja, dan heb ik hem wel voor Dolliverse binnen.

Hier staat hij, met nog 8 in stock.
240 dollar, en 36 dollar om het te laten verschepen. Dat is samen op het moment ong. 193 euro.
(ongeveer waar ik bij dollzone incl. verzendkosten met tracking waarschijnlijk ook wel aan zou zitten)

Nu stond er nog wel in rode letters:
Import duties, taxes and charges are not included in the item price or shipping charges. These charges are the buyer’s responsibility.
Please check with your country’s customs office to determine what these additional costs will be prior to bidding/buying.

Import plichten? Belasting... ik zou niet weten hoe ik dat moet checken, weet iemand dat?

Als er namelijk nog even 30 euro bij komt vind ik het 't niet waard, dan wacht ik wel een maandje langer en bestel ik hem bij think pink in de huidskleur die ik het liefst heb.

Snow
Sabik
Sabik

Postby Snow » 05 Sep 2011 15:23

Ik zou even navragen of Dollssinging hem wel in stock heeft. Hij staat namelijk niet bij de dollzone dolls die ze in stock hebben en het is vrij ongebruikelijk om 8 dolls in stock te hebben voor een dealer. De 8 staat waarschijnlijk er gewoon omdat ebay van je verwacht iets aan te geven hoeveel je kan bestellen.
Think pink heeft de douane kosten al in de kosten verrekend (als ik het goed heb) en Dollssinging is een bedrijf buiten de EU, dus tenzij ze een lagere waarde op het pakket zetten moet je zowiezo douane kosten betalen.
Lagere waarde er op zetten heeft zo zijn risico's. Je kan alsnog de volle mep aan douane kosten betalen als ze er achter komen dat de opgeschreven waarde niet klopt met wat er in de doos zit.
Image

thefirstnl
Hound
Hound

Postby thefirstnl » 05 Sep 2011 16:11

Als het de kleur is die je eerst niet wou, zou ik het ook niet doen. Alleen maar deze kopen om er een te hebben is in mijn ogen een " fout" begin met je doll. Maar dat is dus MIJN mening.
Aan invoerrechten en bijkomende kosten kun je ervan uitgaan dat dat ongeveer 30% van de koopprijs en de verzendkosten samen is. Dus iets van 58 euro, wat daar nog bovenop komt. En dan zit je al op ruim 250 euro.......

En ik heb even gekeken. De doll wordt binnen 25-30 dagen verstuurd en dan duurt het nog zo'n twee weken voordat ie hier is, als ie meteen door de duane komt. Dus als je pech hebt is ie er nog niet voor de Dolliverse. Tenminst, zolang hebben een doll en diverse spullen er iedere keer over gedaan die ik besteld had bij verschillende companys in China.

Dit is dus niet bedoeld om je te pushen vooral bij ThinkPink te bestellen, maar alleen om je te laten weten wat de mogelijkheden zijn.

Starálfur

Postby Starálfur » 05 Sep 2011 16:11

De douanekosten zitten al in de prijs gerekend bij Think Pink, dus daar komen alleen nog verzendkosten bij. Een waarde van ongeveer 250 dollar kan een behoorlijk bedrag aan douanekosten krijgen (ik kreeg op pakketjes waar een waarde van 100 dollar op stond elke keer ongeveer 35 euro douanekosten). Het is dus afwegen of je dat risico wil nemen of liever even wil wachten.
Ik zou ook, als ik geel wou, gewoon even wachten op die kleur en niet een andere kleur kiezen alleen omdat het dan eerder binnen is. Het gaat om een behoorlijk bedrag dus dan zou ik doen wat ik het liefste had.

Raichi
SD
SD

Postby Raichi » 05 Sep 2011 16:21

Ik zie hem op deze pagina, betekend dat dat hij in stock is?

Ik denk iig dat ik dan wel erg duur uit ga zijn, omdat douane kosten denk ik iets van 40 euro is ofzo?

En dan betaal ik eigelijk dubbel, voor de douane van china naar amerika die in de prijs inbegrepen zit en nog van de douane van amerika naar nederland.

Snow
Sabik
Sabik

Postby Snow » 05 Sep 2011 16:24

Onder het kopje Dollzone aan de zijkant staat "in Stock Dolls". Daar staat ie niet bij dus hij is niet op voorraad en heeft dus een productie tijd van 25-30 dagen (weekenden en feestdagen niet meegerekend).
Image

Amber-kyou
Moderator
Moderator

Postby Amber-kyou » 05 Sep 2011 17:47

Ik had je ook al gezegd dat wachten bij de hobby hoort.. Heb geduld en bestel hem gewoon bij think pink, daar heb je alleen de verzendkosten naar je huis en de rest zit al in de prijs inbegrepen. Vanaf Ebay zitten er mogenlijk nog douane kosten, verzendkosten bij en je bent duurder uit. (als dat je echt zoveel uitmaakt). Heb geduld.

Raichi
SD
SD

Postby Raichi » 05 Sep 2011 18:06

Ik wil ook best geduldig zijn hoor, het leek me gewoon leuk de pop vóór dolliverse in huis te hebben dus keek ik wat de mogelijkheden zijn.

Had ik deze niet op ebay gezien had ik me er gewoon bij neergelegd, en ik bedoel ook echt niet ongeduldig over te komen hoewel velen waarschijnlijk mij zo opvatten. (jammer)

Maarja, niet alleen is hij niet in stock, ik ben ook duurder uit, dus ik haal hem gewoon bij Think Pink :) was sowieso m'n keuze al, alleen keek ik nog even of er andere verkopers waren die hem sneller konden leveren voor hetzelfde geld.

En huidskleur, tja het maakt mij echt niet veel uit of het normaal geel is of normaal roze, als het maar niet tan of wit is. Mijn voorkeur is normaal geel van het plaatje dat ik zag, maar het is niet zo dat als ik hem normaal roze neem dat hetzelfde is als hem tan of wit nemen zeg maar als je snapt wat ik bedoel :P

Nou ja, bedankt iedereen voor de input :) Ik bestel hem gewoon bij think pink en ga er van uit hem dan eind november, uiterlijk eind december heb. (wel leuk kerst cadeautje aan mezelf)

Return to “FAQ en Informatie voor Beginners”