Hallo,
Ik heb heel veel gezocht, maar kan het niet echt vinden.
Hoe lang duurt het voordat een doll klaar is en geshipt kan worden?
Dus hoe lang doen ze er over een doll te maken. Het maakt niet echt uit van welk bedrijf je een doll hebt.
Ik zou graag een schatting willen maken ~ haha
so tell me~ hoe lang duurde het voordat je, je doll had nadat je had betaald~?
xx
Hoe lang duurt het ongeveer?
Moderator: Café Mods
-
Lavender-Traces
- SD16

Meestal staat dit op de desbetreffende site aangegeven bij de doll die je wilt, of ergens bij algemene info. (En anders is er altijd de FAQ/Q&AA)
Gemiddeld staan er zo'n 50 werkdagen aangegeven na je betaling. Dit is echter ook afhankelijk aan het bedrijf. (Ik ben alleen echt bekend bij Luts.) Als je een limited koopt kan dat de levertijd ook beinvloeden. Daarnaast zijn ook ook de eventuele dagen dat het pakketje bij de douane kan liggen. Dit kan een week zijn, maar ook (max) een maand.
Mijn ervaring met Luts: 30 December besteld; 25 Februari thuis.
Gemiddeld staan er zo'n 50 werkdagen aangegeven na je betaling. Dit is echter ook afhankelijk aan het bedrijf. (Ik ben alleen echt bekend bij Luts.) Als je een limited koopt kan dat de levertijd ook beinvloeden. Daarnaast zijn ook ook de eventuele dagen dat het pakketje bij de douane kan liggen. Dit kan een week zijn, maar ook (max) een maand.
Mijn ervaring met Luts: 30 December besteld; 25 Februari thuis.
There are some things you give up as teen ..
.. and there are some things you can't help but keep
.. and there are some things you can't help but keep
Ik heb mijn eerste Doll gekocht via Think Pink. Ze zeiden dat de levertijd 6-8 weken was.
Ze werd besteld op 22 februari, kwam 28 april daar aan en arriveerde 29 april al bij mij thuis.
Natuurlijk is dit wel wat anders dan als je echt van de company rechtstreeks besteld. Ik heb geen douanekosten betaald en weet ook niet of ze daar heeft vastgezeten of niet.
Reken toch op z'n minst een anderhalve maand, maar dan moet je echt veel geluk hebben.
Ze werd besteld op 22 februari, kwam 28 april daar aan en arriveerde 29 april al bij mij thuis.
Natuurlijk is dit wel wat anders dan als je echt van de company rechtstreeks besteld. Ik heb geen douanekosten betaald en weet ook niet of ze daar heeft vastgezeten of niet.
Reken toch op z'n minst een anderhalve maand, maar dan moet je echt veel geluk hebben.
Home
Mariko ~ DollZone Ani
Mariko ~ DollZone Ani
Ik heb mijn doll bij think pink besteld.
en ResinSoul.
Ik heb haar op 7 april besteld en had haar 16 juli binnen.
het hangt er ook vanaf hoeveel orders een bepaalt bedrijf heeft.
als er heel veel dolls tegelijk besteld worden dan duurt het ook langer voordat
je doll gemaakt kan worden. het maken kan soms een maand duren. en dan moet het ook nog verzonden worden. bij mij heeft het dus ongeveer 2 maanden geduurd, maar het kan dus ook sneller of langzamer.
en ResinSoul.
Ik heb haar op 7 april besteld en had haar 16 juli binnen.
het hangt er ook vanaf hoeveel orders een bepaalt bedrijf heeft.
als er heel veel dolls tegelijk besteld worden dan duurt het ook langer voordat
je doll gemaakt kan worden. het maken kan soms een maand duren. en dan moet het ook nog verzonden worden. bij mij heeft het dus ongeveer 2 maanden geduurd, maar het kan dus ook sneller of langzamer.
Live your life as crazy as it is.
dollhof.boards.net
Have: Nulei (ResinSoul Ya), Izumi (Doll Love Yoyo)
Wanna: Loongsoul MengLi of Xinlan, Luts Senior Delf Mia, Dollzone jake, Minifee Chloe
dollhof.boards.net
Have: Nulei (ResinSoul Ya), Izumi (Doll Love Yoyo)
Wanna: Loongsoul MengLi of Xinlan, Luts Senior Delf Mia, Dollzone jake, Minifee Chloe
-
BlackDragon
- Sabik

Resinsoul, peapod doll en nog een paar andere merken hebben vaak een voorraadje dolls liggen en kunnen dus vrij snel verschepen.
De meeste bedrijven echter maken de doll pas nadat deze besteld en betaald is. Verder is de levertijd ook seizoensafhankelijk, bij vochtig weer duurt het langer.
De douane speelt ook een rol, deze gijzelt een doll gemiddelt 2-4 weken als je pech hebt.
De meeste bedrijven echter maken de doll pas nadat deze besteld en betaald is. Verder is de levertijd ook seizoensafhankelijk, bij vochtig weer duurt het langer.
De douane speelt ook een rol, deze gijzelt een doll gemiddelt 2-4 weken als je pech hebt.
"Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. and Today is a gift"
Ah, dan vergeet je nog een dingetje. De 'super' service van Post NL (voormalig TNT). Mijn spiritdoll Dark bijvoorbeeld is tot twee keer toe 'verdwenen' dankzij hen. De eerste keer verdween ie toen ie in Nederland aankwam de tweede keer verdween ie toen ie ingeklaard moest worden. De shipping heeft 3 maanden geduurd en daarvoor had ik al drie/vier maanden moeten wachten voordat hij verzonden werd.Resinsoul, peapod doll en nog een paar andere merken hebben vaak een voorraadje dolls liggen en kunnen dus vrij snel verschepen.
Maar goed, ik schijn een abbo te hebben op lange shippings, pakketjes die lang in de douane blijven hangen, of zoek raken. Maar ik moet ook zeggen dat ik altijd al mijn dolls heb ontvangen al hebben sommige wel heeeel lang geduurd en heeft Spirit Doll eindelijk een tweede Dark via DNL verstuurd die er binnen vijf dagen was. Het is het wachten uiteindelijk wel allemaal waard.
Bestel je een via een dealer als Think Pink heb je dat gedoe met Post NL, douane, communicatie met de company etc etc niet. Dat nemen zij van je over en ik moet zeggen dat ik dat echt het grote voordeel vind van het bestellen via Think Pink. Plus dat het natuurlijk erg gezellig is om naar Nijmegen te gaan om je doll uiteindelijk op te halen.
Mijn ervaring is toch dat je het beste rekening kunt houden met een wachttijd van 3 maanden na betaling. Je hebt uitschieters naar boven en na beneden.
Korste wachttijd:
Mijn Aurora (besteld via Think Pink) was na twee/drie weken al bij Think Pink. Moet ik wel zeggen dat ik haar net wilde bestellen toen Marcia de bestelling aan B&G het plaatsen was, dus ze kon nog net mee en B&G was uitzonderlijk snel met verzenden.
Langste wachttijd:
Soom Amber. Negen maanden in totaal. Soom kon opdat moment eigenlijk
Nu hebben ze een 100dagen garantie plan waardoor de wachttijd weer wat redelijker zijn geworden, maar ik vind het ergens nog steeds te lang in vergelijking tot andere companies.
Maar mijn Soom Amber duurde dan weer negen maanden in totaal. Mikhaile en mijn Keel Entje van Leekeworld werden
Thuis: Beryl Bella Topaz Amber Borre Lara Aurora Kaspar-Morant Jade Dark Silke Ivy Pearl Nephelin Merrissa Ragnar Chloe Rana Kenta Elise Mirwen Noelle Eliah Isa Korline Rafaela Fir Fergus Raafje Wiebel en Twan
Waiting: Duifje
Wishing: Merel Arlinde Falco Ivar Laeanne Liam Ruben en Sam (2x)
Waiting: Duifje
Wishing: Merel Arlinde Falco Ivar Laeanne Liam Ruben en Sam (2x)
Ik heb 2 maand moeten wachten op mijn Dollzone Hal, die ik via een Engelse dealer besteld had. Twee maand valt best wel mee - zoals anderen al gezegd hebben, zijn er mensen die soms zes of negen maand moeten wachten, als er bijvoorbeeld iets mis loopt bij de fabrikant. Ik duim dat mijn DZ Aurora ook maar twee maand op zich laat wachten
...
Het hangt een beetje van de company af, en of je via een dealer(zoals Think Pink)koopt of direct van het bedrijf zelf. Zelf heb ik nooit zo'n last gehad van die 3-4 maanden wachttijd en is mijn ervaring ongeveer een maand tot 5 weken wachten, inclusief verzending(als de douane niet lastig doet). Je kunt het best op de website kijken van de doll die je interessant vind, en ook op de fora wat de ervaring van gebruikers is(want dat wil nog wel eens verschillen met wat de website zegt). Ook het moment dat je besteld maakt verschil, tijdens een event(bijvoorbeeld gratis verzenden of een gratis hoofdje erbij)duurt het vaak langer en ook bijvoorbeeld tijdens kerst en tijdens het regenseizoen kan het langer duren.
Sommige bedrijven hebben een aantal poppen op voorraad en die worden meteen verstuurd(Ariadoll bijvoorbeeld vermeld of het een pre order is of dat ze de popjes al hebben liggen), en je kunt natuurlijk ook nog tweedehands kijken als het bedrijvengebeuren je allemaal te lang duurt, of van een dealer kopen die de pop op voorraad heeft.
Sommige bedrijven hebben een aantal poppen op voorraad en die worden meteen verstuurd(Ariadoll bijvoorbeeld vermeld of het een pre order is of dat ze de popjes al hebben liggen), en je kunt natuurlijk ook nog tweedehands kijken als het bedrijvengebeuren je allemaal te lang duurt, of van een dealer kopen die de pop op voorraad heeft.
Owned by: Vasiley(CP Chiwoo), Sumiya(Volks Scarface Cecile), Saix(Dive Seimei), Kahlen(43cm Narae), Puppy(Glorydoll Louis), Dilly(Zaoll Muse), Alizée(Cerisedolls Lyse), Kitten(PukiPuki Ruby), Dagmar(Cerisedolls Ombre), Layla(Switch Huisa)
Hebben ze jdoll toen weer gevonden? en hoe kan zo'n grote doos zoek raken man XD rare tnt weerAh, dan vergeet je nog een dingetje. De 'super' service van Post NL (voormalig TNT). Mijn spiritdoll Dark bijvoorbeeld is tot twee keer toe 'verdwenen' dankzij hen. De eerste keer verdween ie toen ie in Nederland aankwam de tweede keer verdween ie toen ie ingeklaard moest worden. De shipping heeft 3 maanden geduurd en daarvoor had ik al drie/vier maanden moeten wachten voordat hij verzonden werd.Resinsoul, peapod doll en nog een paar andere merken hebben vaak een voorraadje dolls liggen en kunnen dus vrij snel verschepen.
Jun 
Return to “FAQ en Informatie voor Beginners”