My Wonderland - Ashley H. May

Photo Stories in alle talen mag je hier plaatsen, als ze maar van jezelf zijn.

Moderator: Café Mods

Lavender-Traces
SD16
SD16

My Wonderland - Ashley H. May

Postby Lavender-Traces » 08 Oct 2011 19:59

Na drie maanden heb ik het dan eindelijk in elkaar gezet: Het verhaal over Ashley.
Ik heb de doll nog niet, maar heb zolang het karakter uitgespeeld met behulp van Rayne. Door gebruik van symboliek vertel ik Ashley zijn verhaal. Voor de volledige uitleg wil ik verzoeken dat je het bijschrift op deviantart leest. (Het staat je vrij dit niet te doen. UItleg = diepgang van mijn idee erachter + Ashley's verhaal)

Helaas kan ik door het 500pix limiet niet mijn photo story hier plaatsen, dus ik wil vragen om aub toch even door de klikken zodat je het op deviantart kunt bekijken.

http://lavandula-bjd.deviantart.com/#/d4c70jk

Previews wat je kan verwachten:

Image

Image

Image
Last edited by Lavender-Traces on 08 Oct 2011 23:40, edited 1 time in total.
There are some things you give up as teen ..
.. and there are some things you can't help but keep

Proserpine
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*

Postby Proserpine » 08 Oct 2011 20:09

Ik had al eens een sneak preview van deze foto story mogen zien, en ik blijf erbij dat dit een van je beste tot nu toe is! De kleuren, de symboliek, de dolls, de sfeer. Heel erg mooi gedaan meis!
Dolls;Kameron.Dae.Kay.Dragnen.Constantin msd/sd. Caleb.Trigger.Verin sd/yosd. Cassiopeia.
Njord.Sapphire.Senka.Sepira.Sandro.Indigo.Aurelien.Mir.Carbon.Chrome.Graciano.Kath'ar.Cendrillon.Franceska.Annabell.Isobell.Valerien.Sky.Dauphin.Althaea.Narcisse.Etienne.Bellisima.Mia.Lily yosd/sd.Salt.Kylo

Unknown User
Hound
Hound

Postby Unknown User » 08 Oct 2011 21:25

Hele mooie en sterke story!
Benji (Soom Dia boy)
Candy ( Migidoll Jina boy)
Monroo (Migidoll Cho)
Leslie (Switch Ryun-R)
Maddox (Iplehouse Carina boy)

Tezz
Tiny
Tiny

Postby Tezz » 08 Oct 2011 21:39

Heel mooi verhaal en echt super mooie foto's!!!

pinky-lady
SD
SD

Postby pinky-lady » 08 Oct 2011 21:50

wauw mooie foto's zeg !
:¨·.·¨:
`·.home:
Alice, April, Wolfje, Bella, Bowie, Dilana, Bruiser.
coming;
impl doll iris-Roselin.
impl doll verne-Emily.

Lavender-Traces
SD16
SD16

Postby Lavender-Traces » 08 Oct 2011 21:52

Dank jullie wel! Ik ben echt enorm blij dat het in de smaak valt!

@ Pros - Jahh.. XD Als je ze nog goed herinnert weet je precies wat ik weggescrapt heb, hehe. Toch flink 2-3 scenes.

Puppit
SD13
SD13

Postby Puppit » 08 Oct 2011 23:26

Prachtige foto's! Allen jammer dat je nu eerst de uitleg moet lezen en dan de foto's (of omgekeerd). Er een strip van maken zou de sfeer van de foto's verpesten, maar misschien kun je het er per foto onder zetten?
Heb je trouwens een lichtfilter (of photoshop) gebruikt, of is alles werkelijk in zwart-wit en rood? De huid van de poppen is bleek, maar nog wel natuurlijk, daarom weet ik niet zeker of het nu beeldmanipulatie is of niet.
I am a teller or stories, and a weaver of dreams. I can dance, sing, and in the right weather I can stand on my head.

Lavender-Traces
SD16
SD16

Postby Lavender-Traces » 08 Oct 2011 23:38

Dankje!

In dit geval heb ik er zeer bewust voor gekozen geen tekst toe te voegen. Er wordt in mijn beleving niets daadwerkelijk gezegd hier. Het gaat puur om wat er te zien valt. Bij mijn anderephoto stories koos ik ervoor gebruik te maken van lyrics. Ik werk graag met beeld en emotie en wil juist de keuze aan de 'lezer' laten of ze wel of niet mijn eigen uitleg willen lezen. Daarin staat vaak de diepgang op de symboliek die ik erin gebruik, maar het staat vrij eigen invulling te geven. (Het is voornamelijk bedoeld voor degene die mijn characters willen leren kennen.)

Ik heb mijn camera erop ingesteld om alleen rood te weergeven. De rest werd automatisch zwart/wit. Achteraf heb ik wel de standaard dingetjes ge-edit. Zoals scherper maken, contrast hier en daar bijwerken. De levendigheid wat omhooggooien. In een enkele foto heb ik een rendering erover gegooid om wat schaduw erbij te maken. Maar over het algemeen zijn dit kleine edits dus veel van de originele foto's is er niet veranderd. :)

Puppit
SD13
SD13

Postby Puppit » 09 Oct 2011 00:04

Goede camera, meestal als je dergelijke geintjes uithaalt lijkt de rest van het beeld nergens meer op (vaak wordt het op de één of andere manier wat onscherp of krijgt ruis, omdat de camera de kleurinformatie niet goed naar grijstinten kan vertalen). En ook wel riskant, want als je vantevoren niet weet wat voor grijstint iets aanneemt heb je kans dat dingen per ongeluk tegen elkaar wegvallen... Mooi dat het goed gelukt is!
I am a teller or stories, and a weaver of dreams. I can dance, sing, and in the right weather I can stand on my head.

Lavender-Traces
SD16
SD16

Postby Lavender-Traces » 09 Oct 2011 00:11

Vanwege die grijstinten heb ik het ook meteen achtereenvolgens allemaal vastgelegd. In dezelfde hoek, zodat belichting altijd wel hetzelfde was. (En in een uurtje tijd valt het mee kwa verschuiven van het licht.) Je merkt in sommige ook nog wel op dat lichte delen iets te belicht zijn geraakt door deze functie.

Die laatste foto van alleen wat onkruid heb ik echter vandaag genomen omdat ik totaal geen goede 'afsluit' meer had. Het was echt verdraaid lastig om de juiste tonen terug te vinden! Daar heb ik dus wel nog wat lopen editten, en flink ook met het contrast. XD

serid13
SD16
SD16

Postby serid13 » 11 Oct 2011 19:13

Heel mooi gedaan!
Zowel de shoot als het verhaal!

Return to “Photo Stories”