EMS en EMS Premium? :o

Stel je vragen over levertijden, douane, reparaties, problemen, etc. of geef je antwoorden.
Zoek eerst of er een soortgelijke thread voor jouw vraag bestaat. In dit subforum is reageren na een lange tijd nog toegestaan.

Moderator: Café Mods

Raichi
SD
SD

EMS en EMS Premium? :o

Postby Raichi » 07 Nov 2011 12:49

Wat is precies het verschil?
Ik heb het gegoogled maar kon er niks over vinden x_X
Vond wel een topic op DoA maarja daar ben ik gebant dus dat schiet niks op.
Ken ik toch niet lezen orz..

Ik kan wel aannemen dat premium een soort van abonnement is ofzo en dat je dan tegen een bepaalde prijs per jaar korting krijgt net als bij ns kaartjes, maar ik heb liever zekerheid xD

Snow
Sabik
Sabik

Postby Snow » 07 Nov 2011 12:53

Premium is schijnbaar alleen voor een bepaald aantal landen beschikbaar.

"EMS Premium is run by TNT and is a service specifically for a long list of countries not covered by the other 'regular' EMS service; such as islands and small countries that are not easily accessed.

Iplehouse explained that the Premium service is more expensive than regular EMS, and it also is only available to Zone 5 on the IH site. The different zones will vary from site to site, but the US is usually in Zone 3.

On the Dollsoom site, it looks like all zones can choose Premium, but I did a dry run shopping cart and there was a $20 difference when shipping a doll to Australia. Unless Premium can offer extra speed before xmas I don't see the point of selecting it, as EMS is already a fairly good option when it comes to tracking and fast delivery. '
Image

Hexje
Hound
Hound

Postby Hexje » 07 Nov 2011 13:02

http://www.dvdheaven.com/help/help_003.php

Hier kun je zowel EMS als EMS premium vergelijken

Raichi
SD
SD

Postby Raichi » 07 Nov 2011 13:06

Ah hartstikke bedankt!!!

Tja ik heb nog nooit iets via EMS besteld x_X altijd via ebay gedaan en wat voor verzend bedrijven hun gebruiken weet ik niet.

Jammer dat iplehouse alleen via EMS verzend, ik las op de FAQ hiero dat ems 17 euro inklaringskosten eist. Wat ik belachelijk vind wat voor een pak melk betaal ik ook geen administratiekosten in de AH >.>;
Maarja daar is al een keer een reclamespotje over geweest, was zo'n man en die ging bellen, en toen ging die langs een slager enzo en allemaal andere winkels en ging vragen over inklaringskosten en administratiekosten.

Maarja als die instelling daar wettelijk recht op heeft valt er weinig aan te doen. Blijft jammer. Om nou voor een pruikje van 24 euro wat in een tel geadministreerd is, er is geen ene drol aan om zoiets simpels te verwerken 17 euro extra te dokken vind ik een beetje erg..

Hexje
Hound
Hound

Postby Hexje » 07 Nov 2011 13:12

Waar haal je die 17 euro administratie kosten vandaan?
Als je bij iplehouse besteld betaal je gewoon het gekochte spul plus de verzendkosten. Enkel bij de Douane kan het zijn dat je invoerrechten moet gaan betalen.

muisje
MSD
MSD

Postby muisje » 07 Nov 2011 13:13

De website van de douane beantwoort ook vragen over inklarings/douanekosten:
Uit een EU-land Waarde onbeperkt
Geen douanerechten
Geen btw

Uit een niet-EU-land Tot € 22
Geen douanerechten
Geen btw

Van € 22 tot € 150
Geen douanerechten
Wel btw

€ 150 en hoger
Wel douanerechten
Wel btw
Je betaalt geen inklaringskosten (die €17,50) wanneer er ook geen aangifte bij de douane gedaan moet worden. De inklaringskosten komen bovenop de douanekosten.
Last edited by muisje on 07 Nov 2011 13:17, edited 1 time in total.
www.dewdrops.nl <-- Voor tekenaars, schrijvers, fotografen en andere creatievelingen.

Raichi
SD
SD

Postby Raichi » 07 Nov 2011 13:16

Oooooh!

Ik las alleen dit:
Verder betaal je een bedrag voor de administratieve afhandeling, de zogenaamde inklaringskosten.

TNT rekent € 12,50 (per 01-01-2009). Voor EMS zendingen bedragen de inklaringskosten € 17,00 (per 01-01-2009)
Dus ik vatte daaruit op dat alle bestellingen die via EMS verzonden werden inklaringskosten hadden.

Maar als je alleen inklaringskosten heb bij aangifte komt dat mooi uit 8)

Return to “FAQ en Informatie voor Beginners”