Piercings voor je doll

Hoe je iets moet doen, hoe de materialen heten en waar je ze kan vinden.

Moderator: Café Mods

xMicha
MSD
MSD

Piercings voor je doll

Postby xMicha » 18 Nov 2011 23:12

Ik wil graag mijn doll piercings geven, ik ben er nog niet over uit welke precies.
In ieder geval snakebites.
Maar waar haal ik kleine balletjes daarvoor? Of hele kleine studs.
En eventueel ook nog kleine ringetjes voor een neuspiercing?
At home: Yuuki ~ DM Chami
Wishlist: RS Song//MD Cho//AE Lemon

Haru
SD
SD

Postby Haru » 18 Nov 2011 23:16

een vriendin van mij koopt ze bij de wat professionelere hobbywinkel. ook online kun je ze wel vinden als decoratiemateriaal. idk why...
er zijn hier veel goeie face-up artiesten die ze gebruiken en ook weten hoe je ze goed plaatst... als ik jouw was zou ik die even pm'en ofzo xD

VelvetBat
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*

Postby VelvetBat » 19 Nov 2011 13:51

De balletjes weet ik niet, maar ik heb bij mijn Ivan (Luts delf Lu-wen) een ring 'door' zijn lip, 'door' zijn neusvleugel en 2 'door' zijn wenkbrauw.
Ik heb daar gewoon heel dun ijzerdraad voor gebruikt en doorzichtig lijm. De ijzerdraadjes komen geloof ik van als je boterhamzakjes koopt, dan krijg je van die ijzerdraadjes met wit plastic eromheen. Daar heb ik het plastic vanaf gesloopt en het ijzerdraad gebruikt als ik me goed herinner. ^^
(en 'door' tussen aanhalingstekens omdat ik het er gewoon op heb gelijmd zonder te boren of wat dan ook)
Image
Mijn website over mijn dolls: I Live Your Dream

Yumiri
YoSD
YoSD

Postby Yumiri » 19 Nov 2011 14:02

Volgens mij zijn er ook mensen die van die kleine jump ringetjes gebruiken voor neuspiercings en dergelijke?
Die kun je gewoon bij sieraden- en hobbywinkels kopen. Ze zijn er in heel veel diktes en formaten.
Home: ? (DZ Annie)
Coming: ? (DZ Dongdong)

Valinda
Site Admin
Site Admin

Postby Valinda » 19 Nov 2011 14:05

tja ik heb hier een handboortje liggen om te modden, daar kunnen boortjes in van b.v. 0.6 mm, maar of dat zoon goed idee is????
Zoek kleding voor een Unidoll Ark.

holyvirus
SD
SD

Postby holyvirus » 19 Nov 2011 16:56

Boren is alleen nodig bij de oren voor de oorbellen. ;) Piercings kan je met een ringetje of die kleine bolletjes met wat kinderlijm plakken.

Hele kleine minibolletjes kan je ook krijg van restjes soldeermateriaal. Als je de soldeerbouw met soldeersel uitsmeert op een natte spons, dan krijg je hele kleine bolletjes.

Valinda
Site Admin
Site Admin

Postby Valinda » 19 Nov 2011 17:01

ff kijken.. jeps,onder het sponje liggen er een paar, normaal gooi ik dat spul weg, maar zal het bewaren voor degene die ze wil hebben..
en idd bedoelde ik dat boren voor de oren.. niet voor een navelpiercing.haha

xMicha
MSD
MSD

Postby xMicha » 19 Nov 2011 17:38

Dankjewel voor al jullie tips!
Ik ga even in de hobbywinkel hier in het dorp kijken, en dat van die boterhammenzakjes ijzerdraad is echt een slim idee! XD daar had ik echt niet over na gedacht.

Ik zag ook opplak diamantjes bij de kruidvat, misschien dat ik die ook even koop om te kijken of dat er leuk uit ziet.

holyvirus
SD
SD

Postby holyvirus » 19 Nov 2011 20:42

Bij de nagellak of nepnagel afdeling hebben ze vaak hele kleine siersteentjes :)

sdrassa
SD
SD

Postby sdrassa » 20 Nov 2011 11:06

Holyvirus is slim! *stalkt*
Deze dingen ga ik allemaal heel erg goed onthouden, mocht ik een doll gaan krijgen die groot genoeg is voor piercings. :)
@ home: Ra'Jiradh (puki pukisha)

Currently waiting for: J'skar (puki pukisha/cupid3)

Valinda
Site Admin
Site Admin

Postby Valinda » 20 Nov 2011 23:08

in de visserij heb je ook knijploodjes, die je om een draadje kunt schuiven en dan dicht knijpt.. zo zou je een navel piercing kunnen maken..
je krijgt ze echt in alle maten en meestal zelfs in een sorteer doosje met alle kleine maten erin.

xMicha
MSD
MSD

Postby xMicha » 21 Nov 2011 16:45

Oeh, dat klinkt ook echt heel erg handig!
Ik heb nu wat plaksteentjes gekocht bij de kruidvat. Hihi, ik was daar aan het werk en moest de knutsel spullen bij vullen en kwam allemaal leuke dingetjes tegen enzo.

Image

n__n Zo ziet het eruit als neuspiercing, het is alleen niet mooi als snakebites. Daarvoor zijn de plaksteentjes ietsjes te groot.

Valinda
Site Admin
Site Admin

Postby Valinda » 21 Nov 2011 18:20

in een winkel werken waar ze de spullen verkopen die je mooi vindt is niet echt goed voor je bankrekening..haha.. ik kan erover mee praten...

xMicha
MSD
MSD

Postby xMicha » 21 Nov 2011 18:25

Haha, ja het is best wel erg voor mijn bankrekening ja XD. Ik geef er veel meer uit nu ik werk dan toen ik er niet werkte XD Omdat ik dingen makkelijk voor mezelf opzij kan leggen, haha.

Return to “Vragen en tips”