Een hoofd met een ander lichaam

Stel je vragen over levertijden, douane, reparaties, problemen, etc. of geef je antwoorden.
Zoek eerst of er een soortgelijke thread voor jouw vraag bestaat. In dit subforum is reageren na een lange tijd nog toegestaan.

Moderator: Café Mods

Ishmaere
Tiny
Tiny

Een hoofd met een ander lichaam

Postby Ishmaere » 11 Dec 2011 15:05

Hallo iedereen,

Ik heb inmiddels bij Think Pink een heel mooi hoofd gezien die ik graag wil en ook een goed lichaam gevonden dat er bij past, maar kan he het hoofd van het ene merk op het lichaam van het andere plaatsen?

Het gaat om dit hoofd. De 1/3 Edward head van Dollzone
Image

Met dit lichaam. De 1/3 Boy Body 61 cm van Resinsoul
Image

Ik weet niet of de plaatjes het doen(dit is nieuw om te doen) dus excuus als ze niet verschijnen.

Alvast bedankt! En als er hier al een topic over is mag je me ernaar verwijzen(ik kan er namelijk geen vinden of ik zoek niet goed)

mekare
SD13
SD13

Postby mekare » 02 Apr 2012 19:23

hoi, natuurlijk kan het hoofd van dollzone op een lijf van Resinsoul gezet worden.

De vraag is alleen of het mooi is. Je moet hierin keuzes maken:
- wil dat de resin perfect bij elkaar past? (is niet het geval met resinsoul en Dollzone)
- let op dat de nekomvang van de kop niet kleiner of veel groter is dan die van het lijf (anders past de kop niet op het lijf ). Als de kop niet past heb je ook problemen met de bewegelijkheid van de kop.
- past de kop kwa formaat bij het lijf? Is het lijf niet te slank/ iel/ te gespierd in verhouding tot de kop?

Als deze dingen niet min of meer matchen heb je kans die teleur gesteld te worden in het je pop. In het geval van een Resinsoul lijf moet je ook nog bedenken of jij zelf de mods eraan kan doen. Dat lijf heeft in ieder geval overal hotglue nodig en eigenlijk ook sueding om een beetje bewegelijk te zijn, goed rechtop te kunnen zitten of staan. Think Pink zorgt altijd voor nieuwe elastiek bij Resinsoul poppen. Dollzone heeft genoeg aan een beetje hotglue in de heupgewrichten.
Kwa de 1/3e lichamen geef ik ernstig de voorkeur aan Dollzone lichamen boven die van Resinsoul. Misschien is het de moeite waard nog even door te sparen.

Return to “FAQ en Informatie voor Beginners”