Puppit Productions Firefox -MAG DICHT!-

Vraag om advies over het stylen van je doll, welke mold je het beste aan kan schaffen, etc.
Vragen over reparaties, problemen, levertijden, etc. horen in het FAQ forum.
Vragen over face-ups, Mr. Super Clear, etc. horen in het Face-ups, Mods, Doll Art, etc. forum.

Moderator: Café Mods

Ik zie haar het liefst...:

Poll ended at 21 Apr 2012 16:25

Merendeels Menselijk
4
29%
Vrij Vossig
6
43%
Full-out Foxy
4
29%

Total votes: 14

Puppit
SD13
SD13

Puppit Productions Firefox -MAG DICHT!-

Postby Puppit » 21 Feb 2012 15:25

OPGELET GETEKENDE TIETEN OH HELP OH HELP

..Zo, nu er alleen nog 18-jarigen over zijn (yeah right :P)...

Beste allemaal,

ik wil een nieuwe pop gaan maken, en daar deze keer ook een mal van maken en exemplaren van verkopen.
Een naam heeft ze nog niet (ik twijfel tussen Ignis en Seraphim), maar het karakter staat al vast: Ze wordt een sterke, sexy Vuurvos (het soort met meerdere staarten).

Het probleem dat ik heb is het volgende. Ik kan er maar niet uit komen hoe "vos-achtig" ze precies moet zijn:
Merendeels menselijk, maar met vurig haar en vossenogen, of min of meer menselijk maar met een soort furryness hier en daar (plukjes opstaande vacht op de schouders, knieën en dat soort uitsteeksels), beetje klauwen en bijbehorende bodyblush maar nog wel een menselijk gezicht, of à la tekenfilmfiguur: eigenlijk gewoon een vos op haar achterpoten (dus ook echt een snuit en vossenpoten).

Ze krijgt zowieso (in de eerste 2 gevallen afneembare) vossenoren en -staart(en).

Wat denken jullie dat het mooist staat en/of het best zou verkopen?

Edit:
Wat plaatjes om het wat duidelijker te maken.
Meerendeels Menselijk:
Image
Image

Vrij Vossig:
Image
Image

Full-out Foxy:
Image
Image
Last edited by Puppit on 08 Mar 2012 18:39, edited 3 times in total.
I am a teller or stories, and a weaver of dreams. I can dance, sing, and in the right weather I can stand on my head.

Valinda
Site Admin
Site Admin

Postby Valinda » 21 Feb 2012 15:31

ik ben voor het vossige, daar de meeste erg menselijk zijn en dit het dus iets uniker maakt..
Zoek kleding voor een Unidoll Ark.

VelvetBat
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*

Postby VelvetBat » 21 Feb 2012 15:50

Wat ik denk dat het mooist is, is de tekenfilmfiguur; een vos op achterpoten.

Maar wat zou het best verkopen? Moeilijk te zeggen. Bij het eerste, dat ze gewoon menselijk is maar met vurig haar en vossenogen, klinkt het naar mijn idee dat je dus gewoon een mensenpop heb met een bepaalde pruik en ogen, en losse vossenonderdelen. Wat handig is voor mensen die de doll zelf wel mooi vinden, maar bijvoorbeeld een andere pruik en ogen willen omdat die geen vossen-thema willen. Dus dan zou ik zeggen, dat verkoopt beter.
Maar goed, dan is ook weer zo van, als er mensen een Vuurvos willen kunnen ze ook gewoon een andere pop kopen (ev. die goedkoper is) en daar zelf een soortgelijke pruik, ogen, vosonderdelen voor kopen/maken.

Min of meer menselijk met furryness hier en daar klinkt mij het net niet.

Een full-out Vuurvos is misschien iets waar je dan wel van moet houden, dus heb je misschien een kleinere doelgroep. Maar het is wel weer iets totaal anders, dus dat zet jou, als poppenmaker, wel weer uniek op de markt. En minder 13 in een dozijn. Wat ook weer in je voordeel zou kunnen werken voor latere poppen, denk ik.

Maar goed, ik ben sowieso wel fan van aparte, fantasy-achtige en niet menselijke dolls, dus ik ben wellicht ook wat bevooroordeeld. ;)

Random vraagje: De vossen-oren en staart(en), van welk materiaal zijn ze?
(ik heb namelijk vossenoren van resin bij mijn Soom Breccia, en vossenoren en staarten van fluffstof van mijn Dollmore Ha Yarn Cho White Vulpes fullset, dus ben wel nieuwsgierig wat jij dan voor ogen hebt - beide geven een heel ander effect natuurlijk.)
Image
Mijn website over mijn dolls: I Live Your Dream

Puppit
SD13
SD13

Postby Puppit » 21 Feb 2012 16:27

Random vraagje: De vossen-oren en staart(en), van welk materiaal zijn ze?
(ik heb namelijk vossenoren van resin bij mijn Soom Breccia, en vossenoren en staarten van fluffstof van mijn Dollmore Ha Yarn Cho White Vulpes fullset, dus ben wel nieuwsgierig wat jij dan voor ogen hebt - beide geven een heel ander effect natuurlijk.)
De oren wilde ik gewoon van kunsthars maken, net als de pop. Eventueel kan ik ze nog flocken. De staart wil ik het liefst echt harig hebben, als een soort harige "hoes" rond een "sliert" joints. Hoe ze precies heten weet ik niet, maar je kunt wel witte plastic slierten (sorry ik kan het echt niet anders uitdrukken :P) van aanééngeschakelde joints kopen. Of ik zou ze zelf kunnen maken, maar dan moet ik het wel zo doen dat je ze kunt restringen... Dus van zichzelf al goed in elkaar grijpende joints met voldoende weerstand, à la actiefiguur, zou ideaal zijn.
En dan met magneten (wel flink sterke, voor de staart) aan de pop zetten. Ik heb ook gedacht aan een schroefdraad voor de staart, maar dat zou raar worden als het meerdere staarten zijn... Daar moet ik zowieso nog over nadenken, hoe ik een maximaal van 9 staarten op één poppenkont kwijt kan xD
Last edited by Puppit on 21 Feb 2012 22:01, edited 1 time in total.
I am a teller or stories, and a weaver of dreams. I can dance, sing, and in the right weather I can stand on my head.

Elaisa
SD16
SD16

Postby Elaisa » 21 Feb 2012 20:59

Als eerste wil ik zeggen dat ik de hele doll een erg leuk idee vind <3 ,
je idee deed me meteen aan een kitsune achtig wezen als dit denken:
http://2.bp.blogspot.com/-IkTXDFDZK3Q/T ... 85x414.jpg

En tja eigenlijk kan ik niet kiezen, ik vind zowel de vrij vossige als de full out vossige erg leuk.
Bij de meer menselijke heb ik hetzelfde gevoel als Velvetbat dat het “vuurvos” thema dan meer in de customisation zit en niet echt vast aan de doll zelf.

Ik weet niet of het qua budget mogelijk is maar:
Zou het niet mogelijk zijn het vossige lichaam te maken, dat bij de “vrij vossige” en "full-out vossige” vrijwel overeenkomt met de klauwen en (achter)poten. En dan het hoofd aan te pakken op de soom/iplehouse manier door mensen de opties te geven:
1. Mensenhoofd.
2. Vossenhoofd.
3. Allebei.

Misschien is dat totaal niet de kant die je opwilt hoor, maar het houd wel zowel de vossige als de full-out optie open.
:)
Home: Haplo -DS , Cychwynn -IH , Sentinial -MD , Aithne -FL , Branea -Soom , Josephine -DZ , Twiddy -FL, Oisín -Soom, Merlix-Soom, Lavanya- Soom, Oreo- AE, Anúna- DOD, Sahira- FL, Dhakiya- IH, Dollshe Husky, Hound and Bernard heads

Ezzora
SD
SD

Postby Ezzora » 21 Feb 2012 21:15

Qua verkoop: ik denk dat menselijk en halfverwege het beste verkopen, die kunnen dan nog makkelijker gecustomized worden naar een niet vos.

Ik denk dat het makkelijker is te zien wat mensen willen als je echte schetsen zou hebben van hoe jij ze zou maken dan random plaatjes. Zeker omdat de stijlen veel verschillen van elkaar

een andere reden dat ik zeg dat echte schetsen zouden helpen is om jou beeld over te brengen: wat precies de verschillen zijn tussen de drie versies. Het helpt ook het lichaam in verhouding te krijgen, wordt het anime achtig? realistisch? curvy? boxy? slank? dik?

het zou ook helpen met meer inzicht krijgen in wat mogelijk is en wat voor problemen zou zorgen(een vossenkop is heel anders dan een mensen hoofd, hoe krijg je de proporties en aansluiting op de nek goed bijvoorbeeld)

nu komt je post een beetje over van "he ik heb een idee, hier zijn wat plaatjes en hoe het gaat worden weet niemand!"
naar mijn mening: Als je echte meningen wilt over wat mensen zouden willen zien en/of kopen moet je met echte voorbeelden komen.
where I'm from, we believe all sorts of things that aren't true. We call it - "history."

Puppit
SD13
SD13

Postby Puppit » 21 Feb 2012 21:33

De tekeningen verschillen weliswaar heel veel van elkaar, maar zijn alleen bedoeld om aan te geven wat ik precies bedoel met "menselijk", "vrij vossig" en "full-out fox".
Ik heb wel mijn best gedaan plaatjes te vinden die allemaal min of meer het beoogde karakter weergeven.
Zoals gezegd moet het een sterk/stoer, sexy personage worden... Ik werk gewoonlijk heel erg vanuit het karakter en de manier van bewegen, dus ik heb nog geen heel vast beeld van de precieze vorm van haar neus of de tiet-heup verhouding: Ik probeer alleen het grondbeginsel vast te stellen, anders schets ik maar wat in het wilde weg. Daar is dus deze post voor, en inderdaad: Hoe ze er precies uit komt te zien weet niemand, ik ook niet. Ik probeer hier een beginpunt te vatten.
Het geeft niet als jouw beeld van de vos niet precies overeenkomt met het mijne. Zolang het een sexy, stoer vosachtig wezen is het goed.
Dingen als de grootte van de ogen of de lengte van de snuit komen later wel. Als ik zeker weet of ze überhaupt een snuit moet hebben.

Het idee van een verwisselbaar hoofd/ verwisselbare snuit is leuk, maar zoals Ezzora al zei, zit je dan met dingen als de aansluiting in de nek...
Dan zou het makkelijker zijn de oren en staarten los te verkopen, voor mensen die hun eigen vuurvos willen maken.
Wel een mooi plaatje, maar die snuit is wel net wat te stylish voor mij, en hoewel ik me bewust ben van de Oosterse origine van dit mythisch wezen, wilde ik het toch wel wat meer Westers hebben. :)

Bedankt voor jullie ideeën!

Puppit
SD13
SD13

Postby Puppit » 08 Mar 2012 18:39

Update:

Ik heb besloten full-out fox te gaan.
Ze krijgt dus "vossenmodel" benen, maar wel verlengd (het moet wel min of meer menselijk blijven, geen realistische echte vos) en met de heupen/kont van een mens, evenals borsten. Ze krijgt vacht-details (sculpted) en klauwen aan haar verder menselijke handen.
Ik ga proberen zowel een mensenhoofd als een vossenkop te maken: Vond het idee te leuk om het te laten liggen.

Dit topic mag nu dicht, ik zal plaatjes posten als het ergens op begint te lijken.

raafje
Hound
Hound

Postby raafje » 08 Mar 2012 22:35

Oh, ik ben echt benieuwd hoor. Ik hoop dat je de elegantie van een vos echt te pakken weet te krijgen, zowel in lichaam als gezegd, kan het echt iets heeeel bijzonders worden. Ik ga je vorderingen zeker in de gaten houden.

Enne....slotje! (omdat je er zelf omgevraagd hebt) ;)
Thuis: Beryl Bella Topaz Amber Borre Lara Aurora Kaspar-Morant Jade Dark Silke Ivy Pearl Nephelin Merrissa Ragnar Chloe Rana Kenta Elise Mirwen Noelle Eliah Isa Korline Rafaela Fir Fergus Raafje Wiebel en Twan
Waiting: Duifje
Wishing: Merel Arlinde Falco Ivar Laeanne Liam Ruben en Sam (2x)

Return to “Doll Advies”