Wire?

Hoe je iets moet doen, hoe de materialen heten en waar je ze kan vinden.

Moderator: Café Mods

Lif
SD
SD

Wire?

Postby Lif » 12 Apr 2012 17:36

Ik zou graag tips horen over het wiren van mijn BC Roko.
Op DOA hebben ze het er over dat als je doll kicky is (zoals Molly dus is) en ze niet zo graag haar pose houd je haar oa kan wiren. Hotsueden enzo daar durf ik nog niet aan te beginnen. Maar een wire door haar lijfje doen wel (denk ik).
Maar nu is de vraag, welk ijzerdraad? Ik heb echt geen flauw benul van welke draad het langere tijd vol houd EN spul er omheen heeft dat niet af gaat geven.
Ik dacht zelf aan Chenille draad. Dat is in allerlei diktes te koop. Maar ook hier weer geen flauw idee of dat na 3x buigen klaar is en of het af geeft. Of of dit sowieso veilig genoeg is om te gebruiken want het is toch iets hards en wil echt niet dat Molly ergens beschadigt ( Ik krijg al de zenuwen als iemand hier naar haar wijst :blush: )
Dus, tips?
Alvast bedankt!
@Home: Bambicrony Ciao Bella Peach Puff

Haru
SD
SD

Postby Haru » 12 Apr 2012 18:12

ik heb van dat gecoate ijzerdraad (dus met zo'n zacht kunstof laagje er omheen) in shou zn benen. Het helpt echt! hij schopt niet meer en kan gewoon netjes staan c:
als je het goed door de beentjes doet (ik heb het omhoog tot ergens bij zn schouder) en het netjes afknipt is er geen probleem.
Dat ijzerdraad is te koop bij winkels zoals gamma ~

Hoop dat je hier wat aan hebt n__n
At home : Shouji (Resinsoul Mai), Usagi(AE Beanpaste) ,Bryson (mnf Karsh hybrid), Kayah (Elfdoll Vivien hybrid)
Working on: Cassandra/Miharu (leeke Arien), Adult Shouji
Want: Thuomas (dollshe saint), Danil (elfdoll vivien boy), Yael,Yeva,Sascha

Rooziej
SD13
SD13

Postby Rooziej » 12 Apr 2012 19:05

ik gebruik voor wiren aluminium draad (tip van Puppit :)) Dit is niet gecoat, dus het kan wel beschadigen aan de binnenkant van de ledematen. Voor mij is dit geen probleem, omdat het de binnenkant is.

Ik druk het gewoon door tot in het bekken, dus zodat het gewoon plat aansluit in de binnenkant.

Gewoon even proberen wat jij zelf prettig vind, denk ik dan, het werkt echt heel goed bij dolls die anders niet goed kunnen poseren :)
@ Home:
Isamu
Usagi
Yaora
Joshua
Rikugou
Haru-Hanako
Enma
AiYumeko
Coming:

mekare
SD13
SD13

Postby mekare » 12 Apr 2012 22:14

I heb in mijn Elfkin (16 cm) en mijn Planetdoll mini (27 cm) pijpenragers zitten.

Lif
SD
SD

Postby Lif » 12 Apr 2012 22:16

Dankjewel iedereen!

Pijpenraggers dat is het zelfde als chenille draad toch? (even kijken of we het over het zelfde hebben)

mekare
SD13
SD13

Postby mekare » 12 Apr 2012 22:38

Het lijkt op elkaar, maar ik denk dat voor celine draad een kunstof fiber wordt gebruikt, voor pijpenrager katoen, het is ook voller ingepland.

Pete
SD
SD

Postby Pete » 12 Apr 2012 23:25

Pijpenragers zijn volgens mij te slap, ik heb ook gecoat ijzerdraad van de Praxis. Ik vijl dan de puntjes bij na het afknippen maar ach, aan de binnenkant ziet niemand het (het is vooral voor mijn eigen veiligheid aangezien ik me aan alles snijdt...).

@Lif: ik heb een hele rol van het spul, dus als je geen 6,95 wilt uitgeven voor 10 meter... ;p

Lif
SD
SD

Postby Lif » 12 Apr 2012 23:51

Nou 10 meter lijkt me inderdaad ook wat veel voor een yosd XD
Dus graag!

VelvetBat
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*

Postby VelvetBat » 17 Apr 2012 09:30

Ik heb bij sommige van mijn dolls gewoon ijzerdraad gebruikt en er zelf even een (niet zwarte!) tape overheen gedaan zodat hij de ledematen niet beschadigt vanbinnen. Werkt ook gewoon. :)
Image
Mijn website over mijn dolls: I Live Your Dream

allanieew
MSD
MSD

Postby allanieew » 17 Apr 2012 09:58

ik heb zelf ook een bambicrony roko en heb kleine s haakjes voor haar gefabriceerd en haar knie iets aangepast daardoor is ze ook minder kicky dus dat is ook nog een optie! (ik heb zelf een ontsettende hekel aan wiring vooral omdat er ooit een joint van mijn volks sd13 meisje door is afgebroken.
bij het oude lichaam werden de bovenste ballen van de bovenarmen ed los ingelijmd en die brak er dus uit, het kon wel weer gelijmd maar sindsdien heb ik nooit meer geprobeerd om een dol te wiren

Puppit
SD13
SD13

Postby Puppit » 18 Apr 2012 19:42

Ik gebruik zelf aluminiumdraad (Rooziej noemde het al). Het voordeel van dit spul is dat het relatief zacht is (zo snel beschadigt het je pop dus niet, je kunt er zelfs met je nagel een deuk in maken dus het veroorzaakt nauwelijks krassen), niet afgeeft als het roest (het wordt dan wat wittig, maar maakt je pop iig niet donkerbruin van binnen) en in tegenstelling tot ijzerdraad veert het niet terug: Je kunt hierdoor veel preciezer positioneren, je hoeft niet extra door te drukken vanwege dat terugveren.
Ik gebruik het (net als veel andere animatoren) voor animatiepoppetjes: Met ijzerdraad wordt je dan knettergek door dat verende gedrag en met aluminium hoef je iets maar één keer in positie te zetten en het blijft zo staan.
Tevens kun je het vaker heen en weer buigen dan de meeste metaaldraden voor het knapt.

Als je toch bang bent voor beschadigingen en je zit niet zo met dat terugveren, zou ik je voor een klein popje gewoon electriciteitsdraad aanraden: Daar zit een plastic laagje overheen. Nadeel is dan wel dat het niet zo goed tegen heel scherpe bochten kan (dan knapt het na een paar keer). Voor een single-jointed popje is het heel geschikt, maar ik ben bang dat het te snel verslijt als 'ie double-jointed is.
I am a teller or stories, and a weaver of dreams. I can dance, sing, and in the right weather I can stand on my head.

Lif
SD
SD

Postby Lif » 18 Apr 2012 20:15

Dankjewel voor alle adviezen!

Ik ga even kijken wat het allemaal kost en of ik er aan kan komen. Aluminium draad had ik bvb nog nooit van gehoord. :P
Ze is wel single jointed trouwens.

Return to “Vragen en tips”