De muziek in

Photo Stories in alle talen mag je hier plaatsen, als ze maar van jezelf zijn.

Moderator: Café Mods

TMar
SD16
SD16

De muziek in

Postby TMar » 29 Mar 2011 22:24

Enkele maanden terug speelde zich bij mij thuis een onverwacht tafereel af:

Image
Hey Saito-san, aan de studie?
Yep.
Image
Ehm, volgens mij is dat geen ALMA-boek. (Assistent Leraar Martial Arts)
Klopt. Dat heb ik al uit, was nuttig, maar niet boeiend. Dit is veel mooier.
Image
Ik kwam in de stad een paar studenten tegen die bij de Dom stonden te zingen. Vervolgens raakte ik met ze aan de praat en bleek dat ze koorzangers goed kunnen gebruiken bij hun muziekclub.

Gezellig :)
Toen wilden ze mij horen, blijk ik bas te zijn.
Dat had ik ook wel gedacht ;)
Image
Dus ik ben gerecruteerd voor het Bach-kamp en rij morgen met Shinta mee, die gaat alten drillen. Maar ik bekijk vast de noten in jouw boek zo. Ik ga dit niet meeslepen, krijg er een in mijn maat ;).
Image
Geweldig! Nog een Uskiet erbij! (USKO: Utrechts Studenten Koor en Orkest, leden van dit muziekgezelschap worden ook wel Uskieten genoemd)
Image
YAY! Dit gaan we vieren! :D
Ey! Die flits is erg fel Moeder! Maar ik kan me eindelijk eens wat student gaan voelen.
En lol maken! :D
Image
Ik vond iets bijzonders voorin je boek.
Image
Wie heeft daar gekrabbeld?

Dat is de handtekening van Ton Koopman, een zeer bekende dirigent die ontzettend veel met muziek van J.S. Bach bezig is. Heeft ook zeer veel minder bekend werk van deze componist opgenomen. Enkele jaren terug was het een jubileum jaar van het USKO en toen is hij een avond bij ons Johannes Passion komen repeteren. Erg leuk en je krijgt wat mee van zijn ideeën en interpretaties.
Image
En jij bent zijn fangirl? Ga je dan ook zo tekeer als die Justin Bieber fangirls?
Hahah, nee hoor. Was toen ook allang geen tiener meer ;). Maar ik ben er wel trots op en het boek is mee geweest op tournees naar Oostenrijk, Hongarije en Polen :). En ik heb het voor m'n verjaardag gehad :D
Image
Geweldig. Maar goed, ik ga eens stevig blokken, want mijn ambitie is om leider te worden van een bassen-squad! Maak het vaandel maar vast klaar, heheh.
Met baslijn en Shinsengumi motto in kanji?
Hahah, nee, met Basje (mascottebeer). Die is cool!

pinky-lady
SD
SD

Postby pinky-lady » 30 Mar 2011 10:29

leuk gedaan :D
:¨·.·¨:
`·.home:
Alice, April, Wolfje, Bella, Bowie, Dilana, Bruiser.
coming;
impl doll iris-Roselin.
impl doll verne-Emily.

Proserpine
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*

Postby Proserpine » 30 Mar 2011 20:44

Die Saito is ook echt een duizendpoot! Nu weer muziek ^^ Leuk!
Dolls;Kameron.Dae.Kay.Dragnen.Constantin msd/sd. Caleb.Trigger.Verin sd/yosd. Cassiopeia.
Njord.Sapphire.Senka.Sepira.Sandro.Indigo.Aurelien.Mir.Carbon.Chrome.Graciano.Kath'ar.Cendrillon.Franceska.Annabell.Isobell.Valerien.Sky.Dauphin.Althaea.Narcisse.Etienne.Bellisima.Mia.Lily yosd/sd.Salt.Kylo

TMar
SD16
SD16

Postby TMar » 30 Mar 2011 20:48

Hij heeft nu ook de vrijheid om van alles te doen, maakt ie heel mooi gebruik van :)

dernhelm
SD13
SD13

Postby dernhelm » 30 Mar 2011 20:56

:D
thuis:
Mata Flanagan met zijn artificial personal assistant O.W.N.E.R & fryske spruit Aafke

TMar
SD16
SD16

Postby TMar » 30 Mar 2011 22:33

De volgende dag:

Image
......
Saito-san, je ziet er moe uit.
Image
Beorn was flink bezig vannacht. Maar goed, zo zijn baby's vaak als ze nog zo klein zijn. Ik heb het zelf ook meegemaakt.
Nee, het is inderdaad niet altijd even makkelijk in een huis te leven met een pasgeboren kleintje. Maar 15 cm lang en toch normoverschrijdende decibellen produceren.
Heheh, komt wel goed, ooit.
Maareh, blijf je niet slapen op Zonnewende? (accommodatie bij St. Michielsgestel waar elk jaar Bach-kamp gehouden wordt).
Image
Kan ik niet betalen van de stufi. Zelfs al kost het mij maar een derde van de prijs. Sta verdorie als thuiswonend ingeschreven!
Mja, kan ook niet helpen dat voor BJD's een aangepaste adoptieregeling geldt. Maar goed, ik betaal je overnachtingen wel, peanuts voor mij.
Moeder, is niet nodig. Ik rijd vanavond gewoon met Shinta mee naar huis.
Image
En alle lol missen daar? Kijk, ik heb je reiskoffer gepakt, daar ligt een mooi matrasje in. En ik heb kleren ingepakt, en je goeie kimono, hakama en haori voor het concert.
Okay....
Image
Slaapzak erbij. Erg handig als dat vanuit China allemaal met je mee komt :).
Klopt. Je slaapt er goed in. En warmer dan dat kille foam waar velen in verpakt worden.
Image
Maar is het echt leuk? Ik bedoel..... er wordt vast ook gezopen en gek gedaan, zoals bij ontgroeningen bijvoorbeeld.

Gezopen, ja, niet door iedereen overigens hoor ;). En gekke dingen, doen ze vooral op het podium tijdens de bonte avond.
Bonte avond?
En er is karaoke-avond.
Image
Zei je daar karaoke-avond? Geweldig! Moeder, ik ben om! Ik zie je op het tryout concert?
Natuurlijk! Ga lekker plezier maken :D. Heheh, Japanners houden van karaoke :D.
Image
Saito-san, ben je klaar? Ik heb de auto al schoongekrabt.
Ik kom eraan, ff die koffer,.... umph!
Image
Past dit ook in de auto?

????
Image
Hmm, geen probleem hoor. Auto is een aangepaste normaal formaat wagen.

Ach natuurlijk, met verlengde pedalen en verhoogde stoelen omdat ze geen 1/3 maat auto's op de weg willen hebben. Zit ook een baggagelift in toch?
Klopt. Ben erg blij dat ik m'n wagen heb over laten komen, al zit alleen het stuur aan de verkeerde kant. Zulke auto's maken ze nergens in Europa. Kom, we gaan!
Yep, let the fun begin!

Esmee
SD
SD

Postby Esmee » 31 Mar 2011 10:32

Shinta in normale kleren dat is wennen zeg! :shock: maar het staat haar wel leuk , leuk verhaal TMar !
Coming soon :
none

@home : Stars (AOD An) Moon (AOD Meng Ya Qi) Deveny (MNF Ryoeul boy ) Adam (Unoa sist FP )

TMar
SD16
SD16

Postby TMar » 31 Mar 2011 19:45

Dankje :)

Staat hem inderdaad erg leuk, al is dat jasje wel wat strak om de schouders. Dat shirtje is ook erg leuk, maar om dat aan en uit te trekken, moet het hoofd er af en dat vind ik wat gedoe.

TMar
SD16
SD16

Postby TMar » 10 Apr 2011 22:03

Een kleine week later was het concert geweest. Shinta natuurlijk asap terugrijden om bij z'n gezinnetje te zijn en vertelde dat Saito nog even was achter gebleven, helpen opruimen enzo. Ik denk: 'Wat kan iemand van zijn formaat uitrichten als Sjouwcommissie-lid?' Heb hem niet horen thuiskomen, maar trof hem de volgende ochtend als volgt aan:

Image
Och, die ligt lekker te slapen :)
*umph*Goeiemorgen.
Image
Hallo Moeder. Er was serieuze hulp nodig met al die spullen. Goh dat werd laat zeg.

Ik snap wat je bedoelt. Hoorde van Shinta dat je de Sjouwco hebt geholpen. Heb ik destijds ook vaak gedaan. Maar vooral die koorpodium-onderdelen, die kan jij toch niet tillen?
Image
Dat klopt. Maar ze hadden dringend coördinatie nodig bij het opbouwen, afbreken, laden enzo. Ploeg nieuwelingen snap je. En even testen toen het eenmaal stond.
Erm, ik neem aan dat het podium je linkerhand heeft overleefd?
Tuurlijk, anders was het verkeerd in elkaar gezet en ingestort, heheh.
Image
En nu natuurlijk de belangrijkste vraag: Heb je lol gehad?
Heheh, natuurlijk! Heb op de bonte avond zelfs de inval in de Ikedaya herberg nagespeeld en bonen ingerekend, in plaats van ishin shishi-rebellen natuurlijk.
Uhoh, bonenact? (Op 3-koningen wordt altijd bepaald wie op de bonte avond een extra act gaan doen).
Yup, ieneminie toetje, zoooooooooo'n grote snijboon, pfffff. Was wel erg lachen :D
Dus het was een succes neem ik aan, Bachkamp.
Een totaal succes Moeder, totaal succes :). *gaap* Ik ga verder slapen.
Doe dat lief :)

Return to “Photo Stories”