Raveman masker maken, maar hoe..?

Hoe je iets moet doen, hoe de materialen heten en waar je ze kan vinden.

Moderator: Café Mods

Chii483

Raveman masker maken, maar hoe..?

Postby Chii483 » 10 May 2011 19:57

Hee

Ik wil een cosplay masker maken zoals Raveman van Aural Vampire. Maar hoe maak je zoiets? Klei?
Of kan je dat kant en klaar kopen?

xx

EDIT: het is voor Gabriella
Last edited by Chii483 on 10 May 2011 20:14, edited 1 time in total.

Lavender-Traces
SD16
SD16

Postby Lavender-Traces » 10 May 2011 20:09

Cosplaymasker voor jou of je doll? Als het voor jou is raad ik je aan naar de cosplaysectie van aniway.nl/forum te gaan... dit is niet echt het juiste forum voor cosplay vragen. (Al zitten hier ook wel cosplayers.)

Anyway - Je kan een blanco masker kopen en die ombouwen tot het masker met materialen die tot het gewenste effect leiden. (Zoek dingen op, lees tutorial etc.) Of je zoekt op ebay of er een te koop is. (Al zal dit zeer waarschijnlijk een veel duurdere optie zijn.)
There are some things you give up as teen ..
.. and there are some things you can't help but keep

Chii483

Postby Chii483 » 10 May 2011 20:13

ik ga als Exo-Chicka en mn doll is mijn lieve Raveman :P
Dus het is voor mijn doll..

Hexje
Hound
Hound

Postby Hexje » 10 May 2011 20:30

het makkelijkste is om je dollhoofd met vershoudfolie te omwikkelen, vervolgens met zelfhardende klei een masker basis maken, laten drogen, scheurtjes bijwerken, opschuren en versieren.
Indien je met klei gaat versieren, weer laten drogen, scheurtjes bijwerken, opschuren en afwerken.

Lavender-Traces
SD16
SD16

Postby Lavender-Traces » 10 May 2011 22:28

ik ga als Exo-Chicka en mn doll is mijn lieve Raveman :P
Dus het is voor mijn doll..
Okay, dan heb ik niets gezegd. ;) Ben benieuwd naar hoe het lukt. ;)

Hmm... misschien dat je gips kunt gebruiken (wel de folie-tip van Hexje erbij ofcourse!) Ik heb gips eens bij kindjes op stage gebruikt. Heel makkelijk aan te brengen (wel in kleine stukjes knippen) en droogt goed snel.
There are some things you give up as teen ..
.. and there are some things you can't help but keep

marijke
SD16
SD16

Postby marijke » 10 May 2011 22:44

zelf heb ik een paar jaar terug maskers voor mn dolls gemaakt van apoxie, dat is erg sterk en heel gemakkelijk glad te schuren. Ook zijn de maskers die ik had gemaakt erg dun geworden, zonder dat ik echt bang ben dat ze makkelijk zullen breken.

Dat heb ik inderdaad zoals Hexje beschrijft gedaan met follie om het poppenhoofd en veel schuren, oneffenheden opvullen en weer schuren als het uitgehard is.

Return to “Vragen en tips”