HELP mijn doll is in het water gevallen!!

Stel je vragen over levertijden, douane, reparaties, problemen, etc. of geef je antwoorden.
Zoek eerst of er een soortgelijke thread voor jouw vraag bestaat. In dit subforum is reageren na een lange tijd nog toegestaan.

Moderator: Café Mods

Lolita-Lorelei
MSD
MSD

HELP mijn doll is in het water gevallen!!

Postby Lolita-Lorelei » 27 Oct 2011 13:32

Ik heb echt dringend hulp nodig, ik was net buiten een shoot aan het doen met Rhythm bij een vijver, eerst gewoon met haar voetjes in het water. Maar toen liet ik haar staan, kwam een windvlaag en ze vloog vollop de vijver in!

Ik heb haar zo snel mogelijk helemaal uitgekleed, pruik af enz. En op een handdoek gelegd, maar wat nu?

Starálfur

Postby Starálfur » 27 Oct 2011 13:35

Ik zou d'r opnieuw restringen met nieuw elastiek. Dit elastiek is nat geweest en zal waarschijnlijk gaan rotten.

Lolita-Lorelei
MSD
MSD

Postby Lolita-Lorelei » 27 Oct 2011 13:36

Ik heb wel extra elastiek hier liggen, maar ik kan niet restringen

Starálfur

Postby Starálfur » 27 Oct 2011 13:40

Haal dan in ieder geval je doll helemaal uit elkaar. Als je lang wacht gaat het rotten en de binnenkant van je doll schoonmaken is niet zo handig. Kijk eens of er een meet in de buurt is of een andere dollowner die je kan helpen.

teenage-angel
SD16
SD16

Postby teenage-angel » 27 Oct 2011 13:49

Meis hang de kleding te drogen en je pop ook, laat der gewoon op de handoek liggen armen en benen wijd. Ze hoefd niet uit elkaar en zo snel rot elastiek ook weer niet ^^ heb zelf een doll een keer bewust in een vijver gedaan voor foto's en er was niks aan de hand^^ elastiek was ook prima.

Gewoon even een dag goed laten drogen ;)
Thuis: Dawn, Luna, Firiel, Rose , Gabriel, Eve, Suzette, Sarah, Honey, Alice, Mio, Shayla, Nina, Beryl, Lizzie, Lotte, Cloud Strife, Aerith Gainsborough

Angels Design:
http:// angels-designs.deviantart. com (spaties verwijderen)

Starálfur

Postby Starálfur » 27 Oct 2011 13:56

Hmm nou dan heb ik wel veel pech gehad, een popje was in het water gevallen en toen begon het elastiek wel te rotten :(
Nouja ik zou zeggen: hou het een beetje in de gaten, ik hoop voor jou dat er verder niks gebeurt ^^

Amber-kyou
Moderator
Moderator

Postby Amber-kyou » 27 Oct 2011 14:00

Wat teenage-angel zegt.

Houd t de eerste tijd in de gaten.. het kan toch gaan rotten in de loop der tijd.. dit ruikt heel vies en muf.

Wil je toch zeker zijn, vervang het dan toch.
Heb je niemand in die het kan?

Lolita-Lorelei
MSD
MSD

Postby Lolita-Lorelei » 27 Oct 2011 14:10

Ze is gelukkig in gewoon schoon water gevallen ( het is meer een klein zwembadje met fonteintjes dan een vijver, zitten geen planten of niets in en er zit gloor in) zou dat uitmaken? Haar elastiek is alleen bij haar schouders een stukje nat, de rest is droog en Rhythm is ook al bijna helemaal droog UwU

Iniedergeval heb ik hele mooie foto's, is het een slim idee als ik straks nog even met de föhn over haar joints ga?

muisje
MSD
MSD

Postby muisje » 27 Oct 2011 14:14

Het is vooral vocht wat voor rottend elastiek zorgt. Als het elastiek goed kan drogen is de kans op rot ook kleiner.

Als je met de föhn aan de slag gaat, let er dan wel op dat resin kan verbuigen wanneer het heet wordt (dat wil je niet bij de joints) en als het te heet wordt krijg je schroeiplekken. Verbogen resin neemt meestal de oorspronkelijke vorm aan wanneer je het in kokend water legt (pas dan op dat het resin niet in aanraking komt met heet metaal als je het water in een pan kookt).
www.dewdrops.nl <-- Voor tekenaars, schrijvers, fotografen en andere creatievelingen.

Return to “FAQ en Informatie voor Beginners”