Vraagjes en twijfels.

Stel je vragen over levertijden, douane, reparaties, problemen, etc. of geef je antwoorden.
Zoek eerst of er een soortgelijke thread voor jouw vraag bestaat. In dit subforum is reageren na een lange tijd nog toegestaan.

Moderator: Café Mods

Amber-kyou
Moderator
Moderator

Vraagjes en twijfels.

Postby Amber-kyou » 19 Aug 2008 21:53

Hallo! :x

Ik hoop niet dat ik te veel vraag, maar ik heb mijn moeder en mijzelf beloofd dat ik wat veeeeeeeel informatie uitzocht over BJD's.. Dus ik heb wat (kleine) vraagjes:

- Ik zit op een budget van ong. 100 tot aan 180 Dollar.. Is het mogelijk om dan een 60 centimeter te kopen?
- Is het nou beter om een doll te kopen waar alles al bij zit, of langzaam aan stukje voor stukje kleding, ogen en pruiken te kopen etc?
-Is het echt waar dat de skin op begeven moment vergeeld, kan je dat tegen gaan?
- Zijn er dolls die jullie mij aanraden, merken die goed zijn (Behalve Luts, etc.).. De lijst is zo laang!
- Waar zit dat 'Think pink!' winkeltje? (dat is toch ook van Pink hazard?)
-Hoe zit 't met verzorging? Wire-en? etc?
-Hoe zit 't met namen? Mag je die zelf verzinnen? Zowel als 't character van je doll?
-Wat zijn de huidtinten, want ik hoorde dat elke skin-tint een eigen naam heeft?
-heeft iemand ervaring met Angell Studio?
-Hoe houden dolls het uit met Huisdieren (Beetje gekke vraag), ik heb namelijk 2 katten, die OVERAL komen.. Maar ook vooral katten en honden haren enzo.
-Mijn moeder maakt graag dingen schoon met heeeeeeeel natte doeken, erg voor je doll? zodat ik haar kan waarschuwen.

Dat was 't wel geloof ik...

Dankje alvast!

Brenna-Ivy
Sabik
Sabik

Postby Brenna-Ivy » 19 Aug 2008 22:16

ik zal kijken hoeveel ik zelf kan beantwoorden :P

-ik ben bang dat je voor een 60 cm doll er met 180 nog lang niet bent. ik heb er zelf eentje en die was al meer dan 500 euro... dus ik ben bang dat als je echt een mooie wilt van 60 cm dat je nog even door moet sparen. want heel veel goedkoper dan 400 euro zullen ze toch niet worden.
-ik zou zeggen dat je bij je eerste doll alvast alles bij kunt kopen, omdat je dan meteen lekker kunt prusten als hij/zij eindelijk aankomt ;) als je een bjd bij Luts koopt bijvoorbeeld heb je een heleboel verschillende kleding die precies bij je doll passen :) anders zit je zo lang met een naakte doll, en dat is ook weer zo zielig :P
-ja, het klopt dat bjd's vergelen. het is vooral raadzaam om je doll zoveel mogelijk uit de zon te houden, want dat soort voor het vergelen
-er zijn een heleboel goede sites. ik ben zelf een grote fan van Dream of Doll en Luts. maar mijn advies is toch echt zelf rond gaan kijken omdat er zoveel verschillende dolls zijn en ze je lang niet allemaal evenveel zullen aanspreken.
-de link van de Pink Hazard winkel kun je vinden bij de shop topics. hier alvast de link van hun sitehttp://pinkhazard.fashiondoll.nl/
-we hebben een handig topic om precies te weten hoe je met je doll om moet gaan http://pinkhazard.fashiondoll.nl/forum/ ... .php?t=201
-het is jouw doll, dus uiteraard kun jij hem/haar elke naam geven die je wilt, en elke meest vreemd uitlopende persoonlijkheid die je wilt :)
-elke huidtint zijn eigen naam? dat heb ik eerlijk gezegd nog niet gehoord. tot nu toe ken ik eigenlijk alleen nog normal skin, white skin en tanned skin
-sorry, geen ervaring met Angell Studio
-ik heb zelf thuis ook twee katten maar daar heb ik nooit problemen mee gehad. ik zou je doll gewoon op een plek houden waar je huisdieren niet kunnen/mogen komen want ik heb al vreselijke verhalen gehoord over dolls en katten nagels.......
-een quote van het "Zorgen voor je doll" topic: elastiek gaat rotten en uitrekken als het nat wordt en evt. metalen haakjes kunnen gaan roesten. het resin zelf kan wel gewoon tegen water.
Image
Wanting: Dollstown Oriental Skin body
Image

Amber-kyou
Moderator
Moderator

Postby Amber-kyou » 19 Aug 2008 22:23

Dankjewel~! :D

Hexje
Hound
Hound

Postby Hexje » 19 Aug 2008 22:28

- Ik zit op een budget van ong. 100 tot aan 180 Dollar.. Is het mogelijk om dan een 60 centimeter te kopen?
*Voor een budget van 100 tot 180dollar zou ik niet gaan kijken voor een doll !
Dan heb je namelijk minder goede kwaliteit van je doll.
Bobobie heeft SD dolls van $180 zonder verzendkosten
En er was nog zo'n goedkoop bedrijfje waar je ook voor onder de $200 dacht ik een SD kon kopen
Als je echt een doll wil kopen ga dan eerst opzoek en bekijk alle mogelijke doll company's er zijn te veel verschillende company's.
En misschien als je nu een budget doll koopt en een weekje later zie je de doll van jou dromen heb je een groot probleem ;)
Nog een tip: Koop geen doll om een doll te hebben, maar om van te houden!

- Is het nou beter om een doll te kopen waar alles al bij zit, of langzaam aan stukje voor stukje kleding, ogen en pruiken te kopen etc?
*Als een een Full-set koopt zit er alles bij maar is dat wel het type wat je voor je doll in gedachte had?
Want dan geef je er misschien meer geld aan uit om het vervolgens niet te gebruiken.
Je krijgt bijna standaard ??n paar ogen bij je doll als je hem/haar besteld en bij sommige company's krijg je nog een pruikje bij, onderbroekje of wat andere freebees.
Zelf ga ik liever niet voor een fullset maar stel zelf de dolls samen.

-Is het echt waar dat de skin op begeven moment vergeeld, kan je dat tegen gaan?
*Het is zo dat de resin verkleurt na enige periode dit kan zijn na 3 maanden al maar ook pas na 2 jaar, dit hangt af van de kwaliteit en de soort.
Het vergelen kan je tegen gaan door je doll zo weinig mogelijk in de directe zon te zetten.

- Zijn er dolls die jullie mij aanraden, merken die goed zijn (Behalve Luts, etc.).. De lijst is zo laang!
*Nee, ik zelf ga jou geen dolls aanraden.
Iedere doll is uniek en niet iedereen vind de mold mooi.
Het is aan jezelf om uit te zoeken wat voor jou de doll is waar je voor wil betalen.

- Waar zit dat 'Think pink!' winkeltje? (dat is toch ook van Pink hazard?)
*Think Pink! zit in Wijchen in de buurt van nijmegen, het is geen winkel waar je zo kan binnen stappen.
Maar als je een afspraak maakt kan je er vast wel een keertje gaan "shoppen"

-Hoe zit 't met verzorging? Wire-en? etc?
*zie hier --->klik<en>klik<---

-Hoe zit 't met namen? Mag je die zelf verzinnen? Zowel als 't character van je doll?
*De naam voor je doll mag je helemaal zelf kiezen net als het karakter ervan, kledign stijl, de goede en de slechte kanten van de doll.
Maar ook een stukje geschiedenis of relaties met andere al dan niet bestaande dolls
Je maakt het zo gek als je wil.

-Wat zijn de huidtinten, want ik hoorde dat elke skin-tint een eigen naam heeft?
*Let op! Iedere company heeft een andere resin kleur als het om de skin gaat.
Ook kan het per sezoein verschillen
White skin: White skin
Normal skin: Normal skin

Vaak als limited:
Tan skin: Tan skin
Plaatjes Volks

Holyvirus is hier ook lid *volgens mij* en heeft een AS Vera

-Hoe houden dolls het uit met Huisdieren (Beetje gekke vraag), ik heb namelijk 2 katten, die OVERAL komen.. Maar ook vooral katten en honden haren enzo.
*Je dolls zijn niet allergisch voor de huisdieren die je hebt hoor ;)
Maar je katten kunnen misschien wel over de kasten lopen waar je doll zit en die er dus kan af stoten.
Je kan je doll ook in een huisdier-vrije-zone houden bv: je slaapkamer

-Mijn moeder maakt graag dingen schoon met heeeeeeeel natte doeken, erg voor je doll? zodat ik haar kan waarschuwen.
*Het is niet erg voor je doll om met natte doeken schoon te maken hoor.
Je moet wel op passen met olie producten zoals tafelolie *voor een houten tafel en houten kasten*

schoenveter
SD16
SD16

Postby schoenveter » 20 Aug 2008 00:09

Ik ga niet weer alle vragen beantwoorden want dat is hierboven al keurig gedaan, maar ik wilde nog dit zeggen:
Je kan beter nu even flink doorsparen tot je een hoog bedrag hebt, en in de tussentijd flink onderzoeken welke doll je mooi vind (niet kijkend naar de prijs). Mocht dit dan toch een zijn van 180 dollar, dan heb je nog een flink bedrag over voor kleding en pruik enzo.
(En in de tussentijd wordt je misschien ook wijzer van deze hobby, wat er allemaal kan en leuk is. Zo zou je ook alvast je eigen kleding kunnen proberen te maken terwijl je spaart.)

LunarReverie
Sabik
Sabik

Postby LunarReverie » 20 Aug 2008 08:52

ook wij sluiten ons hierbij aan, spaar liever door tot je de pop van je dromen tegenkomt. Hals over kop er voor valt en doe dan pas een aankoop.

koop geen doll om er ook maar een te hebben. daar krijg je spijt van, "is niet leuk voor jou, maar ook zeker niet voor je doll"

wat helpt is om een lijstje te maken van de dolls die je echt mooi vindt en dan na een poaar weken weer kijken of dat nog steeds je favoriet is, zo niet schrappen en zo ja, laten staan. Zo kom je uiteindelijk toch uit op de doll die bij je past.
Kijk niet teveel naar geld bij deze hobby, je kunt gelukkig veel zelf maken.
Op de BJDay zijn veel gratis patronen, lapjes en advies verkrijgbaar.

Ook mag je gerust bij ons thuis in Wijchen komen om wat meer te leren over BJD's.

Amber-kyou
Moderator
Moderator

Postby Amber-kyou » 20 Aug 2008 18:41

Bedankt voor het advies allemaal! ben weer een stukje wijzer.. <3

Yera
Hound
Hound

Postby Yera » 20 Aug 2008 19:14

Het verwarrende van de huidkleuren heeft te maken met het feit dat bijna alle bedrijven ook hun eigen namen hebben bedacht voor de huidskleur... zo noemt de een het tanned en de ander het sunburned of zoiets...
het valt eigenlijk een beetje terug te leiden op 3 hoofd stromingen white normal en tanned...
maar bij elk bedrijf zijn die kleuren weer net iets anders en kun je weer net meer keuzes hebben...
What we can see is limited, what we can create is endless
www.dolliverse.com

-All your MSD are belong to uss-

holyvirus
SD
SD

Postby holyvirus » 20 Aug 2008 21:49

Ik heb ervaring met Angell-studio, maar dat was helemaal in het begin toen ze net een internationale site hadden opgezet. Bijna een jaar al. Dus hoe snel ze zijn met de betalings afhandeling en met een doll versturen kan nog al verschillen. Ze hebben vroeger problemen gehad, maar het is weer opgelost. Ik hoor geen klachten meer van de mensen die op hun dolls wachten. De site zelf is nogal traag, dus het zal niet alleen aan je internet connectie liggen.

Mijn ervaring toen met Angell-studio was zeer goed. Ik heb zelf een Vera hoofdje in mijn bezit. Ik moet wel bij zeggen dat het hoofdje een stuk minder gedetailleerd is vergeleken met andere molds. Aangezien zij meer een soort anime karakter is, past het wel bij haar.

De A-S40cm bjds en de tinies zijn van French resin, dit soort resin vergeeld sneller. A-S zegt dat ze een UV bescherming door gemengt hebben en het minder zal vergelen. Tot nu toe heb ik niet veel vergeling gezien bij Vera. Tenminste ze is niet knal geel ;) French resin is wel heel mooi, het geeft een zachte gloed over de oppervlakte.

De 60cm bjds zijn van Japanse resin. Lijkt op de meest gangbare resin als bij de andere companies. Het vergeelt minder snel of net zo snel als alle andere resin bij andere companies.

Ik kan trouwens Gigglegeek. aanraden als je snel wilt zien wat de companies allemaal hebben. De site is niet helemaal up to date meer, maar het geeft je al een idee wat voor soort stijlen een bedrijfje heeft.

Ik ben zelf begonnen met een gelimieteerde fullset msd (40cm) van 600 euro XD En hoe wel het heel leuk is om een kant en klare bjd te hebben, is het ook wel saai. Alles was gewoon perfekt aan haar. Het is heel leuk om voor je aankomende doll te zoeken naar oogjes, pruikjes etc. Voor mijn andere bjds heb ik dat ook gedaan.

Het meeste is hier al overgezegd, maar zelfs al vind je je droom doll voor dat bedrag, je bent er nog lang niet. Pruiken, ogen, kleding, schoenen etc en je bent dik over je budget heen. Edit: dit was al gezegd lees ik net

Return to “FAQ en Informatie voor Beginners”