- Ik zit op een budget van ong. 100 tot aan 180 Dollar.. Is het mogelijk om dan een 60 centimeter te kopen?
*Voor een budget van 100 tot 180dollar zou ik niet gaan kijken voor een doll !
Dan heb je namelijk minder goede kwaliteit van je doll.
Bobobie heeft SD dolls van $180 zonder verzendkosten
En er was nog zo'n goedkoop bedrijfje waar je ook voor onder de $200 dacht ik een SD kon kopen
Als je echt een doll wil kopen ga dan eerst opzoek en bekijk alle mogelijke doll company's er zijn te veel verschillende company's.
En misschien als je nu een budget doll koopt en een weekje later zie je de doll van jou dromen heb je een groot probleem

Nog een tip: Koop geen doll om een doll te hebben, maar om van te houden!
- Is het nou beter om een doll te kopen waar alles al bij zit, of langzaam aan stukje voor stukje kleding, ogen en pruiken te kopen etc?
*Als een een Full-set koopt zit er alles bij maar is dat wel het type wat je voor je doll in gedachte had?
Want dan geef je er misschien meer geld aan uit om het vervolgens niet te gebruiken.
Je krijgt bijna standaard ??n paar ogen bij je doll als je hem/haar besteld en bij sommige company's krijg je nog een pruikje bij, onderbroekje of wat andere freebees.
Zelf ga ik liever niet voor een fullset maar stel zelf de dolls samen.
-Is het echt waar dat de skin op begeven moment vergeeld, kan je dat tegen gaan?
*Het is zo dat de resin verkleurt na enige periode dit kan zijn na 3 maanden al maar ook pas na 2 jaar, dit hangt af van de kwaliteit en de soort.
Het vergelen kan je tegen gaan door je doll zo weinig mogelijk in de directe zon te zetten.
- Zijn er dolls die jullie mij aanraden, merken die goed zijn (Behalve Luts, etc.).. De lijst is zo laang!
*Nee, ik zelf ga jou geen dolls aanraden.
Iedere doll is uniek en niet iedereen vind de mold mooi.
Het is aan jezelf om uit te zoeken wat voor jou de doll is waar je voor wil betalen.
- Waar zit dat 'Think pink!' winkeltje? (dat is toch ook van Pink hazard?)
*Think Pink! zit in Wijchen in de buurt van nijmegen, het is geen winkel waar je zo kan binnen stappen.
Maar als je een afspraak maakt kan je er vast wel een keertje gaan "shoppen"
-Hoe zit 't met verzorging? Wire-en? etc?
*zie hier --->
klik<en>
klik<---
-Hoe zit 't met namen? Mag je die zelf verzinnen? Zowel als 't character van je doll?
*De naam voor je doll mag je helemaal zelf kiezen net als het karakter ervan, kledign stijl, de goede en de slechte kanten van de doll.
Maar ook een stukje geschiedenis of relaties met andere al dan niet bestaande dolls
Je maakt het zo gek als je wil.
-Wat zijn de huidtinten, want ik hoorde dat elke skin-tint een eigen naam heeft?
*Let op! Iedere company heeft een andere resin kleur als het om de skin gaat.
Ook kan het per sezoein verschillen
White skin:
White skin
Normal skin:
Normal skin
Vaak als limited:
Tan skin:
Tan skin
Plaatjes Volks
-heeft iemand ervaring met Angell Studio?
Holyvirus is hier ook lid *volgens mij* en heeft een AS Vera
-Hoe houden dolls het uit met Huisdieren (Beetje gekke vraag), ik heb namelijk 2 katten, die OVERAL komen.. Maar ook vooral katten en honden haren enzo.
*Je dolls zijn niet allergisch voor de huisdieren die je hebt hoor

Maar je katten kunnen misschien wel over de kasten lopen waar je doll zit en die er dus kan af stoten.
Je kan je doll ook in een huisdier-vrije-zone houden bv: je slaapkamer
-Mijn moeder maakt graag dingen schoon met heeeeeeeel natte doeken, erg voor je doll? zodat ik haar kan waarschuwen.
*Het is niet erg voor je doll om met natte doeken schoon te maken hoor.
Je moet wel op passen met olie producten zoals tafelolie *voor een houten tafel en houten kasten*