Oogjes en haar

Vraag om advies over het stylen van je doll, welke mold je het beste aan kan schaffen, etc.
Vragen over reparaties, problemen, levertijden, etc. horen in het FAQ forum.
Vragen over face-ups, Mr. Super Clear, etc. horen in het Face-ups, Mods, Doll Art, etc. forum.

Moderator: Café Mods

Widu
SD
SD

Oogjes en haar

Postby Widu » 21 Sep 2013 13:58

Eerste 'echte' bjd besteld, dus even checken of ik het wel goed doe :dance:

Image

Mogelijke maten voor oogjes zijn 12 en 14 mm - zo te zien gebruikt dit plaatje 12 mm, kan dat kloppen? En is dat hetzelfde als de groene versie hier? http://shop.fashiondoll.nl/product_info ... s_id=12647 of is dat 14 mm?
Plus bij een hoofdje van 15 cm kom ik uit op wig size 6, moet ik dan eerder zoeken onder 5-6 of 6-7?

eefc0re
SD13
SD13

Postby eefc0re » 21 Sep 2013 14:16

ik denk dat het ten eerste persoonlijke smaak is qua eyesize ;)
12mm is denk ik iets realistischer door een groter witgedeelte in het oog (nu weet ik niet of dat is waar je voor wilt gaan)

qua wig zou ik voor 5/6 gaan.

beste blijft altijd even langsgaan bij Think Pink! als je je doll hebt .)

dan kun je passen enzo
--------------------------------------------------------------
Mijn bjd's: Dikadoll Autumn - Ringdoll Lucifer - Ringdoll Frankenstein - Doll Chateau Bella - angelsdoll michael - DollClans Wyper

Mittebam
SD16
SD16

Postby Mittebam » 21 Sep 2013 14:39

Een vriendin van me heeft ook een RS Pixiu, ze zijn erg schattig (en een tikje ondeugend)!
Qua ogen weet ik dit wel: 14mm is te groot, dat past niet in de oogkassen. Volgens mij werkt 10 of 12mm beter, afhankelijk van het specifieke type ogen en wat je precies wilt. De vorm van de ogen bepaalt mede hoe goed ze passen. 12mm ogen zullen grotere irissen hebben dan 10mm, dus zie je bij 10mm meer oogwit. Of je dat mooier vind is puur een kwestie van voorkeur :) Het kan helpen om verschillende soorten en maten ogen te proberen/passen op bijvoorbeeld een meeting of bij Think Pink in de winkel.

Qua pruik zou ik ook 5-6 adviseren zolang het een pruikje is met een beetje rek, 6-7 zit erg los. Het kan wel, maar dan kan het handig zijn er een siliconen pruikenkapje of een elastiekje onder te doen zodat de pruik beter blijft zitten. Die vriendin van me heeft een (fur)pruikje op maat besteld bij een Etsy winkeltje :)
Shesha (Sugarble), Mori (Luts KD) Pipsqueek (DC Ada), Skye (Sm RSoD Sakura), Coille-Mor (RS Dan), Nemo (FL pp Cupid 2.2), Eirawen (Cherishdoll Sl. Lani), Greer (Sm Grit), Lavender (Sm Afi O.E.), Cocoa (Sm Afi R.), Ukkie (FL Puki Pukisha), Malina (FL pp Sugar), Riona (RS Mei), Miyuki (Obitsu 27cm)

Widu
SD
SD

Postby Widu » 21 Sep 2013 15:54

Daar kan ik al vast wel wat mee :)

Het 6-7 pruikje dat ik had gezien bij Licht bjd is wel heel mooi maar als 5-6 beter is hoef ik ook niet na te denken over die 23 euro verzendkosten. Verder met sneupen :D

Return to “Doll Advies”