Face up verwijderen met remover????

Hoe je iets moet doen, hoe de materialen heten en waar je ze kan vinden.

Moderator: Café Mods

HollowMoon
Tiny
Tiny

Face up verwijderen met remover????

Postby HollowMoon » 10 Oct 2013 19:30

Hoi ^^

heb gehoord dat je een face up kunt verwijderen met remover zonder aceton, heb inmiddels een bij hema gehaald. kan ik t daarmee doen, met wattenstaafje?

graag reactie ^^

ShuriTigerH
Sabik
Sabik

Postby ShuriTigerH » 10 Oct 2013 19:36

Ja hoor, zolang er geen kleurstof inzit kun je veilig met acetonvrije nagellakremover werken. Ik zou als ik jou was wel even naar de Kruidvat gaan en wondersponsjes halen (per 2 in een blauw doosje), daarmee is het verwijderen van faceups vele malen makkelijker, met een wattenstaafje zul je echt ongelooflijk lang werk hebben. Zorg dat je voor het schoonmaken van lastige hoekjes en groeven (tussen lippen en in ooghoeken en oren) een tandenborstel bij de hand hebt, dat helpt ook heel erg. En na het schoonmaken het hoofdje meteen goed afspoelen met water. Succes!

HollowMoon
Tiny
Tiny

Postby HollowMoon » 10 Oct 2013 19:41

Ja hoor, zolang er geen kleurstof inzit kun je veilig met acetonvrije nagellakremover werken. Ik zou als ik jou was wel even naar de Kruidvat gaan en wondersponsjes halen (per 2 in een blauw doosje), daarmee is het verwijderen van faceups vele malen makkelijker, met een wattenstaafje zul je echt ongelooflijk lang werk hebben. Zorg dat je voor het schoonmaken van lastige hoekjes en groeven (tussen lippen en in ooghoeken en oren) een tandenborstel bij de hand hebt, dat helpt ook heel erg. En na het schoonmaken het hoofdje meteen goed afspoelen met water. Succes!
dankje voor de tip!
de vloeistof in t flesje is paars kleurig, kan dat kwaad?

Valinda
Site Admin
Site Admin

Postby Valinda » 10 Oct 2013 19:54

Dan zou ik em niet gebruiken.
Ik had in de winkel gevraagd voor kleur en geur loze remover.
eerst had die meid zoiets van, wat moet een kerel met nagellakremover.
toen bedacht ze zich, kleurloos?????
en toen geurloos???? het gezicht van die meid was goud waard.
kom ik thuis met een fles geur en kleur loze nagellakremover, blijkt mijn vrouw diezelfde voor haar nagels te gebruiken.. :oops:
Zoek kleding voor een Unidoll Ark.

Proserpine
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*

Postby Proserpine » 10 Oct 2013 19:55

Ik gebruik zelf ook de paarse remover van de Hema, zonder aceton. Tot dusver nog nooit problemen mee gehad ( ik gebruik wattenschijfjes om de faceups eraf te vegen) maar er zijn verhalen van oudere hoofdjes die verkleuren met de gekleurde remover, dus het blijft een beetje een gok!
Dolls;Kameron.Dae.Kay.Dragnen.Constantin msd/sd. Caleb.Trigger.Verin sd/yosd. Cassiopeia.
Njord.Sapphire.Senka.Sepira.Sandro.Indigo.Aurelien.Mir.Carbon.Chrome.Graciano.Kath'ar.Cendrillon.Franceska.Annabell.Isobell.Valerien.Sky.Dauphin.Althaea.Narcisse.Etienne.Bellisima.Mia.Lily yosd/sd.Salt.Kylo

mekare
SD13
SD13

Postby mekare » 10 Oct 2013 19:57

Alleen als je het erin laat staan. Dus: poetsen (met een tandenborstel en watten of keukenpapier zonder creme of zo erin) en daarna even goed afspoelen en wassen in een sopje met afwasmiddel (verwijderd vet). Daarna vasthouden met een zakdoek of theedoek zodat het vet van je handen niet weer op de kop komt. Je kan pas gaan sealen met MSC (of een ander middel) als de kop helemaal droog is. Ik blaas hiervoor bijv. de neusgaatjes en oren uit.

Doordat je voorkomt dat er huidvet op de kop komt hecht de MSC beter en kan je je face-up er beter op zetten.

HollowMoon
Tiny
Tiny

Postby HollowMoon » 10 Oct 2013 19:57

Dan zou ik em niet gebruiken.
Ik had in de winkel gevraagd voor kleur en geur loze remover.
eerst had die meid zoiets van, wat moet een kerel met nagellakremover.
toen bedacht ze zich, kleurloos?????
en toen geurloos???? het gezicht van die meid was goud waard.
kom ik thuis met een fles geur en kleur loze nagellakremover, blijkt mijn vrouw diezelfde voor haar nagels te gebruiken.. :oops:
hhaa dankje voor de tip ^^ heb de bon nog, ruil ik m effe, naja en anders is dat spul nooit weg, maar ga ik effe naar banko stuff op zoek.
nou ben benieuwd hoe ze morgen naar mij gaat kijken xb zoveel eisen haha, ondanks dat ik toch een gurl ben xb

HollowMoon
Tiny
Tiny

Postby HollowMoon » 10 Oct 2013 19:58

Ik gebruik zelf ook de paarse remover van de Hema, zonder aceton. Tot dusver nog nooit problemen mee gehad ( ik gebruik wattenschijfjes om de faceups eraf te vegen) maar er zijn verhalen van oudere hoofdjes die verkleuren met de gekleurde remover, dus het blijft een beetje een gok!
oh dankje ^^ ja die heb ik dus ook.
ik ga toch voor safe en ruil m effe of koop een ander, beter niet het risico nemen hahah.
thanks!

HollowMoon
Tiny
Tiny

Postby HollowMoon » 10 Oct 2013 20:20

Alleen als je het erin laat staan. Dus: poetsen (met een tandenborstel en watten of keukenpapier zonder creme of zo erin) en daarna even goed afspoelen en wassen in een sopje met afwasmiddel (verwijderd vet). Daarna vasthouden met een zakdoek of theedoek zodat het vet van je handen niet weer op de kop komt. Je kan pas gaan sealen met MSC (of een ander middel) als de kop helemaal droog is. Ik blaas hiervoor bijv. de neusgaatjes en oren uit.

Doordat je voorkomt dat er huidvet op de kop komt hecht de MSC beter en kan je je face-up er beter op zetten.
okay, doe ik dat ^^ moet ik alleen nog die msc kopen, dat heb ik nog niet. de faceup spullen kan ik bij schilderswinkel kopen, allemaal op waterbasis enzo. ^^

dankje!

HollowMoon
Tiny
Tiny

Postby HollowMoon » 10 Oct 2013 20:24

trouwens, kun je die msc ook bij een schilderswinkel kopen, ik gebruik ook een soort protection spray voor mijn schildersdoeken als beschermlaagje,
of is dit speciaal voor dolls?

DarkBlueRaven
MSD
MSD

Postby DarkBlueRaven » 10 Oct 2013 21:07

MSC is speciaal voor dolls, dus zou toch maar een busje kope bij TP als ik jou was ;)

mekare
SD13
SD13

Postby mekare » 10 Oct 2013 21:41

Als er bij jou een winkel in de buurt is voor het maken van miniaturen (wargames en dat soort dingen) van resin dan hebben ze mogelijk wel iets dat zij als sealant gebruiken. Het moet in ieder geval op resin en plastic kunnen worden gespoten. Als je iets gebruikt wat de resin aantast is je kop van tussen 60 en 125 euro naar de knoppen.

MSC is het gemakkelijkste - dat kan je bij Think Pink bestellen en thuis laten bezorgen - of je gaat naar de beurs in de Branbant hallen eind deze maand en haalt het daar op? ;)

HollowMoon
Tiny
Tiny

Postby HollowMoon » 10 Oct 2013 23:00

thanks everyone ^^

ja ik ga maar een flesje bij think pink bestellen. wel zo handig

BlackDragon
Sabik
Sabik

Postby BlackDragon » 11 Oct 2013 08:40

vergeet trouwens niet om het hoofdje na gebruik van remover heel goed na te spoelen met water, anders kan het de resin aantasten.
"Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. and Today is a gift"

HollowMoon
Tiny
Tiny

Postby HollowMoon » 11 Oct 2013 20:01

het is gelukt!
thanks voor de tips~

nu nog de msc

hoop dat think pink gauw reageerd.

Return to “Vragen en tips”