devilishxlianneke - haalbaar - lol - dat is misschien ook wel een goed idee. Hele ingewikkelde dingen krijg ik nog niet voor mekaar en werken met een hele dunne stoffen werkt ook minder goed.
Ik lees graag Harry Potter fanfics en als je een paar van de beste doortrekt naar wat het zou kunnen beteken voor Europa dan kom je op mensen met magic in onze wereld die nooit toegelaten zijn op Durmstrang omdat ze daar de muggleborns niet voor uitnodigen. En als je dat vanaf de opkomst van Grindelwald telt - en waarschijnlijk al daarvoor doet - dan heb je inmiddel een ongeveer 120 jaar aan mensen die 'anders' zijn - en elkaar echt wel hebben gevonden/ 'eruit pikken'. Nu zijn pubs zoals de Leaky Cauldron wel zo bijzonder van naam en uiterlijk dat mensen die zich toch al anders voelen ze snel genoeg vinden, dus de meeste normale ingangen tot de wizarding districs zijn bekend.
Ik stel me nu voor dat Lalia gewinkeld heeft, op zoek naar boeken die haar verder kunnen helpen.

Daarvoor moet ze zich natuurlijk wel wat alternatief kleden om niet heel erg uit de toon te vallen tussen al die maffe wizards and witches.
Ik stel me zo voor dat er een eigen cultuur ontstaat van mensen die grotendeels in onze wereld leven, als 'alternatief' worden beschouwd, en uitstapjes maken in een niet tolerante ouderwetse wizarding cultuur.
Er zijn wel wat problemen voor hen - onder andere omdat de meeste wizards in ieder geval dubbel zo lang leven als wij - en iemand van 130 die eruit ziet als aan 50er zo nu en dan een nieuw identiteitsbewijs moet zien te krijgen...
Tom is een kind van twee muggleborns in Nederland, groeit op in een 'niet bestaande' 13e verdieping van een flat in Amsterdam waar zijn ouders in de jaren 60 met een ritueel de hele verdieping hebben 'zoek gemaakt'. De woningbouwman zal je heel verbaasd vertellen dat er 'natuurlijk geen 13é verdieping is)...
Straatschoffies kunnen zonder opvallen rondscharrelen - maar misschien moet ik hem een cape maken? En een gestreepte sjaal? En misschien gewoon wat nieuwe shirts en zo?
Valinda - dank je wel