Tom

Spam random foto's van je dolls in dit fijne forum.

Moderator: Café Mods

mekare
SD13
SD13

Tom

Postby mekare » 20 Dec 2014 21:32

Image

Dit is mijn Tom. En ik heb een vraag. Hij wil graag een tweede outfit - wie kan mij helpen met ideeën? Hij kan zowel dagelijkse kleding als fantasie aan voor 'zijn verhaal'... Ik probeer zoveel mogelijk zelf te maken, want deze hobby is duur genoeg en ik heb nog een heleboel lijven nodig :)

Ik heb de laatste tijd veel naar youtube vids zitten kijken - en moet zeggen dat die best inspirerend zijn. Het gevolg is dat zich in mijn hoofd een achtergrond voor de bjd´s begint te vormen die in ieder geval helpt met het geinspireerd raken voor de aankleding van de dolls - en ik begin zelf plannen te ontwikkelen voor het maken van een fotoachtergrond in de vorm van een soort kamer hok die ik naar gelang mijn wens steeds opnieuw kan aankleden.
als ik 90 bij 90 cm doe en 1.50 m hoog dan zou ik daarin zowel de kleinere dolls als de SD´s kunnen fotograferen.

Hebben jullie ook verhalen? Ben ik daarmee raar? Is iemand er in geïnteresseerd?

devilishxlianneke
SD16
SD16

Postby devilishxlianneke » 21 Dec 2014 14:59

daawh wat een lief ventje!
Ik zou helaas niet weten wat voor outfit nu echt iets voor hem is, dat weet jij natuurlijk het beste ;)
Ik google vaak veel en kijk wat me haalbaar lijkt om te maken xD (dat is niet veel xD)

En nee hoor je bent helemaal niet raar met je verhalen. Die schrijf ik ook :D
Altijd leuk om te lezen! Dus als je hem wilt delen, dan ga vooral je gang <3
You know no-ones listening they dont wanna hear it, saying what you wanna say people start to fear it.

Home:Luka, Vladimir, Severus, Alice, Bill, Raven, Fleur (iefje)

Valinda
Site Admin
Site Admin

Postby Valinda » 21 Dec 2014 15:40

Wat een lief schoffie. <3
Zoek kleding voor een Unidoll Ark.

mekare
SD13
SD13

Postby mekare » 21 Dec 2014 20:49

devilishxlianneke - haalbaar - lol - dat is misschien ook wel een goed idee. Hele ingewikkelde dingen krijg ik nog niet voor mekaar en werken met een hele dunne stoffen werkt ook minder goed.

Ik lees graag Harry Potter fanfics en als je een paar van de beste doortrekt naar wat het zou kunnen beteken voor Europa dan kom je op mensen met magic in onze wereld die nooit toegelaten zijn op Durmstrang omdat ze daar de muggleborns niet voor uitnodigen. En als je dat vanaf de opkomst van Grindelwald telt - en waarschijnlijk al daarvoor doet - dan heb je inmiddel een ongeveer 120 jaar aan mensen die 'anders' zijn - en elkaar echt wel hebben gevonden/ 'eruit pikken'. Nu zijn pubs zoals de Leaky Cauldron wel zo bijzonder van naam en uiterlijk dat mensen die zich toch al anders voelen ze snel genoeg vinden, dus de meeste normale ingangen tot de wizarding districs zijn bekend.
Ik stel me nu voor dat Lalia gewinkeld heeft, op zoek naar boeken die haar verder kunnen helpen.
Image
Daarvoor moet ze zich natuurlijk wel wat alternatief kleden om niet heel erg uit de toon te vallen tussen al die maffe wizards and witches.
Ik stel me zo voor dat er een eigen cultuur ontstaat van mensen die grotendeels in onze wereld leven, als 'alternatief' worden beschouwd, en uitstapjes maken in een niet tolerante ouderwetse wizarding cultuur.

Er zijn wel wat problemen voor hen - onder andere omdat de meeste wizards in ieder geval dubbel zo lang leven als wij - en iemand van 130 die eruit ziet als aan 50er zo nu en dan een nieuw identiteitsbewijs moet zien te krijgen...

Tom is een kind van twee muggleborns in Nederland, groeit op in een 'niet bestaande' 13e verdieping van een flat in Amsterdam waar zijn ouders in de jaren 60 met een ritueel de hele verdieping hebben 'zoek gemaakt'. De woningbouwman zal je heel verbaasd vertellen dat er 'natuurlijk geen 13é verdieping is)...

Straatschoffies kunnen zonder opvallen rondscharrelen - maar misschien moet ik hem een cape maken? En een gestreepte sjaal? En misschien gewoon wat nieuwe shirts en zo?

Valinda - dank je wel :)

froukje
MSD
MSD

Postby froukje » 22 Dec 2014 08:31

mijn eerste associatie met tom was: Dickens..Die pet staat hem zo goed! Misschien heb je wel wat inspiratie aan de verhalen die hij geschreven heeft . Victoriaanse sfeer. Tom heeft wel iets van een verschoppelingetje ( korte broek met stukken erop, hoge veterschoenen met kapotte zool, lange zelfgebreide das, versleten slobbertrui)) misschien heeft hij een kleiner zusje( die hij onder zijn hoede neemt) met vlechtjes met strikjes die een versleten maar geliefde beer met zich meedraagt.
ik hoop dat je hier iets mee kunt, in ieder geval veel plezier met het proces.
at home :mnf Siean (Lone), mnf Chloe (chloeetje), soulkid Liddel, ltf Ante tan (Beertje), ltf Ante (Pip), resinsoul Yu (Buffy), ltf juri2014 face-plate/

mekare
SD13
SD13

Postby mekare » 22 Dec 2014 20:48

Goed idee - in ieder geval die broek met lappen. Ik denk dat ik er liever een shirt bij doe - en misschien een zelfgebreide slobbertrui in een saaie kleur of zo? Ik moet dan wel even op zoek naar een goede hele dunne breiwol - zodat de steekjes even klein zijn als in zijn vest nu maar het resultaat dunner en soepeler. :)

Die sjaal gaat ook komen. Rood met geel of zo?

Maar geen kleinere zusjes hoor. Kleine kleertjes zijn niet zo handig op de naaimachine. Misschien dat jij dat kleine meisje kan regelen? Die beer zal wel lukken - maar een pop is logischer gezien het tijdperk. Teddyberen begonnen echt rond 1890 en waren toen zeer duur. Ieder meisje had een (desnoods lappen-)pop.

froukje
MSD
MSD

Postby froukje » 23 Dec 2014 08:01

heb je het vest van de foto zelf gebreid? dan... wauw ! Een donker grijze slobbertrui ? Een sjaal met de kleuren rood en geel doet mij teveel aan voetbal denken ( is mijn smaak niet ). Misschien een donkere kleur wijnrood/ bordeaux- rood ? Leuk dat je de lapjes op de broek een goed idee vindt. daar kun je met kleur werken in de keuze van stofjes.
Ik wist niet dat beren pas zo laat in beeld kwamen, maar nu je het zegt, had ik kunnen weten. Maar Tom is jouw projectje en dan mag je doen wat je zelf leuk vindt, toch?!
at home :mnf Siean (Lone), mnf Chloe (chloeetje), soulkid Liddel, ltf Ante tan (Beertje), ltf Ante (Pip), resinsoul Yu (Buffy), ltf juri2014 face-plate/

Return to “In the Picture”