Gisteren begon ik mijn Aitje schoon te maken, en dus moest ook de face-up eraf. Ik deed er alleen tweeënhalf uur over om 1 hoofdje en twee voetjes en handjes schoon te maken! Ik kreeg de face-up en blush er alleen af door heel hard te boenen met een watje met nagellakremover. Nu zit er rond de neus, mond, oren, vingers en tenen veel wit uitgeslagen MSC en nog veel resten face-up en blush, en ik krijg het echt niet weg. Borstels, tandenborstels, wattenstaafjes, tandenstokers, echt niets heeft enig effect. Een beetje face-up of blush dat achterblijft vind ik niet erg, maar het is echt vooral de MSC die is blijven zitten.
Ook hoefjes die ik ooit heb geseald met MSC zitten helemaal vol wit uitgeslagen MSC en ik krijg het er zelfs met een watje niet af..
Heeft iemand tips om het alsnog weg te krijgen?
Face-up en MSC verwijderen
Moderator: Café Mods
-
BlackDragon
- Sabik

-
Starálfur
Ik zou persoonlijk geen nagellakremover met Aceton gebruiken, omdat in de nagellakremover nog meer stoffen in zit dat je resin door de Aceton kan beschadigingen of verkleuren. Gebruik liever gewoon pure aceton. Wel eerst testen bij de hoofdcap of het spul niet naar reageert. Het verschilt nogal bij resin hoe Aceton erop reageert heb ik gemerkt. (en zolang het hoofd niet een paar uur in weekt, smelt er ook niks weg
) Ik gebruik voor de wat gevoelige resin een acryllremover.
Ik laat het hoofje en eventuele andere delen een tijdje in een lauw sopje water weken. Soms helpt het ook om die paar lastige onderdelen wat los te weken.
Probeer de laatste restjes weg te boenen met de wonderspons. Let op dat je het niet in combo doet met je remover. Het schijnt nog al naar te reageren en voor je weet zijn je vingers "verbrandt". Met het resin doet het niks. Op sommige plaatsen waar het resin wat poreus/ruw is en waar makkelijk verf/msc kan blijven zitten, daarbij is schuurpapier de enige oplossing.
Nou dat is al een aardige lap tekst XD maar dit is wat ik zelf heb ondervonden.
Ik laat het hoofje en eventuele andere delen een tijdje in een lauw sopje water weken. Soms helpt het ook om die paar lastige onderdelen wat los te weken.
Probeer de laatste restjes weg te boenen met de wonderspons. Let op dat je het niet in combo doet met je remover. Het schijnt nog al naar te reageren en voor je weet zijn je vingers "verbrandt". Met het resin doet het niks. Op sommige plaatsen waar het resin wat poreus/ruw is en waar makkelijk verf/msc kan blijven zitten, daarbij is schuurpapier de enige oplossing.
Nou dat is al een aardige lap tekst XD maar dit is wat ik zelf heb ondervonden.