Wat betekend Default????

Stel je vragen over levertijden, douane, reparaties, problemen, etc. of geef je antwoorden.
Zoek eerst of er een soortgelijke thread voor jouw vraag bestaat. In dit subforum is reageren na een lange tijd nog toegestaan.

Moderator: Café Mods

FlowerGirl
SD
SD

Wat betekend Default????

Postby FlowerGirl » 19 Jun 2011 16:51

Kan iemand mij uitleggen wat Default betekend?? als ik op think pink een doll aanklik kan ik kiezen voor geen face-up of Default en dan een X bedrag er achter, betekend dit dat de face-up dan net zo word als op de plaatjes???
of is het de creator z'n keuze wat het word??? :question:
alvast bedankt voor jullie hulp :blush:
ik wil namelijk in september m'n eerste BJD kopen! <3 :dance:
DLL Fay (Fay) LTF Bisou(Bisou)IMPL CoCo (Coco) LTF Flora (Flora) LTF Leah (Leah) MNF Chloe (Harley) DZ Melin (Dakota) Luts Ani (Brooklyn)MK Miri (?), Snowy & Pinky (Jut & Jul)
*on its way: nobody*
•-:¦:-•*Wishes a ??? for my Birthday*•-:¦:-•

tha_queen_of_chaos
Hound
Hound

Postby tha_queen_of_chaos » 19 Jun 2011 16:58

Default is engels voor standaard.

Dus dan krijg je gewoon de standaard face-up. Meestal is dit gewoon een simpele, neutrale face-up.
Shacking up with: Megami-limhwa luna, Kami- Soom Lazule, Akuma-Limhwa half elf, Seishin- Soom MD Sphaler
Seishin- Soom MD Sphaler
My livejournal NL BJD Forum

FlowerGirl
SD
SD

Postby FlowerGirl » 19 Jun 2011 17:03

dus niet zoals het op de foto's staat??? hoe kan ik er dan voor kiezen dat ze die face-up moet hebben? of moet ik dan iemand van het forum vragen af die die face-up kan maken voor me??
DLL Fay (Fay) LTF Bisou(Bisou)IMPL CoCo (Coco) LTF Flora (Flora) LTF Leah (Leah) MNF Chloe (Harley) DZ Melin (Dakota) Luts Ani (Brooklyn)MK Miri (?), Snowy & Pinky (Jut & Jul)

Rooziej
SD13
SD13

Postby Rooziej » 19 Jun 2011 17:10

De default face-up is wel zoals hij op de plaatjes staat :)

Dat is namelijk de standaard face-up van die doll dan.
Deze face-ups zijn idd eigenlijk altijd neutraal, dat wil zeggen gewone zacht gekleurde lippen en oogschaduw enzo, maar dus geen dingen naar jouw specifieke wensen :)
@ Home:
Isamu
Usagi
Yaora
Joshua
Rikugou
Haru-Hanako
Enma
AiYumeko
Coming:

Sigune
YoSD
YoSD

Postby Sigune » 19 Jun 2011 17:35

Ha! Ik vroeg mij eigenlijk datzelfde af. Mijn Dollzone Hal heb ik besteld als full set, maar de winkel waar ik hem kocht, had een doll met face up in stock. Ze hebben dus gewoon de outfit en pruik besteld en de doll zolang voor mij opzij gelegd. Hal is mijn eerste doll dus ik heb daar verder niet bij nagedacht; maar intussen hang ik hier al een week of twee rond en vroeg ik mij plots af of hij wel de face up met sproetjes heeft zoals in de foto - ik hou van die sproetjes en het zal nog een tijdje duren eer ik zelf durf gaan face-uppen...

Nu ja, aangezien customisen de normaalste zaak van de wereld is, dacht ik bij mezelf: als hij niet meteen sproetjes heeft, krijgt hij er ooit wel eens... :)

FlowerGirl
SD
SD

Postby FlowerGirl » 19 Jun 2011 17:37

gelukkig <3 !!! want bij zommige is de face-up zoooooo mooi!!!dan kan ik dat gewoon aanvinken als ik ga bestellen ;)

BlackDragon
Sabik
Sabik

Postby BlackDragon » 19 Jun 2011 18:04

@ Sigune: Hal uit de voorraad is precies zoals de Hal uit de fullset, maar dan zonder kleding en pruik. Hij heeft dus sproetjes, net als op de foto's:) (als je deze tenminste bij Think Pink! hebt gekocht)
"Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. and Today is a gift"

Sigune
YoSD
YoSD

Postby Sigune » 19 Jun 2011 18:13

@BlackDragon:
Ik had Think Pink! nog niet ontdekt, vrees ik - daar heb ik maar van gehoord nadat ik hier terechtgekomen ben...

Zeg je nu dat de default face up kan verschillen per dealer?

Rooziej
SD13
SD13

Postby Rooziej » 19 Jun 2011 18:23

Nee, de default face-up verschilt niet per dealer :) een default face-up komt vanuit de company, dus die zal altijd hetzelfde zijn, min of meer (het is mensen werk, dus er kunnen altijd kleine veranderingen inzitten, zoals een lichtere of donkere lipkleur tint enzo :))

Maar het kan zijn, dat de Hal die jij gekocht hebt, eigenlijk een nude doll was, omdat de spullen voor je worden bij besteld. Maar dan nog, zou de face-up gewoon hetzelfde moeten zijn :)
@ Home:
Isamu
Usagi
Yaora
Joshua
Rikugou
Haru-Hanako
Enma
AiYumeko
Coming:

Sigune
YoSD
YoSD

Postby Sigune » 19 Jun 2011 18:47

(het is niet mijn bedoeling de discussie te kapen, en als jullie vinden dat ik OT ga, zeg het dan maar - ik vind dit gewoon erg interessant...)

@Rooziej: ja, ik denk dat dat inderdaad het geval is - ik bestelde een full set, maar ze hadden een nude doll binnen met dezelfde skin en double joints, dus hebben ze bij Dollzone geen bestelling voor een full set geplaatst. Maar een nude doll is dan toch gewoon echt een full set zonder pruik/kleertjes/schoenen, juist? (OK, het is waarschijnlijk eerder omgekeerd: een full set is een nude doll met alle toeters en bellen.)

Doorgewinterde bjd'ers zullen dit waarschijnlijk compleet maf van mij vinden, maar ik vind het nog steeds een beetje vreemd dat sommige companies gewoon geen full sets verkopen. Ik bedoel maar: je ziet een foto van een doll met een prachtige face up en prachtige kleren, maar die kan je niet kopen. Ik heb echt even moeten wennen aan het feit dat ik eerst en vooral moest leren kijken naar de nude doll om te weten of hij/zij iets voor mij zou zijn... Langs de andere kant ben ik net in bjd's geïnteresseerd geraakt omdat je ze kan customisen - héél anders dan de kunstenaarspoppen die ik eerder gezien had, waar je de complete visie van een artiest koopt en waar jij eigenlijk niet verwacht wordt zelf iets bij te dragen.

Rooziej
SD13
SD13

Postby Rooziej » 19 Jun 2011 18:55

Een full set is gewoon een nude doll met alle toeters en bellen idd :p

Ik vind het eigenlijk wel een beetje vreemd, als ik eerlijk mag zijn, dat ze bij de dealer geen splinter nieuwe doll voor je hebben besteld...
Ik neem aan, dat ze pas bij een bepaald bedrag een order bij een company doen. En jij betaald voor een full set, dan zou ik verwachten dat de dealer, tenzij je daar zelf om vraagt, een complete nieuwe set besteld. Jij weet namelijk niet hoelang de nude doll al in de winkel staat.
Een nieuwe doll duurt dan wel langer om te laten maken, maar ik neem aan dat ze zoals ik al eerder zei, ze pas bestellen als ze meerdere dolls in bestelling gekregen hebben.

Verder weet ik niet zoveel over companies die geen full sets leveren.. ik vraag me anders af waarom ze het zo aanprijzen.
@ Home:
Isamu
Usagi
Yaora
Joshua
Rikugou
Haru-Hanako
Enma
AiYumeko
Coming:

Snow
Sabik
Sabik

Postby Snow » 19 Jun 2011 19:10

Een full set is gewoon een nude doll met alle toeters en bellen idd :p

Ik vind het eigenlijk wel een beetje vreemd, als ik eerlijk mag zijn, dat ze bij de dealer geen splinter nieuwe doll voor je hebben besteld...
Ik neem aan, dat ze pas bij een bepaald bedrag een order bij een company doen. En jij betaald voor een full set, dan zou ik verwachten dat de dealer, tenzij je daar zelf om vraagt, een complete nieuwe set besteld. Jij weet namelijk niet hoelang de nude doll al in de winkel staat.
Een nieuwe doll duurt dan wel langer om te laten maken, maar ik neem aan dat ze zoals ik al eerder zei, ze pas bestellen als ze meerdere dolls in bestelling gekregen hebben.

Verder weet ik niet zoveel over companies die geen full sets leveren.. ik vraag me anders af waarom ze het zo aanprijzen.
Niet alle winkels die dolls verkopen hebben ze op display staat, dus als ze gewoon in de doos liggen maakt het niet uit hoe lang ze ze al hebben.
En ik zou zelf ook gekozen hebben voor de doll eerst en kleren later, want uiteindelijk heb je toch wat je allemaal wilde in het begin.
Image

Rooziej
SD13
SD13

Postby Rooziej » 19 Jun 2011 19:13

ah oke ^^

Ik had er ook gewoon niet aan gedacht dat ze niet ter display hoefden te staan idd, in dat geval als ze gewoon in de doos zitten is er idd niets aan de hand, want dan kan er verder niets mee gebeuren.

Ik zou zelf wel kiezen voor een complete nieuwe doll, maar dat is natuurlijk een persoonlijke keuze :)
@ Home:
Isamu
Usagi
Yaora
Joshua
Rikugou
Haru-Hanako
Enma
AiYumeko
Coming:

Sigune
YoSD
YoSD

Postby Sigune » 19 Jun 2011 19:17

Verder weet ik niet zoveel over companies die geen full sets leveren.
Dat ligt aan mij hoor - ik bedoel eigenlijk companies zoals Souldoll. Als ik het goed begrijp, maken die maar een heel beperkt aantal kledingsetjes dus kan je al heel snel geen full set meer kopen. Voor trage mensen als ik is dat een beetje frustrerend ;).

Tja, ik heb geen ervaring en vond het Hal-arrangement dus niet zo vreemd... Maar inderdaad, geen idee hoelang hij al in de winkel was. Ik heb mij dat eigenlijk ook nooit afgevraagd - ik wist niet dat dat belangrijk was...?[/quote]

Rooziej
SD13
SD13

Postby Rooziej » 19 Jun 2011 20:10

Op zich is het niet heel belangrijk, omdat zoals Blackdragon al zegt, Think Pink! de enige echte winkel is in Europa. De andere winkeltjes op internet zullen hun dolls dus niet op display hebben staan, mits je doll uit Europa komt.

De reden dat ik het zei, over de doll op display, is omdat als de doll te lang gedisplayed staat, hij geel kan worden van de zon, mits hij in de zon staat, maar ik ga er vanuit dat de dealer daar goed op let, of ze gewoon idd in de doos heeft liggen, dan is er niets aan de hand.

Mag ik vragen waar je hem hebt besteld? :)
@ Home:
Isamu
Usagi
Yaora
Joshua
Rikugou
Haru-Hanako
Enma
AiYumeko
Coming:

Return to “FAQ en Informatie voor Beginners”