Hexje's Face-up Portofolio

Voor in-progress topics, vragen, kritiek en om je werk te showen.

Moderator: Café Mods

Hexje
Hound
Hound

Hexje's Face-up Portofolio

Postby Hexje » 10 May 2008 22:55

Hoi allemaal, ik heb de eerste face-up van Cupecake er weer af gehaald omdat het toch niet helemaal goed was en ik er niet 100% tevreden over was.
Dus heb ik een 2de poging gedaan met haar gezichtje.

Hebben jullie nog tips, min puntjes of andere dingen waar ik misschien op kan letten de volgende keer?
Ze moet nog steeds wimpers krijgen maar dat komst vast wel een keertje goed.

Face-up klik

Alvast bedankt, Hexje
-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Update

Vandaag heb ik maar weer eens besloten om de face-up aan te passen.
Ik ben erg blij over het resultaat want hij is echt veel en veel beter dan de vorige keren.
Ik erger mij alleen nog maar aan haar ogen het lijken net insekten ogen xD
Dus binnekort krijgt ze andere ogen ?n wimpers :D

Hier zijn weer wat foto's:

Image
Image

En???
Last edited by Hexje on 20 Aug 2008 19:30, edited 3 times in total.

LunarReverie
Sabik
Sabik

Postby LunarReverie » 11 May 2008 02:00

Heel goed hoor! Ik vindt vooral haar lipjes heel echt lijken, heel zacht <3

Ik heb zelf niet echt tips, maar wel een heel handige face-up tutorial, daarmee leer je heel makkelijk o.a. symmetrische wenkbrauwen en schaduw-effecten maken met pastel :
http://helene-in-melbo.livejournal.com/90579.html

Ik denk dat je er voor de volgende keer zeker veel aan kunt hebben :)
Kun je lekker oefenen op Yoeki ;)
Oh, ik gebruik in tegenstelling tot het aquarel potlood in deze tutorial zelf liever verf, dat geeft een mooier effect, vindt ik persoonlijk.

Hexje
Hound
Hound

Postby Hexje » 11 May 2008 09:26

Dankje Pinkhazard :D ik ga de tutorial eens helemaal laten vertalen door sander want mijn engels is niet zo geweldig :blush:
Maar ik zal er vast veel uit leren ;)

En Yoeki ga ik binnekort ook eens proberen, maar welke kleuren kan je het beste gebruiken op een wit witte ondergrond? zoals de cat van buddydoll?
Want ik heb al eens geprobeerd om het wat kleur te geven maar dat sloeg een beetje verkeerd uit xD

LunarReverie
Sabik
Sabik

Postby LunarReverie » 11 May 2008 10:27

Ikzelf gebruik meestal alle kleuren pastel, die ik dan een laagje gebroken wit erover geef. Dat zorgt ervoor dat de kleur wat zachter en dieper wordt :)

Ik zal binnenkort eens kijken of ik een Nederlandse tutorial kan maken, is misschien wel handig.

Veel succes met Yoeki!

Thisca
SD13
SD13

Postby Thisca » 11 May 2008 12:07

Ik vind het zoo heel mooi geworden :)

Nog een tipje voor de wenkbrauwen: Eerst de wenkbrauwen tekenen in die vorm, dus een zacht 'onder' laagje, en dan pas echt de haartjes tekenen.. Dan lijkt het veel echter ^^
For sale: AR Dana, modded, Narsha girl

seneris
SD
SD

Postby seneris » 11 May 2008 12:43

Ik vind de vorm van de wenkbrauwen wel erg goed gelukt, ze geven haar een lieve en zachte uitstraling.
Petje af voor diegenen die face-ups doen hoor, het lijkt me erg lastig. Ik hou het wel gewoon bij kijken ;)
home:
AmarynthImage
Aemelyn-Scarlett (DIM Flowne), Aeryn (SOOM Vesuvia), Naamloos (SOOM Amber)
Incoming: SOOM Ai

Hexje
Hound
Hound

Postby Hexje » 11 May 2008 19:15

BUMP Update 1ste post :x

dreamfairy
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*

Postby dreamfairy » 11 May 2008 19:51

ziet er goed uit ^^
At home:
Bambi (SM Ai), Kara (SM Galena), Ginger (SM Minette) Phoebe (BC gun) Mina (LW Happy/BC hybrid)

Shinku
MSD
MSD

Postby Shinku » 12 May 2008 09:09

Misschien moet je kleinere ogen nemen zodat het (volgens jou) niet meer op insectenogen lijken? Ik vindt zelf de face-up erg leuk(Ik wou dat ik dat kon ;) )
Screw the rules, I have money!!

Image
Saving for~ Felidea - D.O.T E-an
Gespaard~ 280 euro
Mikustar saves for~ Kyon - D.O.T Homme Ducan
Gespaard~ Komt nog..

Felidea+Kyon=Madness 0.o

AntennaGirl
Hound
Hound

Postby AntennaGirl » 12 May 2008 10:38

Misschien moet je inderdaag kleinere ogen nemen...
Luca|Mayu|Zes|Nadi|Dandelion
AntennaGirl- What on earth? XD There's a tiny dildo in your dolls head.
~ChibiKitsune

Hexje
Hound
Hound

Postby Hexje » 20 Jul 2008 17:41

First airbrush face up
Image

AntennaGirl
Hound
Hound

Postby AntennaGirl » 20 Jul 2008 17:42

Die wimpers zijn mooi gemaakt!
Luca|Mayu|Zes|Nadi|Dandelion
AntennaGirl- What on earth? XD There's a tiny dildo in your dolls head.
~ChibiKitsune

dreamfairy
*Puppetmaster*
*Puppetmaster*

Postby dreamfairy » 20 Jul 2008 17:53

ik vindt de wenkbrauwen erg mooi gedaan.
ik vindt alleen de onderwimpers niet echt, ze staan erg kort naastel kaar en et zijn er vrij veel waardoor het bijna 1 grote streep lijkt.
de mond is erg mooi gedaan, al kijkt hij wat chaggie:) maar mooi ^^
At home:
Bambi (SM Ai), Kara (SM Galena), Ginger (SM Minette) Phoebe (BC gun) Mina (LW Happy/BC hybrid)

allanieew
MSD
MSD

Postby allanieew » 21 Jul 2008 11:35

Goed gedaan zo die kleine moedervlekjes, hardstikke moeilijk om zoiets er een beetje natuurlijk uit te laten zien en ook zeker de wenkbrauwen, die zijn gewoon super moeilijk en wat betreft de techniek ziet het er dus goed uit al had je ze misschien alleen iets langer mogen maken.

de regel wat betreft wenkbrauwen is houdt een potlood langs je neus van je neusvleugel naar boven daar begint de wenkbrauw
van je neusvleugel naar het middelpunt van de pupil in het verlengde hoort het hoogste punt van een wenkbrauw te zitten

en van de neusvleugel langs de punt van de buitenkant van het oog en het verlengde daarvan hoort het uiteinde van een wenkbrauw te vallen.
(en dat laatste stukje van de wenkbrauw vind ik persoonlijk aan de korte kant ;) )

Ik vind het iig wel een handige regel om mijn wenkbrauwen sneller symetrisch te krijgen en daar hebben meer mensen wat aan :D

en dan om terug te komen op het commentaar van dreamfairy, misschien dat je het wimper 'probleem' (ik doe ze ook altijd zo hoor vind ik mooi :)) op zou kunnen lossen door aan de bovenkant van het oog ook een extra lijntje te trekken (eyeliner :mehe: ) Dat balanceert misschien een beetje uit.

Maar wat vooral belangrijk is, je moet er zelf tevreden over zijn, want iedere driedubbel doorgedraaide idioot heeft een mening( :me:) , maar het is jouw pop en daar mag je best trots op zijn.

floor

(en ps heb je voor deze van het weekend nou de prop gekocht ;).....)

Hexje
Hound
Hound

Postby Hexje » 21 Jul 2008 18:54

Bedankt voor de tips allanieew ik ga het zeker uitproberen en eens goed opschrijven in een klein face-up tips boekje wat ik aan het maken ben xD

Ik ben er in ieder geval zelf wel heel erg trots op omdat het voor mij de eerste keer was met een airbrush en het moest een mannetje worden xD
Dus het was even zoeken naar de juiste kleur verhoudingen.
Maar Xivini is mijn oefenhoofdje dus jullie zullen nog wel vaak tips enzo kunnen geven op de face ups :D
De spullen van de airbrush heeft mijn moeder me uitgeleent (een stuk of zeven vershillende pistolen *alsof 1tje niet genoeg was :x *)
om het eens te proberen dus nu ga ik sparen voor mijn eigen spulletjes hoewel die van mijn mama erg goed werken :blush:

Return to “Face-ups, Mods, Doll Art, etc.”